Citat:
Ursprungligen postat av
Pontiac-Garage
Vad säger ni? Är detta en livsstil ni vill prova?
Allt sådant här är ju bara absurt!
Ja, det är ju bra att han kan hålla i pengarna och långt fler borde ju bli bättre på det i detta överbelånade land, men måste ju också fråga sig vad man ska med pengar till? Hamstrar man och lägger allt på hög, så har man ju ingen glädje eller nytta av det.
När jag läser denna historia, så kommer jag att tänka på en stenrik, men skitsnål granne min farsa hade som granne för massa år sedan. Hon var så snål att hon hade inte ens tele och på den tiden var det verkligen ingen så stor kostnad. När hon sedan behövde ringa, var någon gång i månaden, så brukade hon komma in och låna tele av farsan och sedan vill hon då alltid göra rätt för sig, men helst slippa att betala, så hon brukade lägga till med miner om att hon hade liksom riktigt ont om pengar. Farsan kunde gången och var alltid inne på att man skulle hålla sig väl med alla grannar så mycket som möjligt. Sedan en dag i 90-års åldern dog hon utan arvingar, men till slut hittade de några riktigt avlägsna släktingar i Stockholm som fick ärva och sätta sprätt på tantens alla pengar.