• 1
  • 2
2024-05-13, 23:11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tidigare knt som Assassins Creed Red som projektnamn avsljade Ubisoft idag officiella titeln Shadow.

Eller tidigare mer knt som frsta Assassins creed att ta sig an feudal Japan som tjatats om s lnge. Ett spel som ska terg til massive open world formulan frn Valhalla, Odyssey etc snarare n senaste Mirage.

I samband med officiella namnet gjorde man ocks klart att frsta trailern slpps p Onsdag. En cinematic trailer s vnta er inget gameplay.

Citat:
Red - or rather, Shadows - was initially announced as part of a massive slate of upcoming Assassin's Creed games, and was described as "the future of our open-world RPG games on Assassin's Creed." Beyond that, the Japanese setting, and the game's ties with Assassin's Creed Infinity, there have been few official details.

Trttnat p Assassins creed n? Ser fram emot ett nytt strre spel snarare n Mirage? Feudal Japan? Ngra r frsent nr vi nu har s mnga, frmst Ghost of Tsushima som utspelar sig dr och konkurrera med.
Citera
2024-05-13, 23:24
Medlem
Kul att det blev Japan, till slut. Hade kanske gett det en chans om jag inte redan hade Sekiro och GoT.

Har svrt att se njet i Assassin's creed, iallafall sedan Origins och framt. Spelvrlden knns alldeles fr stor och med massa skitgra som bara tar tid och inte levererar ngot nje. Tror jag fick nog nr Odyssey frskte slja p mig en XP-boost i ett jvla singleplayer-spel egentligen.
Citera
2024-05-13, 23:37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Kul att det blev Japan, till slut. Hade kanske gett det en chans om jag inte redan hade Sekiro och GoT.

Har svrt att se njet i Assassin's creed, iallafall sedan Origins och framt. Spelvrlden knns alldeles fr stor och med massa skitgra som bara tar tid och inte levererar ngot nje. Tror jag fick nog nr Odyssey frskte slja p mig en XP-boost i ett jvla singleplayer-spel egentligen.
Jo samma hr. Vl mnga spel som utspelar sig i samma tidsperiod. Och med samma design. Nu ven Rise of Ronin tillsammans med de tv du nmnde ven om Sekiro r lite annat gameplay.

Trttnade likt dig p nya AC designen med Origins. Var smkul i brjan ven om storyn frstrdes sen mnga r tillbaka. Men sen har man teranvnt fr mycket och reskinnat sina olika spelserier. Lgg drtill att dom r vrsta syndarna i industrin vad gller DLC mtx och annat skrp.
Citera
2024-05-14, 04:32
Medlem
Konstigt att dom inte tagit an Romarriket nnu. Ryse sons of Rome r ju ett bra spel.

Vi har ju ocks Sydamerika med ex Inka
Nordamerika, Chicago med maffian eller indianer och cowboyer.

Finns lite och trycka ut fr dom fortfarande och dom gr ett fr jvla bra jobb tycker jag.
Citera
2024-05-14, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Konstigt att dom inte tagit an Romarriket nnu. Ryse sons of Rome r ju ett bra spel.

Vi har ju ocks Sydamerika med ex Inka
Nordamerika, Chicago med maffian eller indianer och cowboyer.

Finns lite och trycka ut fr dom fortfarande och dom gr ett fr jvla bra jobb tycker jag.

Ja, Irak var ju inte direkt intressant jmfrt med Inka, Aztec eller Kina och Japan.
Citera
2024-05-14, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Tidigare knt som Assassins Creed Red som projektnamn avsljade Ubisoft idag officiella titeln Shadow.

Eller tidigare mer knt som frsta Assassins creed att ta sig an feudal Japan som tjatats om s lnge. Ett spel som ska terg til massive open world formulan frn Valhalla, Odyssey etc snarare n senaste Mirage.

I samband med officiella namnet gjorde man ocks klart att frsta trailern slpps p Onsdag. En cinematic trailer s vnta er inget gameplay.

