2024-08-02, 08:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fler än som blivit dödade av björnar.
Och helt säkert är även att fler kvinnor blivit dödade av andra kvinnor än av björnar.
Citera
2024-08-02, 13:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Och helt säkert är även att fler kvinnor blivit dödade av andra kvinnor än av björnar.
Du får gärna ge exempel på en kvinna som blivit attackerad och dödad av en främmande kvinna i skogen.
Citera
2024-08-03, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får gärna ge exempel på en kvinna som blivit attackerad och dödad av en främmande kvinna i skogen.

Barnslig du är. Sedan skiter män i om kvinnor är rädda för män i skogen. Det är liksom inte vårt problem?

Hela debatten uppbyggd av slidfläsk som hade fått panikångest ensamma i skogen i mörkret.
Citera
2024-08-06, 05:02
Medlem
Blir kvinnan anfallen av en björn i skogen är det inte hennes fel då björnen bara agerar instinktivt men möter hon en man som gör detsamma är det hennes fel.
Således möter man hellre en björn.
Citera
2024-08-06, 05:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Blir kvinnan anfallen av en björn i skogen är det inte hennes fel då björnen bara agerar instinktivt men möter hon en man som gör detsamma är det hennes fel.
Således möter man hellre en björn.

Ah, så du menar att mannen attackerar kvinnan av "instinkt" och denna manliga instinkt är kvinnans fel?

Kan du definiera "instinkt" för oss?
Citera
2024-08-06, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ah, så du menar att mannen attackerar kvinnan av "instinkt" och denna manliga instinkt är kvinnans fel?

Kan du definiera "instinkt" för oss?

Nej, björnen gör det. Typ, den är hungrig och ser kvinnan som mat, den skyddar sin björnunge, eller bara blev rädd när den satt på sketan och kvinnan överraskade den.
Men skulle en man anfalla måste ju kvinnan ha gjort något aktivt för att provosera mannen. Typ tittat på honom på fel sätt eller haft ett plagg som män finner sexigt, kanske rent av sagt hej vid mötet.
Citera
2024-08-06, 20:00
Avslutad
Citat:
Nej, björnen gör det. Typ, den är hungrig och ser kvinnan som mat, den skyddar sin björnunge, eller bara blev rädd när den satt på sketan och kvinnan överraskade den.
Men skulle en man anfalla måste ju kvinnan ha gjort något aktivt för att provosera mannen. Typ tittat på honom på fel sätt eller haft ett plagg som män finner sexigt, kanske rent av sagt hej vid mötet.

Haha.

Roligt skrivet av en slidkärring som aldrig är i skogen, än mindre mött något vilt. Annat än i fantasin då. Vild fantasi. Get it?
Citera
2024-08-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Haha.

Roligt skrivet av en slidkärring som aldrig är i skogen, än mindre mött något vilt. Annat än i fantasin då. Vild fantasi. Get it?

Jag växte upp på landet och har mött älgtjurar i skogen. Inga björnar men mycket annat.

Chansen att möta och bli dödad av en björn är ju trots allt avsevärt mindre än att göra detsamma med en man.
Citera
2024-08-07, 08:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag växte upp på landet och har mött älgtjurar i skogen. Inga björnar men mycket annat.

Chansen att möta och bli dödad av en björn är ju trots allt avsevärt mindre än att göra detsamma med en man.

Här blir det ju fel. Frågan är ju hur statistiken skulle se ut om faktiska möten sker. Hur skulle det se ut om 100 kvinnor skulle möta en björn i skogen på låt säga 2 m avstånd gentemot att 100 kvinnor möter en man i skogen.
Citera
2024-08-07, 08:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Många debatterar ju här att man kommer inte nära en björn. Men kommer du inte nära en man kan ju inget hända heller.
Citera
2024-08-07, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Här blir det ju fel. Frågan är ju hur statistiken skulle se ut om faktiska möten sker. Hur skulle det se ut om 100 kvinnor skulle möta en björn i skogen på låt säga 2 m avstånd gentemot att 100 kvinnor möter en man i skogen.

Såklart. Eftersom du aldrig är i skogen är risken noll för dig.

Nu förstår jag hur du räknar.
Citera
2024-08-07, 09:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Såklart. Eftersom du aldrig är i skogen är risken noll för dig.

Nu förstår jag hur du räknar.

Jag förstår inte vad du menar? Kan du förklara för mig hur jag räknar?

Om jag aldrig möter en Kobra men jag möter en huggorm och blir biten, menar du då att jag borde svara att jag hellre möter en Kobra än en huggorm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in