Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Pelle, du missade poängen..... fullständigt. Du missade hela andemeningen i den hypotetiska frågan/resonemanget "man vs bear".
Ingen ljög för dig eller var oärlig mot dig. Du gick in för att "rätta" kvinnorna i tråden och du var jävligt odräglig. Tjatade om att du "vunnit" debatten och så vidare.
Jag berättade då bland annat för dig att vi här är vuxna människor och i vuxen ålder "vinner" man inte debatter. Men du fortsatte och jag brukar förlora tålamodet med såna som du och börjar då håna såna som du. Jag har inte en ängels tålamod med såna som du.
Nej, jag missade inte poängen fullständigt. Du tror att jag missade poängen. Detta är något helt annat.
Jag valde dock ett mer intellektuellt perspektiv - det rationella perspektivet. Detta perspektiv var fullt rimligt eftersom inte någonstans i Merapis första inlägg stod det att man inte får tycka till utifrån det rationella perspektivet.
Utöver detta, så bjöd indirekt Merapi själv in folk till att applicera statistiskt och logiskt resonerande. Varför? Jo, för hon presenterade en uträkning som hon menar visade på att det är farligare att möta en man än en björn. Att då vilja ''förbjuda'' att folk får bemöta det hela är oärligt. Klart som fan man då får bemöta det om hon bjuder in till det.
Uträkningen blev rättad och istället för att medge att hon tänkte fel, så började hon precis som ni istället att mala samma dynga (parafraserat):
''Ni förstår er inte ens på syftet med den hypotetiska frågan''.
Fast det där är ju bara en tom anklagelse. Det finns ingen substans bakom orden. Däremot finns det substans bakom anklagelsen att det är oförsvarligt att häva ur sig att det är farligare att möta en man än en björn.
Ni resonerar oärligt, oschysst och ni kan ju för fan inte ta när ni har fel. Men hur kan ni då begära att bli behandlade som jämlikar? Ni kan inte både behålla och äta kakan.
Antingen beter ni er som jämlikar eller så gör ni inte det. Om ni inte gör det, bli då inte förvånade när ni behandlas på ett ojämlikt sätt. Tror du att jämlikhet handlar om att män ska lägga sig platt för er och aldrig kritisera saker?
Tyvärr kan vi bara förklara för er, vi kan inte förstå åt er. Jo, det finns vinnare och förlorare och förlorarna tillhör er sida. Så är det.