Citat:
Ursprungligen postat av
yournotlikeme
Tycker att Cannabis förstärker den sinnesstämningen du är i innan du röker. Har jag mycket ångest och
är stressad kan Cannabis då förstärka ångesten, speciellt i början av ruset. Brukar i såna situationer bara röka lite mindre så brukar det ej förvärra ångesten.
Är jag däremot i balans och har ett tillfälle där jag bara kan koppla av och redan innan känner mig allmänt nöjd med min sinnesstämning så kan jag och brukar röka mig helt mega-bakad och det blir för det mesta förbannat skönt och förstärker allt det goda som musik, mat osv. och kan vara helt underbart.
Låter jävligt gött och det verkar som du är lite inne på vad jag skrivit innan i tråden. Alltså att man bara ska bruka cannabis egentligen när man mår bra, annars kan det bli för mycket tänk för hjärnan då cannabis är psychoaktivt.
Självklart vill man då vara psychoaktiv när hjärnan och ens livssituation är i balans. Men du verkar kunna mota det med mindre doser, vilket igen understryker att cannabis är en psychoaktiv drog och förstärker det som redan finns där. Exakt som du nämnde.