Citat:
Ursprungligen postat av
Shalomaleichem
Gick över till elgrill iår det är riktigt nice faktiskt. enklare att styra temperaturen brukar bli så vansinnigt varmt med kolgrill så köttet inte blir klart inuti utan att köttbiten Blir bränd.
Grillning är ju egentligen en ursäkt för att få ta några bira, kan vara därför det är så populärt, vem gillar inte att ta sig en fylla och då smakar till och med en bränd köttbit bra hehe.
Citat:
Ursprungligen postat av
OPHuvudsak
Varför blir många så kränkta över att det finns människor som föredrar mat tillagad på spis? Jag har inget emot grillad mat men spisen är alltid bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Accentify
Den här tråden är så intressant.
Det är nästan som att männen här ser grillningen som sin manlighets sista bastion och blir rent utav kränkta av att en person ens vill diskutera om det är den godare tillagningsmetod!
Många kommentarer om att man borde "köpa Mamma Scan DÅ!!!" eller att man är feminist för att man inte tycker om att grilla.
Personligen tycker jag att grillning är svingott men enormt överhypat av män som tror att manlighet ligger i hur högt man kan bröla när Änglarna vinner/förlorar (oavsett resultat ska det brölas) eller hur många prillor man kan få i samtidigt.
Har ni testat att laga köttet sous vide?
Citat:
Ursprungligen postat av
Doosing
Känner sig som en kung? Låter som hobbygrillning verkar vara en aktivitet för dem med dåligt självförtroende
Citat:
Ursprungligen postat av
marcandrew
Nu kan ju jag dock grilla betydligt bättre än TS, men ja det är ofta överskattat. Framförallt tidskrävande.
Men det är ju oftast väldigt gott också, men ibland känner jag att jag skulle klara mig med grillad sparris och halloumi istället för ett stort köttbit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Doosing
Yep verkar som en typisk personlighet som gillar grillning är den med falskt självförtroende som vill låtsas vara lite större än man är.
Grillning är inte överskattat, utan precis som vanlig matlagning men det krävs mer tid som oftast beroende på vad du du grillar ochså
Finns ju en orsak bland annat varför grillad kebab, gyros (kött på spett alltså) eller thai el kinesiskt grillat är så gott på rätt ställe och det finns ju en orsak iaf i USA att grill och rökhus går exceptionellt bra med kundflöden och turister
Tex:
https://q39kc.com/blog/the-33-best-b...t-food-drinks/
https://www.lonelyplanet.com/articles/best-bbq-usa
Dom enda personer jag hört säga att grillning / rökning är överskattat är egentligen bara personer som inte kan grilla, röka. Och förresten är de överlag sämre på allmän matlagning ochså, tom värdelösa på det så det går väl hand i hand och oftast har de insnöat på en köpt marinad kryddning och glace mm och samma sätt och metod att grilla hela tiden, oftast på ett felaktigt sätt, samma köttstycke. Inte undra på att det blir enformigt tråkigt då
De är dom enda som beklagar sig om att det är enformigt, tråkig smak och att de blir less på deras grillsmak (inte den rätta grillsmaken) Grillning kräver också matlagningskunskaper om vissa inte visste det. Jag är ingen expert på grillning men är iaf ödmjuk till att jag kan ständigt kan få personlig smak och teknikutveckling om grillning rökning
Sen går dessa på nån restaurang med nåt nygrillat och äter där .. Då blir de som frälst att huvvha va gott det här var och så här kan man ju inte själv göra, jo det kan man såklart
Men men .. vilka restauranger har ni varit på som serverar nygrillat med kol, ved ? Precis.. ingen va ? ... i Sverige
Varför vill man klaga på grillning som matlagningsmetod ? Jag gillar alla metoder lika väl och mycket
beroende på vad jag ska tillreda