2024-05-23, 22:50
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Håller inte med dig. Under Maud Olofsson och tidiga Annie tiden hittade Centern den rollen som miljömedvetet högerval och blev nästan mer eller mindre standardvalet för borgerliga kvinnor.

Jag minns slagord om att man var det borgerliga gröna alternativet, men minns väldigt lite om deras gröna politik.
Citera
2024-05-23, 22:52
Citat:
Ursprungligen postat av ConfirmUsername
Bra skrivet känner igen mig
Ah! Se där! Många som var vänster ”förr” har ”bytt sida”, även kända som Heberlein. Finns många exempel. Det handlar inte om att man ändrat värderingar, utan att man insett att där man varit aldrig motsvarat ens värderingar. Jag kommer ihåg när jag var 15-16, jag diskuterade och gick i clinch med vänsterungdomar och naiva gröna hela tiden. Ska du ”byta sida” detta val eller har du redan gjort det sen innan?
Citera
2024-05-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ah! Se där! Många som var vänster ”förr” har ”bytt sida”, även kända som Heberlein. Finns många exempel. Det handlar inte om att man ändrat värderingar, utan att man insett att där man varit aldrig motsvarat ens värderingar. Jag kommer ihåg när jag var 15-16, jag diskuterade och gick i clinch med vänsterungdomar och naiva gröna hela tiden. Ska du ”byta sida” detta val eller har du redan gjort det sen innan?

Röstade för första gången i valet 2022 (hade inte rösträtt valen innan). Det blev då Moderaterna och det blir troligen det eller KD nu i EU-valet.

Mellan typ 2018-2021 pendlade jag mellan MP och V. Har föräldrar som är "PK" och ser högern som "den onda sidan".

Det var integrationsfrågan samt brottsligheten som fick mig att byta sida några månader innan senaste riksdagsvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in