2024-05-20, 15:54
Medlem
Så här enkelt är det: Cannabis är inte för alla.
Testa andra droger om du inte mår bra av cb.
Citera
2024-05-20, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Sativa = Ångest
Indica = Ingen ångest
Stämmer inte alls. Folk reagerar olika på olika strains. För mig tycker jag är att sativa generellt ger mig MINDRE ångest än indica. Då indicas gör mig för slö i huvudet och sativa har jag lättare att fungera på. För mig är att vara i kontroll de viktigaste.
Citera
2024-05-20, 16:14
Avslutad
Balansera hög thc % med cbd brukar hjälpa att motverka ångest, köp cbd buds eller droppa lite olja under tungan innan man inhalerar
Citera
2024-05-20, 16:15
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Helt tvärtom för mig.

Couchlock indica ångest?
Citera
2024-05-20, 16:17
Avslutad
Ångest beror antingen på att din tolerans är för låg eller att ditt psyke helt enkelt inte klarar av cannabis överhuvudtaget. För vissa blir det bättre när toleransen går upp och vänjer sig men andra blir det aldrig bra hur mycket de än försöker o tills slut blir de psykotiska. Alla reagerar olika. Du kan pröva dig fram försiktigt men om du fortsätter att må dåligt tycker jag att du ska lägga gräset helt på hyllan. Jag kan få lite noja fortfarande som erfaren men har psyket för att vända ruset till något positiv inom några minuter och njuta även om jag nästan har panik först. Men om ditt psyke inte kan klara av det kommer blir det att bli helvete.
Citera
2024-05-20, 16:24
Medlem
yournotlikemes avatar
Tycker att Cannabis förstärker den sinnesstämningen du är i innan du röker. Har jag mycket ångest och
är stressad kan Cannabis då förstärka ångesten, speciellt i början av ruset. Brukar i såna situationer bara röka lite mindre så brukar det ej förvärra ångesten.

Är jag däremot i balans och har ett tillfälle där jag bara kan koppla av och redan innan känner mig allmänt nöjd med min sinnesstämning så kan jag och brukar röka mig helt mega-bakad och det blir för det mesta förbannat skönt och förstärker allt det goda som musik, mat osv. och kan vara helt underbart.
Citera
2024-05-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Couchlock indica ångest?
Nä. Bara generell ångest tills ruset är över. Ingen panikångest eller så. Även om jag varit på gott humör innan puffandet.
Röker därför inget såvida det inte är sativa. Då blir jag mest bara glad och energisk
Citera
2024-05-20, 17:08
Medlem
Absolut,alla borde röka cannabis,
Citera
2024-05-20, 17:09
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Tycker att Cannabis förstärker den sinnesstämningen du är i innan du röker. Har jag mycket ångest och
är stressad kan Cannabis då förstärka ångesten, speciellt i början av ruset. Brukar i såna situationer bara röka lite mindre så brukar det ej förvärra ångesten.

Är jag däremot i balans och har ett tillfälle där jag bara kan koppla av och redan innan känner mig allmänt nöjd med min sinnesstämning så kan jag och brukar röka mig helt mega-bakad och det blir för det mesta förbannat skönt och förstärker allt det goda som musik, mat osv. och kan vara helt underbart.

Låter jävligt gött och det verkar som du är lite inne på vad jag skrivit innan i tråden. Alltså att man bara ska bruka cannabis egentligen när man mår bra, annars kan det bli för mycket tänk för hjärnan då cannabis är psychoaktivt.

Självklart vill man då vara psychoaktiv när hjärnan och ens livssituation är i balans. Men du verkar kunna mota det med mindre doser, vilket igen understryker att cannabis är en psychoaktiv drog och förstärker det som redan finns där. Exakt som du nämnde.
Senast redigerad av Domas 2024-05-20 kl. 17:16.
Citera
2024-05-20, 17:15
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Nä. Bara generell ångest tills ruset är över. Ingen panikångest eller så. Även om jag varit på gott humör innan puffandet.
Röker därför inget såvida det inte är sativa. Då blir jag mest bara glad och energisk

Ok gött
Citera
2024-05-20, 17:33
Medlem
Storfetdases avatar
Får ångest och är bara trött om jag röker indica, röker jag sativa brukar jag vara aktiv vilket inte ger mig någon negativ känsla.
Citera
2024-05-20, 17:39
Medlem
Jag såg på en sub-reddit att det tydligen är en speciell terp som ger folk ångest, finns tydligen i de flesta indicia sorter och i vissa hybrid/sativa.

Många av de som får ångest av cannabis rapporterade att de var helt ångestfria när de rökte strains utan just den terpen, kommer inte ihåg vilken det var men kan vara värt att kika på om man vill röka utan ångesten, svårt i sverige att veta terpsen däremot menmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in