2025-01-02, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hur vet du det?

De flesta anmälningar läggs ner vare sig de är falska eller ej.
Citera
2025-01-02, 08:27
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du vill verkligen inte förstå varför kvinnor svarar "björnen".... Du tramsar hellre till det än försöker förstå någon annans verklighet. Du framstår som väldigt ung och/eller mentalt omogen, precis som resten av packet här.

Och du drar som vanligt förhastade slutsatser och litar på tankeläsningsförmåga istället för kommunikation.

Jag förstår varför kvinnor väljer björnen, jag har till och med ändrat åsikt i frågan under trådens livstid.

Läs vad jag skriver och svara på mina frågor istället för att reflexivt spotta ur dig är hominem-attacker.
Citera
2025-01-02, 08:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det har jag redan skrivit.

Vänligen skriv det igen för jag förstår inte vad du menar.
Citera
2025-01-02, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Och du drar som vanligt förhastade slutsatser och litar på tankeläsningsförmåga istället för kommunikation.

Jag förstår varför kvinnor väljer björnen, jag har till och med ändrat åsikt i frågan under trådens livstid.

Läs vad jag skriver och svara på mina frågor istället för att reflexivt spotta ur dig är hominem-attacker.

Jaha du har verkligen inte klarat av se sambandet ännu.

2023 mördades ca 51 100 flickor och kvinnor i sina hem av "nära anhörig/anhöriga". I många av fallen hade de anmält misshandel i hemmet innan de blev mördade.

Detta sammantaget med allt annat flickor och kvinnor utsätts för av män leder till att kvinnor svarar "björnen" och att det "statistenidittliv" skrev om sin svärsyster passar väldigt bra i denna tråden.

Ok, förstår du nu?
Citera
2025-01-02, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hur vet du det?

Därför att jag har läst på om ämnet.
Citera
2025-01-02, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Falskanmälningar är inte alls särskilt få utan t.o.m ganska vanligt. Det händer oftare än att en man mördar en kvinna.

Och du har rätt i att de oftast blir nedlagda / inte leder till åtal VILKET ÄR ETT PROBLEM. Fler dömda vill vi se.

Det är dags för att se till att det blir fler kvinnor dömda för falska våldtäktsanmälningar!

Känner du igen retoriken? Klart du gör, du har själv propagerat med samma retorik mot män.Men det är klart, aftersom det är KVINNOR / Systrar står för 99% av alla falska våldtäktsanmälningar så bryr du dig inte..

Jävla hycklaresliddjur.

Så muslimäckel, en 17 årig tjej blir ihjälslagen av sin några år äldre pojkvän någonstans i världen pga att hon vill göra slut med honom.

Samtidigt blir en man falskt anklagad för att ha begått en våldtäkt, anmälan läggs ner i stort sett omgående eftersom inget stämmer i hennes redogörelse.

Vad har dessa två brotten gemensamt enligt dig? Vad har falska våldtäktsanmälningar med trådens ämne att göra? Menar du att eftersom det finns kvinnor som gör falska våldtäktsanmälningar så försvinner allt våldet som begås mot flickor/kvinnor?
Citera
2025-01-02, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Falskanmälningar är inte alls särskilt få utan t.o.m ganska vanligt. Det händer oftare än att en man mördar en kvinna.

Och du har rätt i att de oftast blir nedlagda / inte leder till åtal VILKET ÄR ETT PROBLEM. Fler dömda vill vi se.

Det är dags för att se till att det blir fler kvinnor dömda för falska våldtäktsanmälningar!

Känner du igen retoriken? Klart du gör, du har själv propagerat med samma retorik mot män.Men det är klart, aftersom det är KVINNOR / Systrar står för 99% av alla falska våldtäktsanmälningar så bryr du dig inte..

Jävla hycklaresliddjur.
Det händer inte i närheten öika många falskanmälningar som våldtäkter och sexualbrott och då är våldtäkt det när aste brott du kan komma mordet eftersom det ämnar att döda en människa intimt, socialt och känslomässigt.

Du ska jämföra med hur många våldtäkter och i det hir många som aldrig anmäls, bredvid de falska anmälningarna.

Jag läste det här för en stund sedan.
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-41950043

Citat:
Louis CK admits sexual misconduct allegations are true
10 November 2017

Share

Save
Getty Images Louis C.K.Getty Images
Louis CK has won six Emmy Awards and had 39 nominations
US comedian Louis CK has admitted that sexual misconduct allegations made against him by five women are true.

