• 8
  • 9
2025-04-15, 21:46
Medlem
The.Toffeess avatar
Precis brjat lira, spelar p PS5 PRO. Kr p balanced mode p bild instllningar. Vad kr ni p? OBS man mste ha en tv som stder 120hz fr att kunna spela p balanced mode.
Performance mode: 60 FPS
Balanced mode: 40 FPS
Quality mode: 30 FPS
Sklart blir quality krispigt och fint men ospelbart blir spelet sklart. Balanced r ruskigt fint och en bra mittemellan setting fr att f lite mer fps boost men ocks f lite krispigare grafik! P PS5 standard modellen r performance mode rtt s fult rekommenderar absolut balanced mode fr er med PS5 standard/slim. Fr er med PS5 PRO r performance mode helt okey men det r nd skillnad jmfrt med balanced mode sklart. Det slog mig att regnet var mycket krispigare nr jag jmfrde.
Citera
2025-04-15, 22:49
Medlem
Cirka 20 timmar in nu och har gett upp. Fick spelet som gva p Steam och har spelat mest fr att att jag varit sjuk och uttrkad.
Jag lskade Black Flag och frsta tv spelen men tyvrr r det hr samma srja som Origins, Odyssey och Valhalla kldd i Japanska klder.. Pisstrkig gameplay, urdlig story och "musiken" i spelet fick mig att dra ned volymen till noll direkt. Negern r vidrigt trkig att spela med och tjejen r ju vrdels p allt frutom att klttra. Inget i spelet alls knns som Assassins Creed.
Snyggt - ja.
Men det r allt som spelet har att skryta om. 2/10.
Citera
2025-04-16, 09:56
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigTrollkarl
Cirka 20 timmar in nu och har gett upp. Fick spelet som gva p Steam och har spelat mest fr att att jag varit sjuk och uttrkad.
Jag lskade Black Flag och frsta tv spelen men tyvrr r det hr samma srja som Origins, Odyssey och Valhalla kldd i Japanska klder.. Pisstrkig gameplay, urdlig story och "musiken" i spelet fick mig att dra ned volymen till noll direkt. Negern r vidrigt trkig att spela med och tjejen r ju vrdels p allt frutom att klttra. Inget i spelet alls knns som Assassins Creed.
Snyggt - ja.
Men det r allt som spelet har att skryta om. 2/10.

Tycker du att Naoe r kass gr du nt fel. Med rtt build och utrustning slaktar man det mesta bde i nrstrid och smygande.
Citera
2025-04-16, 12:51
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Tycker du att Naoe r kass gr du nt fel. Med rtt build och utrustning slaktar man det mesta bde i nrstrid och smygande.

Allts fan detta spelet har lng startstrcka. Frsta tv timmarna var jag uttrkad men sedan blir spelet bara bttre och bttre. Fattade inte frst hur jag skulle bygga blacksmith huset men r s enkelt jag behver gra ett sidemission fr att kunna bygga det s det r vad jag ska gra nu efter att ha gjort missions och ppnat upp frsta kartan en del. Enda som r jobbigt r all snrig skog och alla berg, det tar en jkla tid att frdas. Det gr snabbare att springa istllet fr att rida p hsten om jag inte nu rider p en en vg. Kollade upp var Yo-no-shins hood och outfit fanns s jag har en cool outfit, nu knner mig verkligen som en ninja nr jag springer runt 😅

Gillar man stealth spel s r detta grymt. Fan vad genomruttet Valhalla var tex med en klumpig Viking med vrdels stealth mekanik. r som dag och natt i jmfrelse.
Senast redigerad av The.Toffees 2025-04-16 kl. 12:54.
Citera
2025-04-16, 16:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees
Allts fan detta spelet har lng startstrcka. Frsta tv timmarna var jag uttrkad men sedan blir spelet bara bttre och bttre. Fattade inte frst hur jag skulle bygga blacksmith huset men r s enkelt jag behver gra ett sidemission fr att kunna bygga det s det r vad jag ska gra nu efter att ha gjort missions och ppnat upp frsta kartan en del. Enda som r jobbigt r all snrig skog och alla berg, det tar en jkla tid att frdas. Det gr snabbare att springa istllet fr att rida p hsten om jag inte nu rider p en en vg. Kollade upp var Yo-no-shins hood och outfit fanns s jag har en cool outfit, nu knner mig verkligen som en ninja nr jag springer runt 😅

Gillar man stealth spel s r detta grymt. Fan vad genomruttet Valhalla var tex med en klumpig Viking med vrdels stealth mekanik. r som dag och natt i jmfrelse.
Ja, det tar ett tag att komma in i det. Men vad gller att ta sig fram p kartan s tycker jag att wayfindern kombinerat med att rida p vgar r snabbaste sttet att ta sig fram. P det sttet kan man ocks passa p att spana av omrdet man passerar, det r rtt ofta man hittar bla quest-objectives nr man rider runt.
Citera
2025-04-16, 17:01
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, det tar ett tag att komma in i det. Men vad gller att ta sig fram p kartan s tycker jag att wayfindern kombinerat med att rida p vgar r snabbaste sttet att ta sig fram. P det sttet kan man ocks passa p att spana av omrdet man passerar, det r rtt ofta man hittar bla quest-objectives nr man rider runt.

Var en underdrift, tog mer n 2 timmar. Skert 5-6 timmar innan det blev ngot snr kul att spela. Ska testa det, den dr wayfindern som det tipsades om i prologen. Det gr jag genom att frst klicka p kartan mitt ml och sedan kra wayfinder s rider hsten automatiskt till waypoint som jag stalkat ut p kartan? Stnger fan av hdr blir aldrig bra det dr, antingen fr mrkt eller fr ljust aldrig ftt ett spel att fungera med hdr. Sony r kassa som inte gjort s det kalibreras automatiskt till tvn. Frst ska man stlla in hdr p PS5 konsolen vilket aldrig blir bra hur man n gr. och sedan i instllningarna i sjlva spelet vlja max luminance och hur mycket jag n kollar s r det typ omjligt hitta info om min tv vilken max luminance r s ingenting blir rtt ngonsin.
Citera
2025-04-18, 20:52
Medlem
drinksareonmes avatar
Grejen med att slcka ljus fr att inte synas r ju helt ondigt, inte anvnt det en gng.
Citera
2025-05-09, 17:32
Medlem
drinksareonmes avatar
Knns vldigt tomt nr man i stort sett gjort allt och maxat bda karaktrerna. Utan new game+ blir det ingen andra genomspelning.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in