Citat:
Ursprungligen postat av
psak
Älg-tjurar...menar du att det är en korsning? (kunde inte låta bli)
Enligt det här (för mig) nya, onekligen rätt sorgliga, resonemanget så verkar det ju som att man borde klä sig i björndräkt för att verka mindre skrämmande för kvinnor när man går i skogen.
Älgtjur, det vill säga en älg av hankön, älgko = älg av honkön.
Jag har redan argumenterat varför kvinnor hellre möter en björn än en man i skogen.
Det sorgliga är väl att det är lika läbbigt att stöta på er ensamma i skogen.