2024-08-07, 11:48
  #3685
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag växte upp på landet och har mött älgtjurar i skogen. Inga björnar men mycket annat.

Chansen att möta och bli dödad av en björn är ju trots allt avsevärt mindre än att göra detsamma med en man.
Älg-tjurar...menar du att det är en korsning? (kunde inte låta bli)

Enligt det här (för mig) nya, onekligen rätt sorgliga, resonemanget så verkar det ju som att man borde klä sig i björndräkt för att verka mindre skrämmande för kvinnor när man går i skogen.
Citera
2024-08-07, 11:52
  #3686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Älg-tjurar...menar du att det är en korsning? (kunde inte låta bli)

Enligt det här (för mig) nya, onekligen rätt sorgliga, resonemanget så verkar det ju som att man borde klä sig i björndräkt för att verka mindre skrämmande för kvinnor när man går i skogen.
Varför inte? Ni skulle sannolikt röra er långsammare då.

Och ja det heter älgtjur.
Citera
2024-08-07, 11:58
  #3687
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför inte? Ni skulle sannolikt röra er långsammare då.

Och ja det heter älgtjur.
Onej, jag är snabbe Ville för livet.
Citera
2024-08-07, 13:16
  #3688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Älg-tjurar...menar du att det är en korsning? (kunde inte låta bli)

Enligt det här (för mig) nya, onekligen rätt sorgliga, resonemanget så verkar det ju som att man borde klä sig i björndräkt för att verka mindre skrämmande för kvinnor när man går i skogen.

Älgtjur, det vill säga en älg av hankön, älgko = älg av honkön.

Jag har redan argumenterat varför kvinnor hellre möter en björn än en man i skogen.
Det sorgliga är väl att det är lika läbbigt att stöta på er ensamma i skogen.
Citera
2024-08-07, 13:23
  #3689
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag förstår inte vad du menar? Kan du förklara för mig hur jag räknar?

Om jag aldrig möter en Kobra men jag möter en huggorm och blir biten, menar du då att jag borde svara att jag hellre möter en Kobra än en huggorm?

Hmm ledsen fick nog solsting svarade.fel person sorry.

Lol
Citera
2024-08-07, 13:35
  #3690
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Blir kvinnan anfallen av en björn i skogen är det inte hennes fel då björnen bara agerar instinktivt men möter hon en man som gör detsamma är det hennes fel.
Således möter man hellre en björn.

Den här kvinnan hade nog mycket hellre mött en man i skogen än björnen som dödade henne.

https://www.svd.se/a/4oKAoV/kvinna-dodad-av-grizzly-i-yellowstone
Citera
2024-08-07, 13:41
  #3691
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag har redan argumenterat varför kvinnor hellre möter en björn än en man i skogen.

Du för knappast talan för Sveriges kvinnor, om du rent personligen hellre vill möta en björn i skogen än en man så är det helt upp till dig.
Citera
2024-08-07, 14:47
  #3692
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Älgtjur, det vill säga en älg av hankön, älgko = älg av honkön.

Jag har redan argumenterat varför kvinnor hellre möter en björn än en man i skogen.
Det sorgliga är väl att det är lika läbbigt att stöta på er ensamma i skogen.
Varken du eller bimbon förstod alltså att det översta var ett gammalt dåligt skämt, du statisten brukar väl vara klyftigare iaf.

Björnfrågan i sig känns inte som någon större idé att grotta ner sig än djupare i för min del
Citera
2024-08-07, 15:21
  #3693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Varken du eller bimbon förstod alltså att det översta var ett gammalt dåligt skämt, du statisten brukar väl vara klyftigare iaf.

Svårt att säga då antifeminister hela tiden ska förvridna det man skriver i syfte att dumförklara och plocka billiga poänger.
Citera
2024-08-07, 15:32
  #3694
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Svårt att säga då antifeminister hela tiden ska förvridna det man skriver i syfte att dumförklara och plocka billiga poänger.
Antifeminist, nja jag är allätare som Gunvald Larsson sa.
Citera
2024-08-08, 20:04
  #3695
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den här kvinnan hade nog mycket hellre mött en man i skogen än björnen som dödade henne.

https://www.svd.se/a/4oKAoV/kvinna-dodad-av-grizzly-i-yellowstone

I USA älskar många fler kvinnor att hajka och campa än vad våra lata bortskämda skäggbiffar gör.
Våra feminazis kommer aldrig röra sig ensamma i djupt in i någon skog så deras svar är inte trovärdiga bara känslomässigt teoretiska.
Citera
2024-08-09, 19:25
  #3696
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Såg en fråga till män, angående ämnet i denna tråd...

"Om du är vilse i en öken under nittio dygn. Vad skulle du helst vilja ha med dig, en kvinna eller en hund?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in