2024-05-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag vet det - men det är en viktig insikt att ha med sig när man tolkar frågeställningen och att en majoritet väljer björn.

Det spelar ingen roll för den kvinna som utsätts hur stor andel av männen som inte begår brott mot kvinnor - det som spelar roll är om hon kan undvika att stöta på en man som begår brott mot henne.
Man väljer inte väg utifrån statistik, man väljer väg utifrån det som är och/eller upplevs säkrast för sig själv i situationen.

En situation med björn kan man i stor utsträckning kontrollera genom att inte störa björnen eller provocera björnen - eller komma mellan hona och ungar.
En situation med en främmande man i skogen som vill skada kvinnan kan man inte kontrollera.

Även om de allra flesta män är ofarliga att möta så kan man inte som kvinna veta vem som är farlig och vem som inte är det - och det måste man förhålla sig till.

Jag tror inte det är någon som tror att dem totala risken att utsättas för våldtäkt av en björn är större än av en man. Om vi pratar människor.

Sen att kvinnor kan kontrollera björnar så enkelt är lite nytt för mig. Men det är bra. Var väl någon snubbe som bodde med björnar i Alaska och blev uppäten till slut. Men han var ju man iofs så hade inte samma kontroll.
Citera
2024-05-18, 21:10
Avslutad
Är Svenska kvinnor verkligen så här rasistiska? Jag tycker det låter extremt främlingsfientligt. Män går bra, men är de främlingar då är det bättre att bli uppäten av en björn.
Citera
2024-05-18, 21:17
Medlem
Den första gången någonsin som feminister kommit på något kul. Kanske vänstern kan meme:a ändå. Det är bara extremt ovanligt att de lyckas.
Citera
2024-05-18, 21:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
vi kan inte veta hur många kvinnor är efterblivna vi kan bara gå på magkänsla och agera utifrån det att förbjuda kvinnor rösträtt.
en stor andel män utsätts för deras idioti dagligen.
vi måste göra det som är säkrast för samhället
en situation med en främmande kvinna kan man bara hantera det med att slå henne tyst.
även om kanske en stor del kvinnor inte är korkade måste man förhålla sig till att en del är det
Ingen har pratat om att ta ifrån män deras rättigheter - så varför landar du på den infantila nivån?
Det är ju dessutom så att det är inte upp till misogyna män om kvinnor har rösträtt eller inte - ni avgör inte det.

Läs igenom det du själv skriver och din vilja att bruka våld mot kvinnor - det i sig borde göra att du begriper varför kvinnor väljer bort dig och andra främmande män.
Citera
2024-05-18, 21:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag tror inte det är någon som tror att dem totala risken att utsättas för våldtäkt av en björn är större än av en man. Om vi pratar människor.

Sen att kvinnor kan kontrollera björnar så enkelt är lite nytt för mig. Men det är bra. Var väl någon snubbe som bodde med björnar i Alaska och blev uppäten till slut. Men han var ju man iofs så hade inte samma kontroll.
Vem har pratar om att kontrollera björnar?
Återigen trams.
Det är skillnad på att kontrollera en individ och på att kontrollera en situation - borde inte du som är så himla manligt logisk veta det?
Citera
2024-05-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ingen har pratat om att ta ifrån män deras rättigheter - så varför landar du på den infantila nivån?
Det är ju dessutom så att det är inte upp till misogyna män om kvinnor har rösträtt eller inte - ni avgör inte det.

Läs igenom det du själv skriver och din vilja att bruka våld mot kvinnor - det i sig borde göra att du begriper varför kvinnor väljer bort dig och andra främmande män.
jag skojar juh bara. jag skulle aldrig bruka våld jag skulle bara göra som kvinnor ändra regelverket och sen skicka polis för att utföra ärenden som i iran. mina händer kommer förbli rena.
det är aldrig våld när polis kommer o slår skiten ur en man när en tjej falskt anklagar honom och han ruttnar i fängelse. det är riktig jämnställdhet.
sen har vi faktisk diskussion i regeringen om könsbaserade lagar om att män är fiender.
vi har könslagar som grov kvinnofrid där om en kvinna slår mig ska jag bara brösta det men hon får extra skydd än om jag slagit en man.
fast studier visar att kvinnor är mer våldsamma och misshandlar män mer i relationer.
hela lagen är bara utformad för att ge stöd åt kvinnor och ignorera utsatta män eller hbt personer.
Citera
2024-05-18, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
jag skojar juh bara. jag skulle aldrig bruka våld jag skulle bara göra som kvinnor ändra regelverket och sen skicka polis för att utföra ärenden som i iran. mina händer kommer förbli rena.
det är aldrig våld när polis kommer o slår skiten ur en man när en tjej falskt anklagar honom och han ruttnar i fängelse. det är riktig jämnställdhet.
sen har vi faktisk diskussion i regeringen om könsbaserade lagar om att män är fiender.
vi har könslagar som grov kvinnofrid där om en kvinna slår mig ska jag bara brösta det men hon får extra skydd än om jag slagit en man.
fast studier visar att kvinnor är mer våldsamma och misshandlar män mer i relationer.
hela lagen är bara utformad för att ge stöd åt kvinnor och ignorera utsatta män eller hbt personer.
Kvinnofridslagen matchas av Fridslagen - som ger samma skydd för män.
Citera
2024-05-18, 21:40
Medlem
Citat:

