• 1
  • 2
2024-05-17, 16:43
Medlem
Jag vxte upp i ett hem dr man inte t tacos och r gift med en utlndsk kvinna som ven hon vxte upp utan tacos. Jag inser nu att mina barn aldrig har tit svenssontacos och jag tycker att det knns som en trevlig tradition.

Vad kper man och hur ska man servera det?
Det behver inte vara verarbetat utan halv- och helfabrikat knns helt ok att brja med. Det ska orkas med nr man kommer hem efter jobb.
Citera
2024-05-17, 16:48
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Jag vxte upp i ett hem dr man inte t tacos och r gift med en utlndsk kvinna som ven hon vxte upp utan tacos. Jag inser nu att mina barn aldrig har tit svenssontacos och jag tycker att det knns som en trevlig tradition.

Vad kper man och hur ska man servera det?
Det behver inte vara verarbetat utan halv- och helfabrikat knns helt ok att brja med. Det ska orkas med nr man kommer hem efter jobb.
S du har aldrig tit din frus tacos?

kttfrs
tacokrydda
tortillia brd

sen vad man vill ha fr tillbehr r upp till den som ska ta
gurka
tomat
ost
tacoss
grddfil

dr har du grunden fr en svenne taco
Citera
2024-05-17, 17:10
Medlem
Farbaute666s avatar
Bra sammanfattning av SilkyJohnson. Om du inte ska gra till s mnga och har ont om tid, s kan du alltid kpa frdigriven ost. Jag har grna egengjord guacamole till, men d ska det ju finnas fina avokados ocks, men du kan kpa halvfabrikat p bland annat Ica.

Ju mer tillbehr desto roligare, men det gller att hitta det som alla trivs med.
Citera
2024-05-17, 17:19
Medlem
Nachoalistens avatar
Kttfrs med tacokrydda sklart.

Tillbehren vi kr med hemma r: Ost, majs, lk, gurka och antingen tomat eller paprika, toppa med tacoss, ibland ven en klick grddfil.
Finns bde hrt och mjukt brd, tycker bda smakar bra.

Personligen en av mina absoluta favoritrtter!
Senast redigerad av Nachoalisten 2024-05-17 kl. 17:22.
Citera
2024-05-17, 17:34
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Ja rdlk i mngder krvfer denna anrttning.

Gillar att ts missat de gigantiska tacohyllorna i mataffrerna hela sitt liv..😂
Tummen upp!
Citera
2024-05-17, 17:43
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
S du har aldrig tit din frus tacos?

kttfrs
tacokrydda
tortillia brd

sen vad man vill ha fr tillbehr r upp till den som ska ta
gurka
tomat
ost
tacoss
grddfil

dr har du grunden fr en svenne taco

Bra lista!
Tycker att man ska ha ven hrda skal, majs, rdlk och i frysdisken finns ngot som heter Tacokyckling (bara att frsa till i stekpannan), vi brukar ha tv stekpannor, en med ntfrs och en med kyckling.

Glm inte psen med tacokrydda som ska vara i frsen och bde kryddan och ssen finns i olika styrkor!
Det r ven smidigt att kpa frdigriven ost, finns speciell till tacos.

Just det, lite krispig sallad ocks!

Vet inte om detta ingr hos alla men vi brukar ha nachochips och kpt ostss att dippa i samtidigt som vi ter av allt annat!

Till TS: Hoppas att hela familjen kommer att tycka om detta s du fr grna uppdatera nr ni har testat!
Citera
2024-05-17, 17:59
Medlem
Paleoketovors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Jag inser nu att mina barn aldrig har tit svenssontacos och jag tycker att det knns som en trevlig tradition.

Hur gammal r egentligen denna "tradition"? Knns som ngot frn 00-talet, och man har bara lagt kttfrsen i ett hrt skal istllet fr p tallriken tillsammans med pasta. Har fga att gra med tacos i Mexiko och USA.
Citera
2024-05-17, 18:28
Medlem
SmegmaFris avatar
Vad har du handlat i fr affrer innan om du aldrig sett tacohyllan?

Bra frslag hr innan!
Sen s kan du ju ven utka ambitionerna lite och testa p exempelvis enchiladas om det faller dig i smaken.
Citera
2024-05-17, 20:06
Medlem
Tillgg till SilkyJohnson lista r sallad och majs.
Citera
2024-05-17, 20:21
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleoketovor
Hur gammal r egentligen denna "tradition"? Knns som ngot frn 00-talet, och man har bara lagt kttfrsen i ett hrt skal istllet fr p tallriken tillsammans med pasta. Har fga att gra med tacos i Mexiko och USA.

Och spaghetti med kttfrsss har fga att gra med svennetaco. Om du inte har spiskummin i din kttfrsss dvs

Svennetaco r ett bra koncept tycker jag.
Nyttiga ingredienser som man kan variera in i det ondliga i ett tunt brd.
Sen kan man ju bli lite mtt p default-svennetacon ibland..
Jamen ses, slunga i lite scampi, koriander och annat lullull, s drar det mer t mexico
Citera
2024-05-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Ja rdlk i mngder krvfer denna anrttning.

Gillar att ts missat de gigantiska tacohyllorna i mataffrerna hela sitt liv..😂
Tummen upp!

Jag har s klart sett dem och frskt tolka dem, men det r som en stor tunna osorterade legobitar. Vet man inte vad man ska bygga s vet man inte vilka bitar man ska vlja
Citera
2024-05-17, 21:09
Medlem
Jag krde frs med tacokrydda. Hll det simpelt med tortillabrd, frsen, gurka, tomat, riven ost och mild tacoss. Kpte ven tacotubs men intresset var svalt. Hade krt starkt sjlv och med lk, nog gott med lite ris ocks. Men krde mest ett test p barnen idag. Sonen ville ha mer, dottern verkade tycka om smaken men inte kladdet och ville inte ta upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in