2025-01-05, 20:51
Medlem
Fel - papperskorg
Senast redigerad av abkhazia 2025-01-05 kl. 20:52. Anledning: Fel - papperskorg
Citera
2025-01-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Har följt sparprofilen Günther Mårder, som också kallats Sveriges snålaste person, under ett par års tid. Trots att han är extrem höginkomsttagare och framgångsrik företagsledare (har varit VD för Aktiespararna samt Företagarna) med en lön på ca 2 miljoner per år sticker ha ut på så sätt att han sparar minsta krona, aldrig unnar sig något samt lever som Disney´s Farbror Joakim fast i verkligheten.

Då han fått stor uppmärksamhet för sin livsstil har en hel del reportage skrivits om hans udda vanor. Bland annat äter han kollegors matrester för att spara pengar på egen lunch:

Han bor i ett hem inrett med saker som blivit bortskänkta, kör diskmaskin när elpriset är som lägst samt vill spara in på toaspolningar så långt som möjligt:

Han spär även ut mjölk med vatten samt äter julknäcke i budgetpack året om:

Han lever för att spara och har slussat in i nästintill alla sina pengar i investeringar, och är nu uppe i 19 mkr.

Vad säger ni? Är detta en livsstil ni vill prova?

Hade han bett mig om matresterna i lunchrummet så hade han fått ett kok stryk. Riktigt svin-beteende.
Citera
2025-01-05, 23:19
Avstängd
Anekdot det var han som tipsa mig om lipidor mitt solklart bästa innehav tack mannen om du läser detta
Citera
2025-01-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Fru nummer två, tror jag. Men hon är riktigt snygg! När hon valde honom visste hon precis hurudan Mårder är. Jag vet inte om fru nummer ett visste vad hon gav sig in i.
Gissningsvis så var väl fru nr 1 för dyr i drift, så han bytte till en billigare modell.
Citera
2025-04-01, 00:12
Medlem
TroPelleDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Mårder är en ikon, och förebild då han förenar humor med ekonomiska råd. Skön snubbe, som inte bryr sig om hur han uppfattas.

Djupt oroande att folk inte förstår det här.

Följt Günther sedan avsnitt 1 på Sparpodden runt 2014, det var han som öppnade börsen för mig och för det är jag oerhört tacksam åt.

Kritikerna är pandemi-traders som började handla 2020.
Citera
2025-04-01, 09:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Gissningsvis så var väl fru nr 1 för dyr i drift, så han bytte till en billigare modell.

Citat:
Ursprungligen postat av Krabbe99
Anekdot det var han som tipsa mig om lipidor mitt solklart bästa innehav tack mannen om du läser detta

På vilken nivå klev du in i Lipidor?
Och Günther är oförarglig och trevlig.
Citera
2025-04-01, 17:25
Medlem
Går det bra för ungarna att spola mellan varje gång om varenda en av dem är bajsnödig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in