2024-05-20, 12:21
Medlem
Som med de flesta berusningsmedel får man ångest
Ångesten försvinner bara temporärt vid användning
Men kommer tillbaka starkare senare
Senast redigerad av Max1494 2024-05-20 kl. 12:27.
Citera
2024-05-20, 12:31
Medlem
Alla droger är bajs. Rekomenderar dig istället att gå upp tidigt på mornarna, ta långpromenader, vara ute i friska luften osv.
Citera
2024-05-20, 12:33
Avslutad
sprit funkar bättre mot ångest för mig, cb blir jag bara paranoid av.
Citera
2024-05-20, 13:15
Medlem
Fuckwindowss avatar
Man röker lagom.
Citera
2024-05-20, 13:37
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Hos vissa individer kan cannabis utlösa panikångest. Cannabis kan även utlösa panikångest hos folk som vanligen mår hur bra som helst på cannabis.

Finns en klassisk episod i Entourage när Johnny Drama röker på i en husvagn o h börjar få en panikångestattack, som lägger sig tack vare, eller trots, hans kompisar. Det är alltså ett känt fenomen, Entourage betraktades som mainstream och gick t o m på SvT.

Är inte det ganska konstigt egentligen? Varför skulle nån som mår bra både utan och på Cannabis plötsligt få en så stark reaktion som panikångest?

Det borde ju finnas ett svar på det, rent forskningsmässigt.
Citera
2024-05-20, 13:40
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Som med de flesta berusningsmedel får man ångest
Ångesten försvinner bara temporärt vid användning
Men kommer tillbaka starkare senare

Der beror nog mycket hur man röker, vad som är ens liv och vad man gör under ruset.

Att knarka ner sig i en sists i livet då saker inte känns så bra är nog inte det mest optimala.

Har svårt att se att många som följer dessa råd skulle må dåligt.

Nån nämnde mycket om setting också som en viktig grej för de som blir enkelt paranoida, men varför skulle man röka om man blir det?

Sen spelar nog dosen stor roll i alla negativa effekter så som ökad oro, panik, paranoia och ångest.
Citera
2024-05-20, 13:43
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckwindows
Man röker lagom.

Exakt.
Citera
2024-05-20, 14:49
Medlem
RinghalsBrinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasbandit
Ja, det är enkelt.
Man flyttar eller åker till ett land där cannabis är lagligt så att man slipper vara paranoid över att eventuellt bli gripen.

Myt. Folk får ångest när de röker utan att de riskerar något pga polisen.
Citera
2024-05-20, 15:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Känns som en del får särskild ångest när dom har rökt, andra får det inte, för vissa är det övergående.

De som inte får ångest kan väl berätta hur dom gör när dom röker cannabis för att slippa detta?

I min åsikt så får man ångest när man inte har nåt kul o göra på cannabis, alltså att man bara röker för sakens skull. Det kan ju få en att känna sig som en shut in eller "looser".

Hur gör ni när ni brukar erat cannabis? Vad för vanor eller tankesätt har ni så ni slipper detta?

Kanske även kvantiten kan utbringa ångest hos vissa? Om man röker mindre och mer sällan så kanske det blir bättre?

En artikel i ämnet: https://www.royalqueenseeds.se/blog-hur-man-bekaempar-cannabisorsakad-angest-n664#vad-aer-cannabisorsakad-angest

Mvh

Vore det inte bättre att ställa frågan i psykologi- eller medicin-forumet?

Det här är ju ungefär som att fråga om leverskador i drink-forumet.
Citera
2024-05-20, 15:28
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Håller inte riktigt med där.
Sativa ger energi och motivation och får mig att få saker gjort samtidigt som GAD försvinner.
INDICA får ingenting gjort och mår dåligt av det istället, då har dagarna passerat och när GAD kommer och ingenting har blivit gjort mår man ju bara ännu sämre.

Sativa dominant hybrid är prima.

Det är nog olika för alla. Jag får inte ett skit gjort på sativa, tankarna vinner över handlingarna liksom. Medans med indica stänger jag av tankarna och blir väldigt produktiv.
Citera
2024-05-20, 15:46
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vore det inte bättre att ställa frågan i psykologi- eller medicin-forumet?

Det här är ju ungefär som att fråga om leverskador i drink-forumet.

Hehe, fast vem vet mer om detta en just vana cannabisbrukare själva? En psykolog hade väl bara svarat det vi kommit fram till själva i tråden innan.

(Tror jag)
Senast redigerad av Domas 2024-05-20 kl. 16:14.
Citera
2024-05-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Sativa = Ångest
Indica = Ingen ångest
Helt tvärtom för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto