2025-05-30, 14:47
  #4225
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Män vill inte bli utsatt för våld heller. Jag har aldrig sagt att de ska göra det. Var har jag skrivit det? Varför påstår du det då. Istället föreslår jag lösningar och försöker förklara saker. Men varje gång jag gör det, ser du det som ett angrepp. Att respektera varandras olikheter brukar man prata om i dagens samhälle, när det gäller minoriteter, men när det gäller män och kvinnor ser feminismen det som ett tabu.

Män och kvinnor är inte likadana och tänker och känner inte likadant. Nu börjar ni svamla om värde, något som jag aldrig diskuterat, utan om hur människor är.

Om ni vill ha förståelse, måste ni erkänna att ni faktiskt är svagare och be männen att förstå och försvara er. Men istället angriper ni bara män som grupp. Ni vill vara självständiga och fria och klara er utan män. Då får ni väl försvara er själva också. Kräva nya vapenlagar eller liknande.

Nej du har inte föreslagit några lösningar. Du har mest kommit med en massa vaga och märkliga påståenden.

Män och kvinnor är biologiskt olika ja. Män och kvinnor är lika mycket värda (likvärdiga). Män och kvinnor tänker och känner samma om mycket men olika om annat (på gruppnivå)

Jag har aldrig förnekat att jag och andra kvinnor är fysiskt svagare än män. Jag har försökt så in i norden med att få män att förstå i denna och andra trådar utan framgång.

I skarpt läge kommer troligen bara min bror, pojkvän och nära manliga vänner försvara mig, och jag hjälper dem så gott jag kan.

Kvinnor vill klara sig själva ekonomiskt ja, eftersom det är en väldigt sårbar situation för kvinnor att vara ekonomiskt beroende av enskilda män. Utöver det uppskattar kvinnor sin frihet och självständighet lika mycket som män. Därmed inte sagt att vi inte behöver varandra.

Ja det hade varit bra om kvinnor tilläts bära vapen för att någorlunda utjämna det fysiska övertaget som män har.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-30 kl. 14:50.
Citera
2025-05-30, 15:01
  #4226
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men nu försöker du vrida på orden och prata om värde när jag pratar om biologiska skillnader. Men inte ser du män som lika mycket värda, om man läser dina inlägg. Men män är förstås starkare och kvinnor svagare. Det är som ditt svar nu. Du kan inte erkänna det, utan måste vrida på saker för att slippa erkänna det. Jag har väl aldrig nämnt värde, men lik fullt förbannat, så tar du en ny angreppspunkt, bara för att slippa erkänna det rakt ut. Sen har du mage att kalla andra för falska och lögnare.

Vad jag menar är att ni feminister borde sluta sprida hat och söka samförstånd och erkänna skillnaderna. Nåt som du verkar vara helt emot. Du verkar se varje inlägg om könsskillnader som ett personligt påhopp. Jag menar att ni skapar hat och verkar gilla att göra det.

Hur många gånger har jag inte blivit kallad misogyn av feminister här, när jag förklarar något om könsskillnader. Ni går i taket och vill inte erkänna det. Ni går inte att resonera med.

Vad jag tycker samhället ska göra av den kunskapen är att erkänna den och inte låtsas som den inte finns och utgå från det. Verkligheten. Vad menar du samhället ska göra med det hat du sprider.

De klarar inte av jämlikhet. De skriker sig hesa om jämlikhet men när de väl blir behandlade som jämlikar och tvingas undvika lögner, logisk inkonsekvens, härskartekniker och personangrepp, då klarar de inte av det.

Om de hade tvingat sig själva att vara ärliga, vara logiskt konsekventa och applicera korrekt statistiskt resonerande så hade de behövt medge så många misstag att deras egon inte hade klarat av det.
__________________
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-30 kl. 15:08.
Citera
2025-05-30, 16:01
  #4227
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
De klarar inte av jämlikhet. De skriker sig hesa om jämlikhet men när de väl blir behandlade som jämlikar och tvingas undvika lögner, logisk inkonsekvens, härskartekniker och personangrepp, då klarar de inte av det.

Om de hade tvingat sig själva att vara ärliga, vara logiskt konsekventa och applicera korrekt statistiskt resonerande så hade de behövt medge så många misstag att deras egon inte hade klarat av det.

Pelle, du missade poängen..... fullständigt. Du missade hela andemeningen i den hypotetiska frågan/resonemanget "man vs bear".

Ingen ljög för dig eller var oärlig mot dig. Du gick in för att "rätta" kvinnorna i tråden och du var jävligt odräglig. Tjatade om att du "vunnit" debatten och så vidare.

Jag berättade då bland annat för dig att vi här är vuxna människor och i vuxen ålder "vinner" man inte debatter. Men du fortsatte och jag brukar förlora tålamodet med såna som du och börjar då håna såna som du. Jag har inte en ängels tålamod med såna som du.
Citera
2025-05-30, 16:47
  #4228
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Pelle, du missade poängen..... fullständigt. Du missade hela andemeningen i den hypotetiska frågan/resonemanget "man vs bear".

