2024-05-21, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Absolut. Men jag blir alltid megamunchad när jag röker plus att jag går aldrig utanför dörren när jag har rökt. Har alldeles för mycket att förlora
Jo, jag förstår. Det där försvann för mig efter ett tags rökande, får inte värst mycket munchies längre vilket är rätt skönt för egen del.

En löprunda efter ett par bloss är rätt skönt faktiskt, väldigt liten risk att man blir stoppad av polisen. Men jag förstår självklart rädslan.
Citera
2024-05-21, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Det är nog olika för alla. Jag får inte ett skit gjort på sativa, tankarna vinner över handlingarna liksom. Medans med indica stänger jag av tankarna och blir väldigt produktiv.

Ja där ser man.
Så himla individuellt med andra ord.
Det talar man ju om, likaså med alla olika Strains.
"Den Indican passar bättre än den andra"

Till trådstartaren: försök hitta en strain med hög CBD/CBG halt med en låg THC halt runtomkring 8-12%
Det kommer eventuellt att kunna hjälpa dig att plåstra på din ångest men inte att bota den.

Om du bara får tag på saker ute i stan så:
Bushweed från gatan kombinerat med CBD/CBG olja kan nog vara ett värt alternativ att prova.

För mycket THC med mikroskopiskt CBD/CBG och andra terpener kommer bara göra dig bäng och ge dig eventuell ångest.

Alternativ 2 men nästan 1 istället för THC är att du faktiskt köper en stark genuin CBD/CBG olja, det underlättar och dagarna blir aningen bättre iaf för mig.
Senast redigerad av El0l 2024-05-21 kl. 10:19.
Citera
2024-05-21, 10:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Ja, fast i denna tråden pratar vi inte om att göra saker värre genom att trycka undan sin ångest, utan faktiskt ta tag i den. Alltså hur man på bästa sätt enbart på vilket sätt man förtär sin cannabis och på sätt kan slippa ångest.

Det vi tagit upp hittills är:
- I vilket skede i livet man röker, t.ex. om man har mycket oro, stress eller problem till vardags.
- Typen utav cannabis, mycket stark eller svagare.
- Doseringen
- Aktiviter under rusets gång, istället för soffpotatismode.
- Mentala inställningar innan ruset börjar.
- Rök inte om du lider av t.ex. mentala sjukdomar, eller t.ex. paniksyndrom. Detta kan göra saken mycket värre.
Varför antyder du att det skulle vara värre för. Tusentals människor lever så under ordnade former. Alternativt med recept, ritalin, SSRI och en grogg. Man ska inte lita för mycket på läkare, blir ofta konstiga biverkningar. Man kan lyssna på sig själv också. Det är bara dosera rätt
Citera
2024-05-21, 11:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Absolut. Men jag blir alltid megamunchad när jag röker plus att jag går aldrig utanför dörren när jag har rökt. Har alldeles för mycket att förlora
Rök mindre helt enkelt, ett halvt bloss kanske räcker för dig
Citera
2024-05-21, 11:27
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför antyder du att det skulle vara värre för. Tusentals människor lever så under ordnade former. Alternativt med recept, ritalin, SSRI och en grogg. Man ska inte lita för mycket på läkare, blir ofta konstiga biverkningar. Man kan lyssna på sig själv också. Det är bara dosera rätt

Jag har lagt ihop flera åsikter i tråden av vad kände ångestsymptom på kan bero på hos cannabisbrukare och hur de enklare brukar motverka detta.

Varför skulle inte set/setting, oro o stress annars i livet vara bidragande till ångest?

Detta är som sagt många andras åsikter, det går även att hitta på nätet. T.ex. den länken jag delade i TS.

Det är alltså inget hittepå från nån jäkla läkare utan folks egna erfarenheter. Ok?
Citera
2026-06-29, 11:20
Medlem
AzorAhai.xs avatar
Tar en ikto eller blue eller nån mysig opiat men benzo är ett måste iaf blir parnoid och deprimerad annars fyfan saknar när man var yngre och vi alla kunde skratta och ha så kul... Nu ett minne blott. Men när jag tänker efter är nog rökat sjukt mycket starkare en för 10 år sedan? hmm kan nog vara det.
Citera
2026-06-29, 12:16
Medlem
brianmolkos avatar
Är det inte bättre ta bort orsaken till ångest och sådant än sminka över den med cannabis ?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in