2025-05-30, 12:29
  #4213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Andemeningen är inte vad som är vanligare.

Andemeningen är att män är farligare för kvinnor än björnar.

Men det enda du har lyckats visa är vad som är vanligare.
Citera
2025-05-30, 12:40
  #4214
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Andemeningen är inte vad som är vanligare.

Andemeningen är att män är farligare för kvinnor än björnar.
Andemeningen är väl att ni är skörare än män och att män borde bete sig bättre mot kvinnor. Medan feminismens budskap som du sprider, är att män och kvinnor är samma sak, men då får ni väl lära er att ta till knytnävarna och försvara er, om ni vill bli sedda som likvärdiga med män.

Du hoppar mellan den här tråden och den om kvinnor är bättre än män på något, där du sprider hat mot män. I den här är kvinnor svaga, i den är kvinnor likvärdiga med män i alla avseenden. Du är inkonsekvent.
Citera
2025-05-30, 12:49
  #4215
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Andemeningen är väl att ni är skörare än män och att män borde bete sig bättre mot kvinnor. Medan feminismens budskap som du sprider, är att män och kvinnor är samma sak, men då får ni väl lära er att ta till knytnävarna och försvara er, om ni vill bli sedda som likvärdiga med män.

Du hoppar mellan den här tråden och den om kvinnor är bättre än män på något, där du sprider hat mot män. I den här är kvinnor svaga, i den är kvinnor likvärdiga med män i alla avseenden. Du är inkonsekvent.

* Detta handlar inte om att kvinnor skulle vara "skörare"

* Jag har inte spridit att män och kvinnor är "samma sak". Varken i denna tråden eller i nån annan tråd

* Så kvinnor som blir misshandlade och våldtagna av män får skylla sig själva för att de inte är lika starka som män tycker du?

* Isåfall har du misstolkat mig (antagligen medvetet)

* Skulle du kunna tänka dig att sluta ljuga om andra medlemmar?
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-30 kl. 13:23.
Citera
2025-05-30, 13:03
  #4216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast kvinnor här, har väl aldrig varit tryggare än idag, så jag anser nog inte att det stämmer. Desto mer uppmärksammat det som ändå händer blir, desto mer skrämda blir kvinnor.

Edit: Om män och kvinnor ska vara jämställda och ses som samma sak, varför ska män då försvara dem. När det gäller feminismen, så drar de alla män över en kam och tar de värsta som norm.

Får pojkar idag ens lära sig att man ska vara snällare mot flickor, för de är svagare, eller anses det misogynt att säga det?

Jo det har gjorts en hel del för att förbättra situationen ,men den är inte perfekt.

Från Jämställdshetsmyndigheten

Personer 16–24 år som uppger att de föregående år blivit utsatta för sexualbrott
2018: 32,2 procent kvinnor, 3,2 procent män
2019: 29,2 procent kvinnor, 3,2 procent män
2020: 26,1 procent kvinnor, 2,4 procent män
2021: 26,9 procent kvinnor, 3,0 procent män
2022: 25,3 procent kvinnor, 3,1 procent män
2023: 20,9 procent kvinnor, 2,3 procent män

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/mans-vald-mot-kvinnor/fakta-och-statistik/

Det är fortfaranda 20.9% av unga kvinnor som är utsatta. Att det minskat beror på att de ensamkommande har slutat i skolan. Det är mest unga kvinnor som blir utsatta och de är de som framförallt är rädda för män.

Det är helt enkelt politikerna som skapat stora delar av mäns våld mot kvinnor och de planerar på vänsterkanten att skapa mer våld mot kvinnor.
Citera
2025-05-30, 13:37
  #4217
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
* Detta handlar inte om att kvinnor skulle vara "skörare"

* Jag har inte spridit att män och kvinnor är "samma sak". Varken i denna tråden eller i nån annan tråd

* Så kvinnor som blir misshandlade och våldtagna av män får skylla sig själva för att de inte är lika starka som män tycker du?

* Isåfall har du misstolkat mig (antagligen medvetet)

* Skulle du kunna tänka dig att sluta ljuga om andra medlemmar?
Du försöker framställa det som att kvinnor och män är likvärdiga. Hela tiden, när du inte kalla män för olika saker.