Ingen ljög för dig eller var oärlig mot dig. Du gick in för att "rätta" kvinnorna i tråden och du var jävligt odräglig. Tjatade om att du "vunnit" debatten och så vidare.

Jag berättade då bland annat för dig att vi här är vuxna människor och i vuxen ålder "vinner" man inte debatter. Men du fortsatte och jag brukar förlora tålamodet med såna som du och börjar då håna såna som du. Jag har inte en ängels tålamod med såna som du.

Nej, jag missade inte poängen fullständigt. Du tror att jag missade poängen. Detta är något helt annat.

Jag valde dock ett mer intellektuellt perspektiv - det rationella perspektivet. Detta perspektiv var fullt rimligt eftersom inte någonstans i Merapis första inlägg stod det att man inte får tycka till utifrån det rationella perspektivet.

Utöver detta, så bjöd indirekt Merapi själv in folk till att applicera statistiskt och logiskt resonerande. Varför? Jo, för hon presenterade en uträkning som hon menar visade på att det är farligare att möta en man än en björn. Att då vilja ''förbjuda'' att folk får bemöta det hela är oärligt. Klart som fan man då får bemöta det om hon bjuder in till det.

Uträkningen blev rättad och istället för att medge att hon tänkte fel, så började hon precis som ni istället att mala samma dynga (parafraserat): ''Ni förstår er inte ens på syftet med den hypotetiska frågan''.

Fast det där är ju bara en tom anklagelse. Det finns ingen substans bakom orden. Däremot finns det substans bakom anklagelsen att det är oförsvarligt att häva ur sig att det är farligare att möta en man än en björn.

Ni resonerar oärligt, oschysst och ni kan ju för fan inte ta när ni har fel. Men hur kan ni då begära att bli behandlade som jämlikar? Ni kan inte både behålla och äta kakan.

Antingen beter ni er som jämlikar eller så gör ni inte det. Om ni inte gör det, bli då inte förvånade när ni behandlas på ett ojämlikt sätt. Tror du att jämlikhet handlar om att män ska lägga sig platt för er och aldrig kritisera saker?

Tyvärr kan vi bara förklara för er, vi kan inte förstå åt er. Jo, det finns vinnare och förlorare och förlorarna tillhör er sida. Så är det.
__________________
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-30 kl. 17:00.
Citera
2025-05-30, 17:26
  #4229
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, jag missade inte poängen fullständigt. Du tror att jag missade poängen. Detta är något helt annat.

Jag valde dock ett mer intellektuellt perspektiv - det rationella perspektivet. Detta perspektiv var fullt rimligt eftersom inte någonstans i Merapis första inlägg stod det att man inte får tycka till utifrån det rationella perspektivet.

Utöver detta, så bjöd indirekt Merapi själv in folk till att applicera statistiskt och logiskt resonerande. Varför? Jo, för hon presenterade en uträkning som hon menar visade på att det är farligare att möta en man än en björn. Att då vilja ''förbjuda'' att folk får bemöta det hela är oärligt. Klart som fan man då får bemöta det om hon bjuder in till det.

Uträkningen blev rättad och istället för att medge att hon tänkte fel, så började hon precis som ni istället att mala samma dynga (parafraserat): ''Ni förstår er inte ens på syftet med den hypotetiska frågan''.

Fast det där är ju bara en tom anklagelse. Det finns ingen substans bakom orden. Däremot finns det substans bakom anklagelsen att det är oförsvarligt att häva ur sig att det är farligare att möta en man än en björn.

Ni resonerar oärligt, oschysst och ni kan ju för fan inte ta när ni har fel. Men hur kan ni då begära att bli behandlade som jämlikar? Ni kan inte både behålla och äta kakan.

Antingen beter ni er som jämlikar eller så gör ni inte det. Om ni inte gör det, bli då inte förvånade när ni behandlas på ett ojämlikt sätt. Tror du att jämlikhet handlar om att män ska lägga sig platt för er och aldrig kritisera saker?

Tyvärr kan vi bara förklara för er, vi kan inte förstå åt er. Jo, det finns vinnare och förlorare och förlorarna tillhör er sida. Så är det.

Men Merapis uträkning var inte fel.

Män är farligare för kvinnor än björnar.

Ingen förbjöd dig att uttala dig. Du fick mothugg ja, men ingen förbjöd dig att uttala dig.

Detta handlar inte om jämlikhet och bara för att folk inte är överens så är inte den ena förlorare och den andre vinnare.
Citera
2025-05-30, 17:48
  #4230
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men Merapis uträkning var inte fel.

Män är farligare för kvinnor än björnar.

Ingen förbjöd dig att uttala dig. Du fick mothugg ja, men ingen förbjöd dig att uttala dig.

Detta handlar inte om jämlikhet och bara för att folk inte är överens så är inte den ena förlorare och den andre vinnare.