Trttnat p Assassins creed n? Ser fram emot ett nytt strre spel snarare n Mirage? Feudal Japan? Ngra r frsent nr vi nu har s mnga, frmst Ghost of Tsushima som utspelar sig dr och konkurrera med.

Tror nd assasins creed klr sina motsvarigheter som slppts nu nd. Det r s stor frenchiese att de kan lgga s mkt mer tid p spelet och inrama det + de vet vad folk gillar och inte gillar vid det hr laget.

Det bsta assasins creed var By Far Odyssey. Det var lite ljligt snack men det behvdes emellan t fr om det bara r super esoteriskt med stoiska karaktrer som pratar som poeter blir man bara trtt till slut. MALAKA behvdes emellan t.

Men vad gjorde det bra d? Jo, den ppna vrlden + att det gick runt superbossar som var lite tagna ur den klassiska grekiska kulturen. Precis som i Herkules gick det runt hjltar enligt bckerna d och det hade de kapitaliserat vldigt vl tycker jag i spelet. Det kom en gubbe p en stort vrtsvin och red och hette Maximus Gladimus etc.

Hur de blir i japanska feodala samhllet vet jag inte eftersom Ninjor inte ska synas blir det vl bara samurajer.
Senast redigerad av Cheddarjoe 2024-05-14 kl. 05:51.
Citera
2024-05-15, 06:09
Medlem
diseuses avatar
Trailer slpps ikvll klockan 18 svensk tid:

https://youtu.be/vovkzbtYBC8
Citera
2024-05-15, 19:25
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer slpps ikvll klockan 18 svensk tid:

https://youtu.be/vovkzbtYBC8

Senast redigerad av Elementart 2024-05-15 kl. 19:30.
Citera
2024-05-15, 20:37
Medlem
Nr jag sg kvinnan frsta gngen i trailern s tnkte jag att, om man kommer att kunna spela en manlig karaktr s r det frmodligen en neger.
Och VOILA!!

Alla spelbara karaktrer i spel nufrtiden:
1. Kvinna
2. Neger
3. Bg

Sen har jag inte s hga frvntningar p Ubisofts skitspel nufrtiden, att man slpper en cinematic istllet fr in-game trailer r bara dr en varningssignal...
Citera
2024-05-15, 20:41
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Nr jag sg kvinnan frsta gngen i trailern s tnkte jag att, om man kommer att kunna spela en manlig karaktr s r det frmodligen en neger.
Och VOILA!!

Alla spelbara karaktrer i spel nufrtiden:
1. Kvinna
2. Neger
3. Bg

Sen har jag inte s hga frvntningar p Ubisofts skitspel nufrtiden, att man slpper en cinematic istllet fr in-game trailer r bara dr en varningssignal...

Klart att kvoten mste fyllas, s grymt besviken p Mirage s jag skippar nog detta.
Citera
2024-05-15, 23:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Men s verraskad man blir. Ubisoft. Det mest PK spelfretaget i vrlden gr ett Japanskt samurai spel med en SVART huvudkaraktr. Det r som att gra ett spel iAfrika, kring Afrikansk kultur, och stta en vit man som huvudkaraktr. Ngot som aldrig tilltits.

Det r en ny low inom spelvrlden detta. Tillochmed med deras standard mtt mtt. Fr se om pk krigarna och raskmparna kommer vga sga emot. Ja retorisk frga s ni behver inte svara. ngrar att jag ens skapade trden. Spelet frtjnar inte uppmrksammas verhuvudtaget. Detta r ett verfall p Japan, och dess kultur och historia. Hoppas gamers dom blir hrd och spelet failar. Reaktionerna p Youtube talar iallafall fr det.
Citera
2024-05-16, 02:06
Medlem
Elementarts avatar
Strt att det har blivit s hr i spelbranschen (jag har lst lite om Sweet Baby inc, men nd). Jag minns runt 2020, nr vi fick se trailern till State of Decay 3 och ett gng andra kommande titlar, i stort sett alla spel som visades dromkring skulle ha en svart huvudkaraktr. Vad r det med spelutvecklare idag, vem frsker de fjska fr. Skulle inte frvna mig om spelet nd fr bra recensioner frn olika sajter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in