He said he had "wielded power irresponsibly" and could hardly wrap his head around the "scope of hurt" he had caused them.

Four of the accusers told the New York Times he masturbated during interactions with them and a fifth said he had asked to do so.

The allegations led to the release of his new movie being scrapped.

I Love You Daddy - a comedy about an ageing film director, played by John Malkovich, who has a reputation for getting embroiled with young women - was due to have been released in the US on 17 November.

"These stories are true," Louis CK said in his statement, which is reproduced in full at the bottom of this article.

"The power I had over these women is that they admired me. And I wielded that power irresponsibly."

The comedian added that he regretted the hurt he had inflicted on people he worked with, including his manager Dave Becky, his family, his friends, his children and their mother.

In Thursday's New York Times report, four comediennes - Dana Min Goodman, Julia Wolov, Rebecca Corry and Abby Schachner - and a fifth woman, who spoke on condition of anonymity, made allegations about the entertainer.

Getty Images Actresses Julia Wolov (L) and Dana Goodman in Hollywood in 2011Getty Images
Actresses Julia Wolov (left) and Dana Goodman in Hollywood in 2011
Goodman and Wolov said Louis CK stripped naked and masturbated after inviting them to his hotel room during the US Comedy Arts Festival in Aspen, Colorado, in 2002.

Schachner said she called Louis CK in 2003 to invite him to one of her shows and was dumbfounded to realise during their phone conversation that he was masturbating. "I felt very ashamed," she told the New York Times.

A fifth woman, who did not want to be named, told the newspaper of alleged incidents involving the comic in the late 1990s, while she was working in production on The Chris Rock Show.

Louis CK, who was a writer and producer on the show, repeatedly asked her to watch him perform a sex act, she said. "He abused his power," she said.

Facebook Abby SchachnerFacebook
Abby Schachner told the New York Times she felt "very ashamed"
Louis CK's planned appearance on The Late Show with Stephen Colbert was cancelled and HBO announced it would purge Louis CK's past projects from its On Demand service.

The cable TV network also said the comic would no longer participate in a charity comedy special, Night of Too Many Stars, later this month.

On Thursday, a Los Angeles County district attorney Jackie Lacey announced a task force of veteran sex crimes prosecutors to address "the widespread allegations of sexual abuse in entertainment industry".

Grey line
Louis CK statement in full (warning - contains explicit language)
"I want to address the stories told to the New York Times by five women named Abby, Rebecca, Dana, Julia who felt able to name themselves and one who did not.

"These stories are true. At the time, I said to myself that what I did was okay because I never showed a woman my dick without asking first, which is also true. But what I learned later in life, too late, is that when you have power over another person, asking them to look at your dick isn't a question. It's a predicament for them. The power I had over these women is that they admired me. And I wielded that power irresponsibly.

"I have been remorseful of my actions. And I've tried to learn from them. And run from them. Now I'm aware of the extent of the impact of my actions. I learned yesterday the extent to which I left these women who admired me feeling badly about themselves and cautious around other men who would never have put them in that position.

"I also took advantage of the fact that I was widely admired in my and their community, which disabled them from sharing their story and brought hardship to them when they tried because people who look up to me didn't want to hear it. I didn't think that I was doing any of that because my position allowed me not to think about it.

"There is nothing about this that I forgive myself for. And I have to reconcile it with who I am. Which is nothing compared to the task I left them with.

"I wish I had reacted to their admiration of me by being a good example to them as a man and given them some guidance as a comedian, including because I admired their work.

"The hardest regret to live with is what you've done to hurt someone else. And I can hardly wrap my head around the scope of hurt I brought on them. I'd be remiss to exclude the hurt that I've brought on people who I work with and have worked with who's professional and personal lives have been impacted by all of this, including projects currently in production: the cast and crew of Better Things, Baskets, The Cops, One Mississippi, and I Love You Daddy. I deeply regret that this has brought negative attention to my manager Dave Becky who only tried to mediate a situation that I caused. I've brought anguish and hardship to the people at FX who have given me so much The Orchard who took a chance on my movie. and every other entity that has bet on me through the years.

"I've brought pain to my family, my friends, my children and their mother.

"I have spent my long and lucky career talking and saying anything I want. I will now step back and take a long time to listen.

