2024-05-20, 21:42
Avslutad
Vadfan är problemet med folk som älskar bröd av olika slag det räcker inte med den förbannade nattmacken och på morgonen utan hela dagen ska bestå av bröd. Det ska vara bröd bredvid i olika soppor, det ska vara bröd i tacos, dönerkebabrulle, bröd till hamburgaren bröd till goda korvar hela livet består av något som ska stoppas in i ett fucking bröd sen äta skiten. Pizza ett fucking bröd i grunden toppat med tomatsås och topping oj så gott det är med bröd.. eller inte.

Vad fan är problemet med dessa människor älskar bröd som ett maniskt beteende kan dom inte laga mat eller för den delen köpa god mat har dom ingen känsla för smak och kvalité bröd är något fattigt man fyller ut buken med på sämre restauranger men folk slukar det.

Fuck bröd håll det utanför maten det är inte det godaste som finns på planeten dessutom blir ni tjocka av skiten såvida ni inte tränar eller rör på er ge fan i det!
Citera
2024-05-20, 21:54
Medlem
Onanikrems avatar
Håller egentligen med dig men svarar ändå då jag kanske listat ut svaret.
Det mesta snabbmaten har bröd omkring sig för det går lätt att äta med fingrarna var som helst. Folk är lata och köper snabbmat, det är relativt gott och lätt att slafsa i sig helt enkelt.
Citera
2024-05-20, 21:57
Medlem
zombie-nations avatar
Låt bli att äta bröd då. Ska andra sluta för att du inte gillar det?
Citera
2024-05-20, 22:16
Medlem
Galejans avatar
Bröd äter man ursprungligen eftersom det är billigare och mättar bättre än att bara äta kött och sallad. Mycket av framförallt vår traditionella mat kommer ur ett sammanhang där syftet var att fylla buken och energidepåerna inför flera timmars hårt kroppsarbete mellan målen, ofta på begränsade resurser på grund av många barn och magra inkomster. Då fyllde bröd och brödets kusin gröten sitt syfte. Det fanns inte möjlighet att äta enbart kött och sallad åts inte alls eftersom det var dålig bang for the buck. Marken som salladen skulle tagit upp användes istället för att odla morötter och potatis, av samma skäl; mättnad. Carnivoredieter och lunchsallad är ett väldigt modernt påfund som kommer ur ett samhälle där man har tid och råd att konstra med maten.

Därför har väldigt många rätter bröd som beståndsdel eller tillbehör. Soppan mättar bättre med en bit rågbröd till.
Citera
2024-05-20, 22:20
Medlem
Sladdarens avatar
Låter som mellanösterkultur och indisk kultur att ha bröd till allt mfl asiatiska länder
Det finurliga är väl att många av dessa länder antingen är fattiga inkl att de jobbar med svettiga jobb så bröd kanske är lösningen då ?

Men överlag så har vitt mjöl många nackdelar för hälsan

Kvälls eller nattmacka är vanligt förekommande i Sverige

Jag är ganska ointresserad överlag av vitt mjukt bröd och konsumerar dominerande på hårt 80-100% fullkorn knäckebröd och mjukbröd med maximalt med fibrer som ingår

Citat:
Vilket grovt bröd är nyttigast?

Fullkorn. Fullkorn är näringsrikt eftersom hela kornet inklusive groddar och kli tas tillvara, vilket innehåller mängder med fibrer, vitaminer och mineraler. Dessutom mättar det bra och vi håller oss mätta länge jämfört med ett vitt bröd
Citera
2024-05-20, 22:25
Medlem
DeadByDawns avatar
TS har uppenbart lågt blodsocker. Ät en macka, knip igen och sluta leka brödpolis. Mitt bröd får du slita ur mina kalla, döda händer.
Citera
2024-05-20, 22:54
Medlem
Olduvais avatar
Jag älskar gott bröd, men jag kan hålla med TS. Speciellt när restauranger ställer fram bröd för att man ska bli mätt men har för små portioner av den riktiga maten... Bröd har sin plats, men det är fan inte överallt. Det är det billigaste sättet att få i sig vetemjöl och därmed energi, utan att det smakar piss.
Citera
2024-05-20, 22:59
Medlem
S.O.Stolps avatar
Soppa kan jag ha bröd till. Men äter jag dagens med typ kött o potatis så tar jag inte bröd också. Ingen kaka heller. Där är det helt överflödigt. Precis som pommes till hamburgare. Det är bara ett onödigt tillskott av kolhydrater.

Inte undra på att folk är överviktiga, har hjärt- kärlsjukdomar och diabetes.
Citera
2024-05-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Låt bli att äta bröd då. Ska andra sluta för att du inte gillar det?

Håller med!!!

Fast det ska vara el brödo. Inte några kvinnotuttar.
Senast redigerad av Battreanmig. 2024-05-20 kl. 23:01.
Citera
2024-05-20, 23:08
Avslutad
Upp till dig om du vill äta bröd eller inte.
Citera
2024-05-20, 23:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Soppa kan jag ha bröd till. Men äter jag dagens med typ kött o potatis så tar jag inte bröd också. Ingen kaka heller. Där är det helt överflödigt. Precis som pommes till hamburgare. Det är bara ett onödigt tillskott av kolhydrater.

Inte undra på att folk är överviktiga, har hjärt- kärlsjukdomar och diabetes.

Och ändå har livslängden ökat med sisådär 8-10 år sedan 1970-talet
Citera
2024-05-20, 23:51
Avslutad
Vad äter du själv då som är så himla speciellt? Att du tror att folks liv består av varmkorv, hamburgare och pizza säger mer om dig, det är barnmat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in