2024-05-19, 17:33
Medlem
Du måste antagligen ha rivningstillstånd från kommunens byggnadsnämnd.
Citera
2024-05-19, 17:36
Medlem
blamages avatar
Låter mer som något i affekt för att tvåla till kärringen. Sov på saken.
Citera
2024-05-19, 17:45
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Finns ju firmor som köper upp hela hem. Kanske du kan få nån krona.

Precis, bästa valet är nog auktionsfirma som forslar bort och ger en slant för det som är värt något. Gissar att ingen vill ta emot en blandning av byggavfall, lösöre, elektronik etc. utan att ta betalt för sorteringen... Även om kostnaden är skit samma är det väl trevligare att få en slant istället för att betala. När huset är tomt kan väl brandkåren få öva eller nåt.
Citera
2024-05-19, 18:02
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Offert kan du inte få på Flashback

Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Offer på Flashback har jag inte bett om.
Kan det vara så att frugan lämnade för att du aldrig lyssnade på henne?

Själv föreslår jag att du säljer skiten och använder pengarna du får in till att skapa ett nytt och bättre liv.
Citera
2024-05-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
De som river huset måste källsortera resterna. Om det inte är en vedbod helt byggd i trä som man kan bara kan jämna med marken så brukar de helt enkelt montera ned vägg för vägg för att kunna sortera ut gips, metall, murbruk och trä osv. Så troligtvis blir det problem att lämna massa bohag kvar i huset. Men det är väl tillräckligt enkelt att kontakta en flyttfirma för att flytta ut hela bohaget och köra allt till tippen innan själva rivningen.

Det går alltså oftast inte till så att de kommer dit med en murbräcka och bara river allt i en stor hög med osorterat material som de forslar bort i en container.
Just det, frågan är om rivningsgubbarna accepterar ett hus fullt med bohag.
Ts ta istället kontakt med någon firma som köper upp dödsbon
  • du får betalt för prylarna
  • det som inte kan säljas forslas bort källsorteras och transporteras till soptippen.
Citera
2024-05-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Ja du kan uppdatera din blogg här imorgon om vad dom sa så vet vi också.
Han undrar om någon annan privatperson här vet om det är möjligt. Det är inte en konstig fråga. Ta din medicin.
Citera
2024-05-19, 19:00
Medlem
Finns såna där olika second hand butiker som åker hem och hämtar saker gratis. Kan ju höra av sig till ett gäng sådana och sedan kommer dom med sina lastbilar och slåss om allt därinne.
Citera
2024-05-19, 19:05
Medlem
Citat:
Jag skrev att jag ska ringa imorgon. Är du knarkpåverkad eller?
Idag kommer ingen svara, varför skulle jag ringa idag? Det är söndag. Imorgon är det måndag - och då ska jag ringa
Vet du
Det ör jättemånga som svarar precis så
Men då kan man ju likagärna lägga ner flashback
För om alla skulle fråga frågor själv utanför flashback så behöver vi ju inte flashback

Ordna en loppis
Där folk får ta det dom vill och betala det dom vill
Eller skänk bort allt så kommer någon och hämtar
Sen river du kåken
Citera
2024-05-19, 19:25
Medlem
Var bor du? Jag kommer gärna och tömmer ditt hus på lite grejer. Kan till tänka mig göra det "gratis" så att säga.
Citera
2024-05-19, 19:36
Medlem
Citat:
Frugan har stuckit och barnen vägrar bo här.
Så nu vill jag riva kåken och bygga nytt - och få en nystart i livet.

Orkar dock inte tömma huset på alla saker själv (möbler, kläder, elektronik m.m.) - vilket har gett mig tanken om man bara kan riva kåken med allt skit i och få allt bortkört?
Tänkte ringa runt imorgon till olika byggföretag och be om en offert på rivningen, bortforsling av allt bråte efteråt samt bygge av ett nytt hus på marken.
Kostnaden bryr jag mig inte om, det får kosta vad det vill

OK?

Har det att göra med att du är gravt alkoholiserad, som du skriver om i en annan tråd, att du inte orkar ta tag i detta själv?

Ni hade ju en ensamkommande kille från Irak boende hos er tidigare, kan du inte låta några romer bo i huset någon vecka, så bör det väl bli tömt ganska fort?
Citera
2024-05-19, 19:54
Bannlyst
Man skulle ju kunna bränna upp kåken också. Svårare blir det bara sedan att försöka bevisa att branden inte är anlagd.
Citera
2024-05-19, 19:55
Moderator
Tystnads avatar
Varit med via jobb och sett hur rivning går till idag och det är inte som förr att allt bara rivs med grävskopan i en enda salig blandning.

Nä nu skall det sorteras in i absurdum.

Någon Lag som kommit sista åren

I princip allt måste sorteras , ser lite komisk ut när den stora grävmaskinen med hjälp av rivnings käftarna precisions plocka små detaljer i rivnings massorna och sedan slänger det i olika högar eller container
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in