vad du gör är vad som kallas reaktiv misshandel du spelar dum och begår personangrepp i 40 sidor om att kalla mig diverse olika saker. sen när jag är irriterad och skojar tillbaka använder du det som bevis för att smutskasta mig mer.
typisk form av manipulativ kvinnomisshandel män får utstå.
Citera
2024-05-18, 21:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
vad du gör är vad som kallas reaktiv misshandel du spelar dum och begår personangrepp i 40 sidor om att kalla mig diverse olika saker. sen när jag är irriterad och skojar tillbaka använder du det som bevis för att smutskasta mig mer.
typisk form av manipulativ kvinnomisshandel män får utstå.
Jag har inte kallat dig saker i 40 sidor. Torka tårarna nu och kom in i matchen.
Den nivå du håller dig på fungerar inte i en diskussion.
Det blir inte bättre med haranger om hur du skall slå kvinnor när du försöker påstå att man inte skall välja bort främmande män - tvärtom, det bekräftar ju bara att det är en klok strategi att välja bort dem.
Citera
2024-05-18, 22:14
Medlem
Citat:
Jag har inte kallat dig saker i 40 sidor. Torka tårarna nu och kom in i matchen.
Den nivå du håller dig på fungerar inte i en diskussion.
Det blir inte bättre med haranger om hur du skall slå kvinnor när du försöker påstå att man inte skall välja bort främmande män - tvärtom, det bekräftar ju bara att det är en klok strategi att välja bort dem.
förklara för mig när vi pratar om din björn är det bara en liknelse(tills det passar för plötsligt är det en verklighet tills jag kommer med bevis på en björnattack o då byts positionen igen), när vi pratar om din verklighet är det bara din uppfattning(men också en verklighet alla tjejer måste anpassas sig till(fast du inte talar för alla tjejer men gör det i samma mening)), men plötsligt när jag säger något ska du fultolka det som blodigaste allvar och det redan hänt och formar mig helt som person.
men du som manshatare som talar för alla kvinnor och samtidigt inte för du byter position mellan varje mening. plötsligt vet allting om mig och fördömmer mig för på något sätt i din verklighet överskrider faktiska verkligheten.
kan du ge mig ett slott i din fantasi eftersom du är gud o bestämmer allt.
Citera
2024-05-18, 22:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
förklara för mig när vi pratar om din björn är det bara en liknelse(tills det passar för plötsligt är det en verklighet tills jag kommer med bevis på en björnattack o då byts positionen igen), när vi pratar om din verklighet är det bara din uppfattning(men också en verklighet alla tjejer måste anpassas sig till(fast du inte talar för alla tjejer men gör det i samma mening)), men plötsligt när jag säger något ska du fultolka det som blodigaste allvar och det redan hänt och formar mig helt som person.
men du som manshatare som talar för alla kvinnor och samtidigt inte för du byter position mellan varje mening. plötsligt vet allting om mig och fördömmer mig för på något sätt i din verklighet överskrider faktiska verkligheten.
kan du ge mig ett slott i din fantasi eftersom du är gud o bestämmer allt.
Du har inte kommit med bevis för någonting, dels eftersom vi i princip inte har dödliga björnattacker på kvinnor i Sverige.
Dels därför att ditt exempel inte ens handlade om en dödlig björnattack.

Vi pratar om kvinnors val och verklighet - du kan inte motbevisa deras rätt att välja.
Att du känner dig kränkt påverkar inte kvinnors verklighet.
Jag talar om en verklighet som du som man inte kan förstå - det är skilt från att jag för varje enskild kvinnas talan. Vilket du inte heller tycks förstå.
Citera
2024-05-18, 22:19
Medlem
Citat:
Vem har pratar om att kontrollera björnar?
Återigen trams.
Det är skillnad på att kontrollera en individ och på att kontrollera en situation - borde inte du som är så himla manligt logisk veta det?

Den enda logiken jag kan förstå finns är den kvinnliga. Den logiken lutar sig på statistik , sen på känsla om hur kvinnor känner sig vid mansmöten. Sen var det nog tillbaka runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in