Du måste möta ångest för att mota den.
"Hej panikångest, dig känner jag ju igen och du kan inte göra mig ett PISS! Om du nu är så jävla stor och stark, gör mig totalt galen på heltid då om du tror du kan!"
Detta är något som fungerar för gravt panikångestdrabbade människor. Det kan till och med bota sådana som den svenska psykvården går bet på.
Att andas djupt och diffusera bort panikattacken är kontraproduktivt och ger den bara mer makt över dig nästa gång eftersom du då undermedvetet klassat den som så mäktig att du måste gå omvägar runt den och det går liasom inte.
Och yes, cannabiset är lite starkare idag. Det var inte så vekt förut som den moderna myten gör gällande, men det hade definitivt mer CBD. Balanserat.
Men panikattacken är kanske en fråga om psykisk mognad också. Kan tänka mig att om man bara röker och blir en soffpotatis så får man ibland under ruset möta sig själv som den patetiska varelse man är och då kan man såklart reagera.
Har rökt sporadiskt rekreationellt i över 30 år och fått en panikattack EN gång på cannabis och då är jag ändå diagnostiserad knäppis (panikångest och lite sådant). Den attacken inleddes pga jag under den perioden gjorde andra olagliga saker och så började jag fundera över hur min omgivning som inte visste om detta skulle påverkas om jag åkte fast för polisen. Då blev det lite mycket för mig, men det lärde mig en värdig livsläxa och numera är jag ganska laglydig och bara lite olydig.