• 1
  • 2
2024-05-22, 22:48
Medlem
God kväll!

Smakar gul, grön och röd paprika samma sak eller annorlunda enligt er? Om de smakar olika, hur skulle du beskriva gul, grön och röd-smakerna?
Citera
2024-05-22, 22:49
Medlem
Dulces avatar
röd är aning sötare. Men annars skulle jag säga samma. De är väl isåfall grön som smakar bäskt.
Citera
2024-05-22, 23:02
Medlem
Jordgubbes avatar
Instämmer med föregående. Är det sen inte mer förbryllande att trepack (som de ibland kallar "trafikljus") alltid är dyrare än att köpa dem styckevis, men det kanske är off detta viktiga topic.
Citera
2024-05-22, 23:04
Medlem
Nej, så klart inte.
Citera
2024-05-22, 23:04
Medlem
zombie-nations avatar
Röd är söt och mild, gul är samma och vattnigare i smaken och grön smakar mer färskt rått. Stekta är det mindre skillnad.
Citera
2024-05-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Röd är söt och mild, gul är samma och vattnigare i smaken och grön smakar mer färskt rått. Stekta är det mindre skillnad.
Hur är det kokt?
Citera
2024-05-22, 23:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Hur är det kokt?

Mjukt, läbbigt.
Citera
2024-05-22, 23:10
Medlem
JustTrollings avatar
En grön paprika är en omogen paprika. En mogen röd, gul eller orange paprika är sötare än en grön. En grön paprika har bittrast smak och en röd paprika är sötast.
Citera
2024-05-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Instämmer med föregående. Är det sen inte mer förbryllande att trepack (som de ibland kallar "trafikljus") alltid är dyrare än att köpa dem styckevis, men det kanske är off detta viktiga topic.

Det där om priset kände jag inte till, du gjorde mig rikare på en liten information utöver topic. Tack!
Citera
2024-05-22, 23:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen86
God kväll!

Smakar gul, grön och röd paprika samma sak eller annorlunda enligt er? Om de smakar olika, hur skulle du beskriva gul, grön och röd-smakerna?
Röd sötare.
Grön beskast.
Gul syrligare.
Citera
2024-05-22, 23:35
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Håller med, dessa trafikljus finns endast för att man ska tro att det blir billigare och enklare men givetvis blir det alltid dyrare.

Jag gillar grön paprika bäst. Tycker om den lite krispigare konsistensen och beskare smaken. Tyvärr är oftast den gröna oftast minst i trafikljuspåsarna så även det är en anledning till att köpa lösa.
Citera
2024-05-22, 23:38
Medlem
bomhulls avatar
Grön paprika smakar beskt. Är röd paprika lite sötare än gul? Vet inte om det är någon direkt skillnad annars.
Sedan så finns det ju orange paprika också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in