2024-05-26, 08:38
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Gäller samma villkor när det gäller Israel och Palestina? Ska Hamas vilkor gälla då eller?
Det är Hamas som har anfallit först genom att bland annat massmörda på en musikfestival
Citera
2024-05-26, 08:45
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Man får verkligen skämmas över att vara del av det mest sovande folket i världen, Svenskarna.

Inte en ända egen tanke, inte den minsta kritiska tanken, inte en ända spontan fråga om allt dom hör om Ryssland I massmedia verkligen stämmer.

Ni är så otroligt infantila.. Till och med Ukrainarna själva förstår sig på Ryssarna och varför dom attackerar, bättre än vad idiot-svensken gör eftersom svensken inte kan tänka en egen take.

Den Svenska papegojan förmår inte säga något annat annat än "trollfabrik, vatnik, putler". Ni är så jävla pinsamma att man vill fly landet nästan..
Låter som en gråtrunk från en nazze vintern 1944.....

Faktum är ju att svensken är ett av de folk i världen som är mest upplysta och har högst omvärldsförståelse det visar alla undersökningar . sorry
Citera
2024-05-26, 08:50
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Fredligt grannland?
Kiev-Ukaina avsatte genom en blodig kupp 2014 den demokratikt valda presidenten för hela Ukraina under applåder och påhejande från USA och Europa, varpå Donbas-Ukraina bröt sig ur Ukraina och förklarade sig självständiga. Då skickade Kiev-Ukraina soldater och stridsvagnar för att slå ner separatisterna i Donbas-Ukraina med ett blodigt inbördeskrig som följd med 14 000 döda fram till 2022.

Fredlig granne - my ass!

Putin och Ryssland hoppades på fredsavtalet i Minsk men det var bara en bluff från Kiev-Ukraina för att vinna tid att upprustas av väst vilket Poroshenko öppet erkänt och som även hyllats av "fredsmäklarna" Merkel och Hollande. Offatbart oansvarigt agerade från ett moraliskt kollapsat väst.

Och vad gjorde ryska Berkut i Kyiv när Yanukovitch avsattes?
Citera
2024-05-26, 08:52
Avslutad
Då hoppas jag att Vladimir sätter hårt mot hårt och börjar bomba NATO-länder, vilket vore hans fulla rättighet. Han kan börja med Eiffeltornet, vilket är för jävla fult i mitt tycke.
Citera
2024-05-26, 08:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer?

Har du missat att fredsavtal har varit på väg ett par gånger med väst. Framför allt USA har stoppat detta för att dom tjänar enorma summor på hålla deras vapenindustri igång?

Har du även missat att usa sprängde Nordstream så dom kunde börja sälja GAS till Europa?

Något du 100% har missat är att man inte bör ta in information från endast ett håll..

Edit: Svara inte nu att jag är ett rysstroll, tänk lite först.
Citera
2024-05-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe8
Då hoppas jag att Vladimir sätter hårt mot hårt och börjar bomba NATO-länder, vilket vore hans fulla rättighet. Han kan börja med Eiffeltornet, vilket är för jävla fult i mitt tycke.

Med tanke på att som inte ens kan besegra Ukraina så är det väl tveksamt att de skulle göra det, det skulle Kina aldrig tillåta heller.
Citera
2024-05-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det är inte nån hemlighet att USA stoppat ett fredsavtal, du vet de va?

Inte heller är det en hemlighet att Biden var helt öppen med att de skulle stoppa nordstream?

Så vart är konspirationsteorierna i det jag skrev?

Edit: googlade vad vatnik betydde och insåg att kallade mig rysstroll med ett annat ord. Är fan skrattretande hur jävla efterbliven och faktaresistent man kan vara…

Den här tråden handlar om vilka vapensystem Ukraina ska få använda att attackera mål i Ryssland, inte om dina konspirationsteorier.
Citera
2024-05-26, 09:08
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
😂 Haha jag bara dina "undersökningar" som massmedia svammlar om att vi minsann är smartast av alla så tror du på allt som säger helt utan en ända egen tanke eller kritiskt fråga din dumma papegoja xD

Ja precis?? allt är en konspiration och all fakta du hör som inte passar in i din fantasivärld är " svammel haha och papegoja ".

Mycket kan sägas om oss svenskar, kyliga socialt klumpiga , tråkiga
men vissa saker är vi super på.
Citera
2024-05-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Om Nordkorea levererar utrustning till Ryssland som används för att anfalla Ukraina så är det som att Nordkorea själva invaderar Ukraina. Det är samma sak.

Förstår inte grejen varför alla är så fruktansvärt rädda för ett världskrig. Ska Putin få hålla på hur länge som helst och att diktera villkoren? Nej. Någon gång måste foten sättas ned emot honom.

Du förstår inte varför folk är rädda för ett krig som involverar större delen av världen?
Om du inte förstår en sådan enkel grej så har jag inte kapacitet nog att förklara så att du förstår.

Nu är vi tillbaka till det där med gråskalorna. Du hävdar att allting är Putins fel. Ingenting kan tydligen skyllas på USA eller västmakterna.
Kasta om allting, Ryssland avsätter den folkvalda ledaren i Mexiko. Sedan röstas en ny president fram som är mer ryss-vänlig.
Mexiko vill plötsligt gå med i en militär-union med Ryssland. Bygga militära baser precis vid amerikanska gränsen.
Mexiko får själv bestämma, för alla länder får ju bestämma själva, eller hur?

Du anser inte detta skulle vara provocerande mot USA eller ett hot mot världsfreden?
Vissa saker skall man helt enkelt inte göra eftersom de provocerar.
Citera
2024-05-26, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Putins 3-dagars SMO är inne på 3dje året nu. Går det fortfarande enligt plan? Ukraina trycker ju tillbaka ryssarna flera km varje dag nu med hjälp av vapnen från USA?

Ja, snart kommer självaste Putin att ringa till Ukraina och be om nåd. Att Ukraina skall låta bli att förinta Ryssland.
Kom ut ur din psykos och omfamna verkligheten istället.

Skall du diskutera så kan du ändå vara realistisk och komma med fakta istället för påhittat dravel.
Nej Ryssland tog inte landet på 3 dagar och det är tack vara för att USA lade sig i. Om detta inte hade skett så hade man tagit landet under denna tid.

Vilka planer pratar du om? Planer revideras hela tiden.
Amerikanarnas plan för Ukraina gick inte heller enligt plan.
Citera
2024-05-26, 09:16
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du förstår inte varför folk är rädda för ett krig som involverar större delen av världen?
Om du inte förstår en sådan enkel grej så har jag inte kapacitet nog att förklara så att du förstår.

Nu är vi tillbaka till det där med gråskalorna. Du hävdar att allting är Putins fel. Ingenting kan tydligen skyllas på USA eller västmakterna.
Kasta om allting, Ryssland avsätter den folkvalda ledaren i Mexiko. Sedan röstas en ny president fram som är mer ryss-vänlig.
Mexiko vill plötsligt gå med i en militär-union med Ryssland. Bygga militära baser precis vid amerikanska gränsen.

Du anser inte detta skulle vara provocerande mot USA eller ett hot mot världsfreden?

Du tror att USA skulle invadera Mexico?
Antar att det är dit du vill komma.
Du får väl tro det.

Om så vore fallet, är det fel av USA.
Citera
2024-05-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Ett hypotetiskt scenario byggt på en konspirationsteori som vatnik sväljer med hull och hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in