2024-05-23, 14:08
Medlem
Orm Ondes avatar
Rent logiskt sett borde L klara sig kvar, eftersom de är det mest EU-positiva partiet och uttryckligen för att införa Euron i Sverige. De väljare som är 100 % för EU och för euron har ju därför anledning att rösta på dem. Däremot har jag svårt att se vad C skulle ha för existensberättigande på EU-nivå, de sitter ju i samma grupp som L där nere i Bryssel. Blockpolitiken där är ju annorlunda än här hemma.

Jag skulle helst se att både L och C åkte ut, men pessimist som jag är så tror jag inte på detta.
Citera
2024-05-23, 14:12
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Du har hjärtat på rätta stället, men har du verkligen följt med i hur KD utvecklats? Det är inte vad det var.

Det är nog det jag gillar, jag är inte ens kristen. Alltså, på pappret är jag det, konfirmerad och allt, men jag är absolut inte religiös. Det jag märker är att i debatter håller jag alltid med Ebba och Alice. Jag är ingen ärkekonservativ person för sakens skull, jag tycker bara att rätt ska vara rätt och i dagens samhälle så är KD närmast mig, som jag felaktigt tolkade som att jag passade in i Miljöpartiet för längesen. Är man uppfostrad av motsvarigheter till Jan Guillou och Anders Lindberg så fattar man ju inte som ung att man kanske egentligen tycker mer som det borgerliga gänget. Det är ju inlärt att vänstern och de gröna är ”den goda sidan” och den blå ”den onda”. Mp var inte vänster på den tiden, och Grön Ungdom var mer vettigt och inte aggressivt som Ung Vänster. KD brukade jag uppfatta som präktiga, lillgamla och onödigt konservativa 😝.
Citera
2024-05-23, 14:17
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Rent logiskt sett borde L klara sig kvar, eftersom de är det mest EU-positiva partiet och uttryckligen för att införa Euron i Sverige. De väljare som är 100 % för EU och för euron har ju därför anledning att rösta på dem. Däremot har jag svårt att se vad C skulle ha för existensberättigande på EU-nivå, de sitter ju i samma grupp som L där nere i Bryssel. Blockpolitiken där är ju annorlunda än här hemma.

Jag skulle helst se att både L och C åkte ut, men pessimist som jag är så tror jag inte på detta.

Centerpartiet är skumma. De har varit Bondeförbundet men är bönder extremliberaler som älskar Ayn Rand? Vill bönder ha öppna gränser och platt skatt? Gillar de en partiledare som brukade flyga på folk med danska skallar för några år sen? Frågar åt en vän. Det kanske summerar jättebra värderingar bland småföretagare och bönder på landsbygden. 😳 De kanske fyller en funktion när jag tänker efter.
Citera
2024-05-23, 14:52
Medlem
Struntprat. Ingen kommer att åka ut och ingen kommer att komma in. Men det vet
ju alla redan !
Citera
2024-05-23, 15:17
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleoketovor
KD sitter kvar, FP och C åker ur.

Vilka är FP? Är det Ola Ullstens gäng?
Citera
2024-05-23, 15:19
Medlem
Paleoketovors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Vilka är FP? Är det Ola Ullstens gäng?

Förbudspartiet. Folkpartiet. Socialliberalerna.
Citera
2024-05-23, 15:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är bara bekräftelse på att sverigedemokraternas väljare är lättlurade av trollfabriken som gått på högvarv och mutat youtube och facebook med miljoner för att sprida desinformation om att avslöjandet är en "påverkansoperation".
Nu är det kris på trollfabriken!
Nej, det är du som blivit trollad av mainstreammedia i åratal. Därför förstår du ingenting och har noll kontakt med verklighetens Sverige, precis som ledarskribenter på Sveriges alla vänsterliberala mediaföretag.

SD står sig i opinionen, för de har fått rätt i alla avgörande frågor och därför att de har rätt lösningar för framtiden.
Senast redigerad av Karman 2024-05-23 kl. 15:34.
Citera
2024-05-23, 15:34
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Annies fel var att de trodde på riktigt att de skulle utmana M om att vara landets andra parti. 15-20% var ju bara nästa mål..