"Thank you for reading."

Hans ord. Mycket bra faktiskt att läsa ett erkännande som är så tydligt och utan att lägga skuld på offren. Väldigt stort då det öppnar för diskussioner om allvarliga problem. Men efter det var det kvinnorna som fick , precis som vi kvinnor alltid får, svårare sociala bestraffningar.

En man kan till och med skriva ett offentligt erkännande och ändå angrips kvinnorna som pekat ut honom och vad han gjort.

För så ser verkligheten ut. Det är män som generellt alltid utsätter frä st kvinnor och flickor men det är när det berättas om det, de som berättar vad som skett mot dem, utsätts.

En falskanmälan leder sällan till svårigheter för männen. Det finns underlag på det. Att det är en myt att de får sina liv förstörda. Det är alltid offren som får sina liv söndertrasade. Och majoriteten får aldrig de sina gärningsmän fällas och dö.as till straff för vad de gjort.

Det är värre för alla offer än vad de är för männen. Skyldiga som oskyldiga.

https://bra.se/amnen/sexualbrott
4 gånger fler människor i samhället än dem som delar min blodgrupp med mig, utsätts varje år.

Varje gång du ser mitt nick så kan du tänka på de fyra andra som kommer utsättas för sexualbrott under året.

Om du skulle möta mig på stan, är fyra andra istället människor du ser potentiellt (efter statistiken dvs) bland de som under 2025 kommer bli offer för sexualbrott.

Däremot är det inte alls lila många som riskerar någon anmälan för saker de inte gjort.

Grejen är att om någon ljuger så är det en otrevlig sak men att utsättas för en lögn är långt ifrån ens i närheten av att utsättas för sexuellt våld.

Och vilja tror du det är som ljuger? Falska anmälningar är trots allt inte bara av elaka människor. Det finns en rad olika människor bakom dem också. Googla.

Men jag kan säga som så här att den människan som våldtar har väldigt lätt för att ljugs om sexuellt våld också. För en våldtäktsman är det en enkel sak att hitta på en historia när han ändå är kapabel att göra värre saker än så. Bevisa att de som inte har skäl som svår psykisk ohälsa och sådana omständigheter såsom att de utsatts men pekar ut "fel" man (ofta har falskanmälare utsatts för sexualbrott som barn sägs det), inte också kan vara sexualförbrytare. Om det är så är våldtäktsanmälningar faktiskt än mer viktigt att ta på allvar, inte mindre.

Men anmälningarna är skitsamma. Det är förändringar av beteenden av sexuell karaktär som främst behöver skapas.
Citera
2025-01-02, 11:26
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jaha du har verkligen inte klarat av se sambandet ännu.

2023 mördades ca 51 100 flickor och kvinnor i sina hem av "nära anhörig/anhöriga". I många av fallen hade de anmält misshandel i hemmet innan de blev mördade.

Detta sammantaget med allt annat flickor och kvinnor utsätts för av män leder till att kvinnor svarar "björnen" och att det "statistenidittliv" skrev om sin svärsyster passar väldigt bra i denna tråden.

Ok, förstår du nu?

Nej. Du får jämföra med hur många som blev mördade av okänd gärningsman i skogen, inte i hemmet av sin partner. Som sagt så är få kvinnor sambo med en björn och få kvinnor blir mördade av främlingar i skogen.

Det statisten antagligen gjorde vara att sympatitigga bland främlingar på internet. Det är en välkänd ritual som du vant spelade med i. Hon får sitta en stund på sin offerpiedestal och du får skylta med hur (falskt) sympatisk du är. Det hör dock inte hemma i tråden.
Citera
2025-01-02, 11:28
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Det händer inte i närheten öika många falskanmälningar som våldtäkter och sexualbrott och då är våldtäkt det när aste brott du kan komma mordet eftersom det ämnar att döda en människa intimt, socialt och känslomässigt.

Du ska jämföra med hur många våldtäkter och i det hir många som aldrig anmäls, bredvid de falska anmälningarna.

Jag läste det här för en stund sedan.
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-41950043

Hans ord. Mycket bra faktiskt att läsa ett erkännande som är så tydligt och utan att lägga skuld på offren. Väldigt stort då det öppnar för diskussioner om allvarliga problem. Men efter det var det kvinnorna som fick , precis som vi kvinnor alltid får, svårare sociala bestraffningar.