Du menar att kvinnor inte är skörare, men om de inte är det, får de väl tåla lika mycket som män. Vad grinar ni över.

Det är du som försöker misstolka mig, som vanligt.

Som jag sagt tidigare, ni klara inte av säga saker rakt ut, för era dogmer om män och kvinnor, står emot vad ni egentligen känner. Ni vill bli sedda på samma sätta som män, men när ni blir det, klagar ni.
Citera
2025-05-30, 13:51
  #4218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du försöker framställa det som att kvinnor och män är likvärdiga. Hela tiden, när du inte kalla män för olika saker.

Du menar att kvinnor inte är skörare, men om de inte är det, får de väl tåla lika mycket som män. Vad grinar ni över.

Det är du som försöker misstolka mig, som vanligt.

Som jag sagt tidigare, ni klara inte av säga saker rakt ut, för era dogmer om män och kvinnor, står emot vad ni egentligen känner. Ni vill bli sedda på samma sätta som män, men när ni blir det, klagar ni.

Män och kvinnor ÄR lika värda.
Ingen är "värd mer" bara för att den är större och starkare än andra eller för att den ex har könsceller som är betydlgit sällsyntare än andras.

Kvinnor är "skörare" än män på vissa områden, medan män är "skörare" än kvinnor på andra.
Och....? vad tycker samhället ska göra av den kunskapen?
Citera
2025-05-30, 13:52
  #4219
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det har gjorts en hel del för att förbättra situationen ,men den är inte perfekt.

Från Jämställdshetsmyndigheten

Personer 16–24 år som uppger att de föregående år blivit utsatta för sexualbrott
2018: 32,2 procent kvinnor, 3,2 procent män
2019: 29,2 procent kvinnor, 3,2 procent män
2020: 26,1 procent kvinnor, 2,4 procent män
2021: 26,9 procent kvinnor, 3,0 procent män
2022: 25,3 procent kvinnor, 3,1 procent män
2023: 20,9 procent kvinnor, 2,3 procent män

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/mans-vald-mot-kvinnor/fakta-och-statistik/

Det är fortfaranda 20.9% av unga kvinnor som är utsatta. Att det minskat beror på att de ensamkommande har slutat i skolan. Det är mest unga kvinnor som blir utsatta och de är de som framförallt är rädda för män.

Det är helt enkelt politikerna som skapat stora delar av mäns våld mot kvinnor och de planerar på vänsterkanten att skapa mer våld mot kvinnor.
Vad jag skrev var att din teori inte stämmer, utan hur kvinnor upplever det, har inte nödvändigtvis med hur det är, utan hur det framställs.

Vad menas med sexuellt våld i din undersökning? Jag vill ha en definition. Är det att någon klämt på ett bröst eller att man hållit fast dem och våldtagit dem.

Sen förstår jag att kvinnor är utsatta, men man måste skilja på saker. Pojkar är mer utsatta för fysiskt våld. Men jag menar att feministerna angriper det från fel håll. Istället för att söka förståelse för kvinnors och flickors situation, så går man till angrepp mot det manliga könet som sådant. Man hatar bara. Sedan klagar man när man får hat tillbaka. Man söker inte samförstånd, utan bara konflikt.

Frågan är fortfarande om man lär pojkar att de ska vara snällare mot flickor, eller om det ses som misogynt.
Citera
2025-05-30, 13:57
  #4220
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Andemeningen är inte vad som är vanligare.

Andemeningen är att män är farligare för kvinnor än björnar.

Du är en tramsmaja som bara tjafsar, tramsar, provocerar och larvar dig. Du har inte goda avsikter och du bryr dig inte om sanningen. Du har inte kunnat bestyrka att det är farligare att möta en man än en björn.

Jag uppmanar andra att bara ignorera dig och enbart rätta dig när det är påkallat så att felaktig information inte sprids. Men att ha några ''back and forths'' med dig är helt meningslöst för du tar inte till dig det som sägs.

Andra kanske orkar fortsätta att tolerera dig men det gör inte jag. Det är ovärdigt att underhålla dig.
Citera
2025-05-30, 13:57
  #4221
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du försöker framställa det som att kvinnor och män är likvärdiga. Hela tiden, när du inte kalla män för olika saker.