Taktiken att satsa på storstadsmänniskor, kvinnor och slutligen försöka få MP och S kvinnor att rösta på C gick åt helvete. Att vägra prata med V var ju rent anti-demokratiskt och att fälla regeringen var katastrof. Till slut såg ju folk att hon är narcissist, plus att vilja ha marknadshyror, slopa LAS o strandskydd etc på sikt rimmar väldigt illa med kvinnliga väljare. En politik som ökar segregation o ekonomiska klyftor plus att utesluta partiet som består av klart flest kvinnor från arbetarklass var en osannolikt korkad ide.

Hon var också totalt besatt av "den breda mitten" vilket varken Socialdemokraterna eller Moderaterna var intresserade av, hon skulle självklart agera som en medlare mellan de båda partierna och koka ihop någon bisarr politik som ingen väljarbas ville ha.

Många här på Flashback verkar lägga skulden på de så kallade "pedofilskandalerna" vilken kanske påverkade lite, men personligen är jag helt hundra på dödsstöten för henne som partiledare var hennes ambition att bli en statsminister för ett mitt-block absolut ingen annan än henne ville ha.

Jag tror att Centerpartiet klarar sig kvar i EU-valet men glansdagarna är förbi.
Citera
2024-05-23, 16:21
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Hon var också totalt besatt av "den breda mitten" vilket varken Socialdemokraterna eller Moderaterna var intresserade av, hon skulle självklart agera som en medlare mellan de båda partierna och koka ihop någon bisarr politik som ingen väljarbas ville ha.

Många här på Flashback verkar lägga skulden på de så kallade "pedofilskandalerna" vilken kanske påverkade lite, men personligen är jag helt hundra på dödsstöten för henne som partiledare var hennes ambition att bli en statsminister för ett mitt-block absolut ingen annan än henne ville ha.

Jag tror att Centerpartiet klarar sig kvar i EU-valet men glansdagarna är förbi.
Ja precis.. en humanitär ultraliberal högerpolitik där den humana aspekten bara existerar på ytan

Sossarnas högergir ville de ju inte ha och Reinfeldts vänstergir blev ju katastrof. Men precis där skulle hon vara
Citera
2024-05-23, 17:49
Medlem
Det vore riktigt finfin rockad om C, KD samt L åker ut samtidigt som AfS tar plats
Citera
2024-05-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är nog det jag gillar, jag är inte ens kristen. Alltså, på pappret är jag det, konfirmerad och allt, men jag är absolut inte religiös. Det jag märker är att i debatter håller jag alltid med Ebba och Alice. Jag är ingen ärkekonservativ person för sakens skull, jag tycker bara att rätt ska vara rätt och i dagens samhälle så är KD närmast mig, som jag felaktigt tolkade som att jag passade in i Miljöpartiet för längesen. Är man uppfostrad av motsvarigheter till Jan Guillou och Anders Lindberg så fattar man ju inte som ung att man kanske egentligen tycker mer som det borgerliga gänget. Det är ju inlärt att vänstern och de gröna är ”den goda sidan” och den blå ”den onda”. Mp var inte vänster på den tiden, och Grön Ungdom var mer vettigt och inte aggressivt som Ung Vänster. KD brukade jag uppfatta som präktiga, lillgamla och onödigt konservativa 😝.

Bra skrivet känner igen mig
Citera
2024-05-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Alla kommer att tappa sitt jobb när partiet inte finns mer.
Tragiskt att så många av dagens politiker är karriärister som inte bryr sig om morgondagen.

Problemet ligger ju i att alla har hållhakar och sitter på tjänster mellan varandra. Sakta men säkert har partiet tagits över av strateger och fina sociala mediern utbildningar.
Där man snarare är expert på att sitta tyst och premieras på hbtq diagnoser.

Då slutar det såhär.
Demiroc är ju en integrerad svensk med invandrarbakgrund som vi in drömma om 10 år från idag, då istället vi har folk som avskyr svenskheten.

Hans roll är tyvärr att oavsett vad han gör så blir det fel, för att han är på fel plats vid fel tillfälle och har tagit över sin plats av Annie.

Som principlöst körde partiet i botten för !? Ja varför gjorde hon det?

Sin ideologiska övertygelse på scen, då Åkesson pratade om att när kamran är släkt så är dom vänner.
Men, åter igen så är det ändå partiet och alla har sina tjänster till nästa val. Den som påpekar eller på något sätt inte passar in i ett krisande parti(SD tar våra jobb) så blir istället makten och tillsättningen av nyckelpersonerna ännu mera trängda. Där svågerpolitiken och ryggknivandet blir ännu mer betydelsefullt.

Där kan inte kreativitet eller politiska reformer blomstra utan enbart drömmar dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in