För den slutsats hon drog så var uträkningen absolut felaktig. Detta har illustrerats med extrem tydlighet.

Du upprepar bara samma sak och ditt syfte är uppenbarligen att provocera och tjafsa.

Någon annan får underhålla dig.
Citera
2025-05-30, 18:22
  #4231
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
För den slutsats hon drog så var uträkningen absolut felaktig. Detta har illustrerats med extrem tydlighet.

Du upprepar bara samma sak och ditt syfte är uppenbarligen att provocera och tjafsa.

Någon annan får underhålla dig.

Nej mitt syfte är inte att provocera och tjafsa, du och jag är inte överens, that's it.

Yep, detsamma.
Citera
2025-05-30, 18:23
  #4232
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej mitt syfte är inte att provocera och tjafsa, du och jag är inte överens, that's it.

Yep, detsamma.

Men kan du då förklara hur hennes uträkning underbyggde hennes slutsats?
Citera
2025-05-30, 18:28
  #4233
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Men kan du då förklara hur hennes uträkning underbyggde hennes slutsats?

Nope. Om jag känner dig rätt så har du säkert fått det förklarat för dig tusentals gånger redan av Merapi själv.

Övriga uträkningar skiter jag blankt i.

Denna frågan/resonemanget är hypotetisk och svaret grundas i erfarenheter, inga uträkningar i världen kan ändra på det.
Citera
2025-05-30, 18:38
  #4234
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nope. Om jag känner dig rätt så har du säkert fått det förklarat för dig tusentals gånger redan av Merapi själv.

Ditt påstående kan du alltså inte bestyrka eftersom det är fabricerat.

Jag kommer ignorera dig nu för gott på det här forumet för du är så pass trasig så du förtjänar inte min uppmärksamhet. Ser jag den röda ringklockan lysa rött uppe i höga hörnet på FB så kommer jag kolla alltid om det är du som har skrivit. Om det är du som har skrivit, så kommer jag inte läsa ditt svar.

Jag kommer enbart replikera på saker du säger när jag finner det påkallat men jag kommer inte gå in i några fler ''back and forths'' med dig.

Du har något fel på dig för såhär anti män kan man inte vara. Ditt beteende är sjukligt. Det är bara en massa fulknep för att försöka rädda ansiktet på dina feministkompisar.

Att du skiter i den uträkning jag pratar om innebär inte att uträkningen inte existerar . Bra att du medger att du inte bryr dig om sanningen.

Lycka till. Du har en lång väg att gå.
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Övriga uträkningar skiter jag blankt i.
__________________
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-30 kl. 18:52.
Citera
2025-05-30, 19:01
  #4235
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ditt påstående kan du alltså inte bestyrka eftersom det är fabricerat.

Jag kommer ignorera dig nu för gott på det här forumet för du är så pass trasig så du förtjänar inte min uppmärksamhet. Ser jag den röda ringklockan lysa rött uppe i höga hörnet på FB så kommer jag kolla alltid om det är du som har skrivit. Om det är du som har skrivit, så kommer jag inte läsa ditt svar.

Jag kommer enbart replikera på saker du säger när jag finner det påkallat men jag kommer inte gå in i några fler ''back and forths'' med dig.

Du har något fel på dig för såhär anti män kan man inte vara. Ditt beteende är sjukligt. Det är bara en massa fulknep för att försöka rädda ansiktet på dina feministkompisar.

Att du skiter i den uträkning jag pratar om innebär inte att uträkningen inte existerar . Bra att du medger att du inte bryr dig om sanningen.

Men Pelle nähhh, lämna inte! Vem ska du nu rätta? Vem ska du nu tjafsa med? Jag trodde vi hade nåt. Tydligen inte..... Nu blir jag ledsen.....

Nähh Pelle mitt påstående är inte påhittat, nähh jag är inte anti-män. Guud vad säger du?!

Nä det här går inte, jag måste lämna dig nu. Jag kommer bara svara på dina inlägg emellanåt.... Ibland, då och då, emellanåt. Kanske oftare ibland men som huvudregel bara då och då. Kanske, vi får se. Men helst inte alls eftersom jag säger farväl nu, men ändå kanske då och då.

Hoppas du kan leva med det, farväl Pelle till nästa inlägg, vi ses kanske då och då i nån eller några trådar 🥺😢😩
Citera
2025-05-30, 20:33
  #4236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nope. Om jag känner dig rätt så har du säkert fått det förklarat för dig tusentals gånger redan av Merapi själv.

Övriga uträkningar skiter jag blankt i.

Denna frågan/resonemanget är hypotetisk och svaret grundas i erfarenheter, inga uträkningar i världen kan ändra på det.

Du kan tjata hur mycket du vill om att "frågan är hypotetisk", det förändrar ändå inte faktumet att Merapis uträkning var felaktig och inte på något sätt visade att män är farligare för kvinnor än vad björnar är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in