Du menar att kvinnor inte är skörare, men om de inte är det, får de väl tåla lika mycket som män. Vad grinar ni över.

Det är du som försöker misstolka mig, som vanligt.

Som jag sagt tidigare, ni klara inte av säga saker rakt ut, för era dogmer om män och kvinnor, står emot vad ni egentligen känner. Ni vill bli sedda på samma sätta som män, men när ni blir det, klagar ni.

* Män och kvinnor är likvärdiga ja.

* Så då menar du att kvinnor ska tåla att bli misshandlade och våldtagna av män för att......?

* Att vilja ha samma möjligheter och rättigheter som män betyder inte att man vill bli misshandlad och utsatt för sexuellt våld av män
Citera
2025-05-30, 14:08
  #4222
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
* Män och kvinnor är likvärdiga ja.

* Så då menar du att kvinnor ska tåla att bli misshandlade och våldtagna av män för att......?

* Att vilja ha samma möjligheter och rättigheter som män betyder inte att man vill bli misshandlad och utsatt för sexuellt våld av män

Presentera hur du drar slutsatsen att det är farligare att möta en man än en kvinna. Gör det nu omgående eller medge att du är ett troll.
Citera
2025-05-30, 14:09
  #4223
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Män och kvinnor ÄR lika värda.
Ingen är "värd mer" bara för att den är större och starkare än andra eller för att den ex har könsceller som är betydlgit sällsyntare än andras.

Kvinnor är "skörare" än män på vissa områden, medan män är "skörare" än kvinnor på andra.
Och....? vad tycker samhället ska göra av den kunskapen?
Men nu försöker du vrida på orden och prata om värde när jag pratar om biologiska skillnader. Men inte ser du män som lika mycket värda, om man läser dina inlägg. Men män är förstås starkare och kvinnor svagare. Det är som ditt svar nu. Du kan inte erkänna det, utan måste vrida på saker för att slippa erkänna det. Jag har väl aldrig nämnt värde, men lik fullt förbannat, så tar du en ny angreppspunkt, bara för att slippa erkänna det rakt ut. Sen har du mage att kalla andra för falska och lögnare.

Vad jag menar är att ni feminister borde sluta sprida hat och söka samförstånd och erkänna skillnaderna. Nåt som du verkar vara helt emot. Du verkar se varje inlägg om könsskillnader som ett personligt påhopp. Jag menar att ni skapar hat och verkar gilla att göra det.

Hur många gånger har jag inte blivit kallad misogyn av feminister här, när jag förklarar något om könsskillnader. Ni går i taket och vill inte erkänna det. Ni går inte att resonera med.

Vad jag tycker samhället ska göra av den kunskapen är att erkänna den och inte låtsas som den inte finns och utgå från det. Verkligheten. Vad menar du samhället ska göra med det hat du sprider.
Citera
2025-05-30, 14:22
  #4224
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
* Män och kvinnor är likvärdiga ja.

* Så då menar du att kvinnor ska tåla att bli misshandlade och våldtagna av män för att......?

* Att vilja ha samma möjligheter och rättigheter som män betyder inte att man vill bli misshandlad och utsatt för sexuellt våld av män
Män vill inte bli utsatt för våld heller. Jag har aldrig sagt att de ska göra det. Var har jag skrivit det? Varför påstår du det då. Istället föreslår jag lösningar och försöker förklara saker. Men varje gång jag gör det, ser du det som ett angrepp. Att respektera varandras olikheter brukar man prata om i dagens samhälle, när det gäller minoriteter, men när det gäller män och kvinnor ser feminismen det som ett tabu.

Män och kvinnor är inte likadana och tänker och känner inte likadant. Nu börjar ni svamla om värde, något som jag aldrig diskuterat, utan om hur människor är.

Om ni vill ha förståelse, måste ni erkänna att ni faktiskt är svagare och be männen att förstå och försvara er. Men istället angriper ni bara män som grupp. Ni vill vara självständiga och fria och klara er utan män. Då får ni väl försvara er själva också. Kräva nya vapenlagar eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in