• 1
  • 2
2024-05-13, 23:11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tidigare känt som Assassins Creed Red som projektnamn avslöjade Ubisoft idag officiella titeln Shadow.

Eller tidigare mer känt som första Assassins creed att ta sig an feudal Japan som tjatats om så länge. Ett spel som ska återgå til massive open world formulan från Valhalla, Odyssey etc snarare än senaste Mirage.

I samband med officiella namnet gjorde man också klart att första trailern släpps på Onsdag. En cinematic trailer så vänta er inget gameplay.

Citat:
Red - or rather, Shadows - was initially announced as part of a massive slate of upcoming Assassin's Creed games, and was described as "the future of our open-world RPG games on Assassin's Creed." Beyond that, the Japanese setting, and the game's ties with Assassin's Creed Infinity, there have been few official details.

Tröttnat på Assassins creed än? Ser fram emot ett nytt större spel snarare än Mirage? Feudal Japan? Några år försent när vi nu har så många, främst Ghost of Tsushima som utspelar sig där och konkurrera med.
Citera
2024-05-13, 23:24
Medlem
Kul att det blev Japan, till slut. Hade kanske gett det en chans om jag inte redan hade Sekiro och GoT.

Har svårt att se nöjet i Assassin's creed, iallafall sedan Origins och framåt. Spelvärlden känns alldeles för stor och med massa skitgöra som bara tar tid och inte levererar något nöje. Tror jag fick nog när Odyssey försökte sälja på mig en XP-boost i ett jävla singleplayer-spel egentligen.
Citera
2024-05-13, 23:37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Kul att det blev Japan, till slut. Hade kanske gett det en chans om jag inte redan hade Sekiro och GoT.

Har svårt att se nöjet i Assassin's creed, iallafall sedan Origins och framåt. Spelvärlden känns alldeles för stor och med massa skitgöra som bara tar tid och inte levererar något nöje. Tror jag fick nog när Odyssey försökte sälja på mig en XP-boost i ett jävla singleplayer-spel egentligen.
Jo samma här. Väl många spel som utspelar sig i samma tidsperiod. Och med samma design. Nu även Rise of Ronin tillsammans med de två du nämnde även om Sekiro är lite annat gameplay.

Tröttnade likt dig på nya AC designen med Origins. Var småkul i början även om storyn förstördes sen många år tillbaka. Men sen har man återanvänt för mycket och reskinnat sina olika spelserier. Lägg därtill att dom är värsta syndarna i industrin vad gäller DLC mtx och annat skräp.
Citera
2024-05-14, 04:32
Medlem
Konstigt att dom inte tagit an Romarriket ännu. Ryse sons of Rome är ju ett bra spel.

Vi har ju också Sydamerika med ex Inka
Nordamerika, Chicago med maffian eller indianer och cowboyer.

Finns lite och trycka ut för dom fortfarande och dom gör ett för jävla bra jobb tycker jag.
Citera
2024-05-14, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Konstigt att dom inte tagit an Romarriket ännu. Ryse sons of Rome är ju ett bra spel.

Vi har ju också Sydamerika med ex Inka
Nordamerika, Chicago med maffian eller indianer och cowboyer.

Finns lite och trycka ut för dom fortfarande och dom gör ett för jävla bra jobb tycker jag.

Ja, Irak var ju inte direkt intressant jämfört med Inka, Aztec eller Kina och Japan.
Citera
2024-05-14, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Tidigare känt som Assassins Creed Red som projektnamn avslöjade Ubisoft idag officiella titeln Shadow.

Eller tidigare mer känt som första Assassins creed att ta sig an feudal Japan som tjatats om så länge. Ett spel som ska återgå til massive open world formulan från Valhalla, Odyssey etc snarare än senaste Mirage.

I samband med officiella namnet gjorde man också klart att första trailern släpps på Onsdag. En cinematic trailer så vänta er inget gameplay.

Tröttnat på Assassins creed än? Ser fram emot ett nytt större spel snarare än Mirage? Feudal Japan? Några år försent när vi nu har så många, främst Ghost of Tsushima som utspelar sig där och konkurrera med.

