2024-05-19, 16:30
Medlem
Föreslår att du tar kontakt med företag som köper dödsbon, t.ex. https://klarahem.com/foretag-som-koper-bohag/ anlitade vi när vi behövde tömma min brors lägenhet.
Det finns säkert flera, sök på köper bohag.
Citera
2024-05-19, 16:34
Medlem
Pinoputchins avatar
Klokt att ändå"ta vara på saker! Gör inget överilat nu bara... Riva ,med sakerna i, nej.. inte bra.
Citera
2024-05-19, 16:45
Medlem
Du reagerar känslomässigt nu. Försök vara lite smart istället. Till ditt "nya" hus kommer du att behöva allt det du nu vill köra till tippen, kastruller, porslin, alla elektronikprylar, lampor, sängkläder, badrumsgrejor mm, mm. Smärtan över att frun lämnat dig försvinner inte för att du gör dig av med prylar och barnens barndomshem och deras alla minnen.

Ring din vårdcentral och be att få en samtalskontakt, eller kontakta familjerådgivningen, man kan gå ensam och prata.

Sen kan du riva och bygga ett nytt hus, för då gör du det av rationella skäl.
Citera
2024-05-19, 16:51
Avslutad
Du kan betala folk för att göra i stort sett vad som helst. Det är bara en fråga om att hitta rätt pris och rätt person.
Citera
2024-05-19, 16:53
Bannlyst
Om det får kosta vad det kosta vill kan du ju leja ut arbetet till en flyttfirma eller liknande.
Citera
2024-05-19, 16:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Varför? Om allt ändå ska till tippen.
Tippen tar inte emot osorterat blandavfall sådär. En del av avfallet läcker ju miljögifter och måste förvaras på en helt annan plats och på ett annat sätt än t ex sten/betong.

Din nuvarande plan kommer att få dig fängslad för grovt miljöbrott.
Citera
2024-05-19, 17:02
Medlem
Citat:
Varför? Om allt ändå ska till tippen. Tar ju bara massa onödig tid om allt ska sorteras först och slängas sen.

Newsflash, tippen fungerar inte som för 50år sen när man bara vräkte ner allt i ett hål och täckte med jord?
Citera
2024-05-19, 17:05
Medlem
Clodiuss avatar
Ren kapitalförstöring att riva hus och förstöra saker. Kan förstå att du vill börja om, men sälj allting istället och köp nytt
Citera
2024-05-19, 17:10
Medlem
Välgörenhet som Erikshjälpen eller kommersiella firmor bör nog inte vara så svåra att få till huset för att bli av med bättre möbler, fungerande elektronik och rätt mycket i köket så "restvolymen" att ta om hand blir mindre.

Hur gammalt är huset ? Om det finns risk för asbest så blir det mycket dyrare och sannolikt färre intresserade rivningsfirmor.

Barnen borde få möjlighet att tycka till även om de känner sig traumatiserade/förvirrade över vad som hände för drygt en månad sedan.
(FB) Frun lämnat mig för inneboende ensamkommande
Senast redigerad av OnlyHans 2024-05-19 kl. 17:12. Anledning: Förtydligande.
Citera
2024-05-19, 17:16
Medlem
Citat:
Frugan har stuckit och barnen vägrar bo här.
Så nu vill jag riva kåken och bygga nytt - och få en nystart i livet.

Orkar dock inte tömma huset på alla saker själv (möbler, kläder, elektronik m.m.) - vilket har gett mig tanken om man bara kan riva kåken med allt skit i och få allt bortkört?
Tänkte ringa runt imorgon till olika byggföretag och be om en offert på rivningen, bortforsling av allt bråte efteråt samt bygge av ett nytt hus på marken.
Kostnaden bryr jag mig inte om, det får kosta vad det vill

OK?

Sätt ut en bortskänktesannons på blocket och masterplace, så blir du av med det mesta som står där.

Det går även att ringa olika aukrionsbyråer som gärna tar rubbet och kränger det.

Rivning av huset betyder att du betalar någon för att sortera det åt dig= låter ovanligt onödigt.

Finns det något som gör att du vill bygga nytt på samma plats när du kan sälja det med inventarier och allt och ändå bygga nytt någon annastans?
Citera
2024-05-19, 17:18
Medlem
Låter coolt och rejält. Inga krusiduller.
Åt helvete med allt. Money is not an issue.
Filma allt och skapa youtube-kanal, dra in pengar på så vis för att täcka del av kostnaden.
Citera
2024-05-19, 17:22
Medlem
Lägg upp en annons:

HUSET SKA RIVAS. ALLT LÖSÖRE BORTSKÄNKES. KOM OCH HÄMTA! GRATIS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in