En man kan till och med skriva ett offentligt erkännande och ändå angrips kvinnorna som pekat ut honom och vad han gjort.

För så ser verkligheten ut. Det är män som generellt alltid utsätter frä st kvinnor och flickor men det är när det berättas om det, de som berättar vad som skett mot dem, utsätts.

En falskanmälan leder sällan till svårigheter för männen. Det finns underlag på det. Att det är en myt att de får sina liv förstörda. Det är alltid offren som får sina liv söndertrasade. Och majoriteten får aldrig de sina gärningsmän fällas och dö.as till straff för vad de gjort.

Det är värre för alla offer än vad de är för männen. Skyldiga som oskyldiga.

https://bra.se/amnen/sexualbrott
4 gånger fler människor i samhället än dem som delar min blodgrupp med mig, utsätts varje år.

Varje gång du ser mitt nick så kan du tänka på de fyra andra som kommer utsättas för sexualbrott under året.

Om du skulle möta mig på stan, är fyra andra istället människor du ser potentiellt (efter statistiken dvs) bland de som under 2025 kommer bli offer för sexualbrott.

Däremot är det inte alls lila många som riskerar någon anmälan för saker de inte gjort.

Grejen är att om någon ljuger så är det en otrevlig sak men att utsättas för en lögn är långt ifrån ens i närheten av att utsättas för sexuellt våld.

Och vilja tror du det är som ljuger? Falska anmälningar är trots allt inte bara av elaka människor. Det finns en rad olika människor bakom dem också. Googla.

Men jag kan säga som så här att den människan som våldtar har väldigt lätt för att ljugs om sexuellt våld också. För en våldtäktsman är det en enkel sak att hitta på en historia när han ändå är kapabel att göra värre saker än så. Bevisa att de som inte har skäl som svår psykisk ohälsa och sådana omständigheter såsom att de utsatts men pekar ut "fel" man (ofta har falskanmälare utsatts för sexualbrott som barn sägs det), inte också kan vara sexualförbrytare. Om det är så är våldtäktsanmälningar faktiskt än mer viktigt att ta på allvar, inte mindre.

Men anmälningarna är skitsamma. Det är förändringar av beteenden av sexuell karaktär som främst behöver skapas.

Vad gjorde han för fel egentligen? bad sina kollegor titta på när han runkade?
Citera
2025-01-02, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej. Du får jämföra med hur många som blev mördade av okänd gärningsman i skogen, inte i hemmet av sin partner. Som sagt så är få kvinnor sambo med en björn och få kvinnor blir mördade av främlingar i skogen.

Det statisten antagligen gjorde vara att sympatitigga bland främlingar på internet. Det är en välkänd ritual som du vant spelade med i. Hon får sitta en stund på sin offerpiedestal och du får skylta med hur (falskt) sympatisk du är. Det hör dock inte hemma i tråden.

Ok. Tolkar du allt bokstavligt?

När någon säger "nä nu jäklar får vi ta i med hårdhandskarna" så går du och tar på dig dina handskar?

Sista stycket är så jävla pinsamt.
Citera
2025-01-02, 11:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ok. Tolkar du allt bokstavligt?

När någon säger "nä nu jäklar får vi ta i med hårdhandskarna" så går du och tar på dig dina handskar?

Sista stycket är så jävla pinsamt.

Jag förstår att det är pinsamt när någon klär av dig på det viset, du hade precis fått visa hur god och empatisk du är och vipps så blev du blottad offentligt. Det var ju inte så det var meningen att det skulle gå eller hur?

Pinigt... 😳
Citera
2025-01-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det har jag redan skrivit.

Du kanske ska starta en egen tråd då med ett bättre diskussionsunderlag med det just du vill diskutera.

Skulle ni se en björn i skogen skulle ni inte närma er den eller hur? Ni skulle gått därifrån i hopp om att björnen inte fått vittring på er.
Så känner även kvinnor när de möter en okänd man när de är ensamma. Ert problem är att ni tar det så personligt.

Det vi kom fram till var att det fanns ingen rationell grund bakom kvinnors beslut att välja en björn framför en man. Det är bara ett hysteriskt känsloutspel på bekostnad av män. I ett sådant läge måste män försvaras vilket gjordes med bravur och feministerna blev intellektuellt manglade.

Aja, nu är jag klar här. Finns inget mer att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in