Tror ändå assasins creed klår sina motsvarigheter som släppts nu ändå. Det är så stor frenchiese att de kan lägga så mkt mer tid på spelet och inrama det + de vet vad folk gillar och inte gillar vid det här laget.

Det bästa assasins creed var By Far Odyssey. Det var lite löjligt snack men det behövdes emellan åt för om det bara är super esoteriskt med stoiska karaktärer som pratar som poeter blir man bara trött till slut. MALAKA behövdes emellan åt.

Men vad gjorde det bra då? Jo, den öppna världen + att det gick runt superbossar som var lite tagna ur den klassiska grekiska kulturen. Precis som i Herkules gick det runt hjältar enligt böckerna då och det hade de kapitaliserat väldigt väl tycker jag i spelet. Det kom en gubbe på en stort vårtsvin och red och hette Maximus Gladimus etc.

Hur de blir i japanska feodala samhället vet jag inte eftersom Ninjor inte ska synas blir det väl bara samurajer.
Senast redigerad av Cheddarjoe 2024-05-14 kl. 05:51.
Citera
2024-05-15, 06:09
Medlem
diseuses avatar
Trailer släpps ikväll klockan 18 svensk tid:

https://youtu.be/vovkzbtYBC8
Citera
2024-05-15, 19:25
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer släpps ikväll klockan 18 svensk tid:

https://youtu.be/vovkzbtYBC8

Senast redigerad av Elementart 2024-05-15 kl. 19:30.
Citera
2024-05-15, 20:37
Medlem
När jag såg kvinnan första gången i trailern så tänkte jag att, om man kommer att kunna spela en manlig karaktär så är det förmodligen en neger.
Och VOILA!!

Alla spelbara karaktärer i spel nuförtiden:
1. Kvinna
2. Neger
3. Bög

Sen har jag inte så höga förväntningar på Ubisofts skitspel nuförtiden, att man släpper en cinematic istället för in-game trailer är bara där en varningssignal...
Citera
2024-05-15, 20:41
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
När jag såg kvinnan första gången i trailern så tänkte jag att, om man kommer att kunna spela en manlig karaktär så är det förmodligen en neger.
Och VOILA!!

Alla spelbara karaktärer i spel nuförtiden:
1. Kvinna
2. Neger
3. Bög

Sen har jag inte så höga förväntningar på Ubisofts skitspel nuförtiden, att man släpper en cinematic istället för in-game trailer är bara där en varningssignal...

Klart att kvoten måste fyllas, så grymt besviken på Mirage så jag skippar nog detta.
Citera
2024-05-15, 23:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Men så överraskad man blir. Ubisoft. Det mest PK spelföretaget i världen gör ett Japanskt samurai spel med en SVART huvudkaraktär. Det är som att göra ett spel iAfrika, kring Afrikansk kultur, och sätta en vit man som huvudkaraktär. Något som aldrig tillåtits.

Det är en ny low inom spelvärlden detta. Tillochmed med deras standard mått mätt. Får se om pk krigarna och raskämparna kommer våga säga emot. Ja retorisk fråga så ni behöver inte svara. Ångrar att jag ens skapade tråden. Spelet förtjänar inte uppmärksammas överhuvudtaget. Detta är ett överfall på Japan, och dess kultur och historia. Hoppas gamers dom blir hård och spelet failar. Reaktionerna på Youtube talar iallafall för det.
Citera
2024-05-16, 02:06
Medlem
Elementarts avatar
Stört att det har blivit så här i spelbranschen (jag har läst lite om Sweet Baby inc, men ändå). Jag minns runt 2020, när vi fick se trailern till State of Decay 3 och ett gäng andra kommande titlar, i stort sett alla spel som visades däromkring skulle ha en svart huvudkaraktär. Vad är det med spelutvecklare idag, vem försöker de fjäska för. Skulle inte förvåna mig om spelet ändå får bra recensioner från olika sajter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in