2024-12-31, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
En intressant kognitiv dissonans uppstår när en person som förespråkar självständigt tänkande och kritisk analys, såsom Aktieanalytikern, verkar acceptera ledningens uttalanden om en affärs framgång utan vidare granskning. Detta väcker frågor om de underliggande antaganden och motiv som ligger bakom en sådan hållning. En aktieanalytikers roll är ju att utvärdera information objektivt och att ifrågasätta etablerade narrativ.
När en analytiker tycks överlåta denna uppgift till de som har ett intresse i att framställa affären i positiv dager, kan det ifrågasättas om det råder en konflikt mellan analytikerns självutnämnda roll som oberoende bedömare och hans faktiska beteende.

Hans beteende uppvisar en tydlig dubbelmoral. Å ena sidan uppmuntrar han sina följare in specifik video att ifrågasätta allt och att inte ta någonting för givet. Å andra sidan verkar han själv inte följa denna princip när det gäller ledningens uttalanden. Dom flesta har nog hört uttrycket, "Gör inte som jag gör, gör istället som jag säger"

Här sätter du huvudet på spiken och vad som faktiskt blir så fel för sina tittare, AA vill inte tjäna pengar på sitt "huvudkonto" han är bara ute efter att göra sensation, så alla som följer honom och hans råd går åt helvete, men han har andra investeringar som är trygga, men det är inte det intresannta för han har bara pratat om sina högrisk investeringar från detta konto, mao så erbjuder han sina tittare X fakta i investeringar, medans hans faktiskt investeringar döljs.
Citera
2024-12-31, 11:25
Medlem
pompomlitos avatar
Här visar han alla sina portföljer (3 månader gammal video)

https://www.youtube.com/watch?v=hpF0sh_UGtc
Citera
2024-12-31, 14:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Sista filmen för i år. Sedan stänger han kiosken.
I en månad nu så har han upprepat gång på gång att hans följare ska betala 99 eller 199 kr per månad för att höra hans surr och funderingar.

Inte värt.
Citera
2024-12-31, 14:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompomlito

Det var ju 60% lånade pengar.
Sedan tror jag inte på dessa siffror. Är man så desperat att jaga kronor på patreon, men man har en kursutveckling på 60 tusen per månad....ja då är något skumt.
Citera
2024-12-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Sista filmen för i år. Sedan stänger han kiosken.
I en månad nu så har han upprepat gång på gång att hans följare ska betala 99 eller 199 kr per månad för att höra hans surr och funderingar.

Inte värt.

Han har ju varit snabb med att blocka folk som inte tycker som han
Hur kommer han agera nu när det endast rör sig om betalande medlemmar?

Även om det är mycket jag inte delar av hans åsikter och strategier, och mycket av det han förmedlar är mest upprepningar och otroligt långrandigt och tjatigt, så önskar jag honom självklart ett gott nytt 2025 och fortsatt lycka.
Senast redigerad av Jahajavabra 2024-12-31 kl. 15:58.
Citera
2025-01-01, 15:00
Medlem
var och när har han sagt att det skall kosta 199
?
Citera
2025-01-01, 15:59
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-nilsson
var och när har han sagt att det skall kosta 199
?

Man kan välja om man vill betala 99 eller 199.
Citera
2025-01-01, 18:22
Medlem
watcher1970s avatar
Har man någon obegriplig fascination av mannen men inte vill pröjsa honom, finns möjligheten att fortsätta följa (gratis) aktuella reflektioner- hans andra Youtubekanal. Där blandar han högt och lågt, total ointressant och någon enstaka gång, rätt intressanta ämnen.
Skulle aldrig betala honom för hans långa och väldigt tjatiga videos. Lika lite som jag känner för att skänka pengar till de som sitter med pappmugg utanför livsmedelsbutiken.. Kanske ett tips till A.A när hans Youtubeintäkter försvinner i snabb takt! Tiggaren från Falkenberg!
Citera
2025-01-01, 19:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Har man någon obegriplig fascination av mannen men inte vill pröjsa honom, finns möjligheten att fortsätta följa (gratis) aktuella reflektioner- hans andra Youtubekanal. Där blandar han högt och lågt, total ointressant och någon enstaka gång, rätt intressanta ämnen.
Skulle aldrig betala honom för hans långa och väldigt tjatiga videos. Lika lite som jag känner för att skänka pengar till de som sitter med pappmugg utanför livsmedelsbutiken.. Kanske ett tips till A.A när hans Youtubeintäkter försvinner i snabb takt! Tiggaren från Falkenberg!

Han är extremt impulsiv.
  1. Han sa att han har blivit utsatt för brott. Brottet han nämner kallar han för förtal. Han nämner dock inte något mera vad som har sagts. Troligvis har någon avslöjat han. Detta förklarar varför han inte går in på detaljer
  2. Han vill snabbt stänga ned sin youtubekanal på grund utav att någon eller några har sagt något om han som tvingar han att fly. Men som girig och tiggig han är så tjatar han om 99 kr i praktien ALLA filmer i totalt 4 veckors tid.
  3. Han börjar blocka alla som kritiserar han. Ibland blockerar han vid minsta misstanke. Man behöver inte säga något kritiskt dock. Räcker bara att man säger "har inte råd med 99 kr per månad". Då är det en block direkt. Troligtvis av känslomässiga impulser.
  4. Och nu är AA borta från Youtube. Riktigt bra! Vi lyckades!

Men vi alla vet att han kommer tillbaka för att propagera ytterligare för 99 kr. Han hade en film för 3 månader sedan där han redogjorde om sina vinster. Det var bara fake news allt. Falska siffror som inte ens stämde. Man fick bara se en excellista med några enkla tabeller. Knappast seriöst. Varför inte använda Nordnets lista istället? Han använder Nordnet. Då är det mer ärligt om han vill visa sitt kapital.

Om han köper bara vid nedgång, med maximal belåning, så kan man inte gå 60% plus varje år och tjäna 60 tusen per månad. Då tigger man inte några 99 kr från 5-10 personer.

Som sagt så är AA förra årets största aktiebluff
Citera
2025-01-01, 19:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970

Tack för tipset

Karln har ju en väldigt behaglig röst och en trevlig dialekt, det måste sägas. Till skillnad från en del andra tycker jag inte att sävligheten är besvärande, tvärtom faktiskt. I en tid när allt ska gå så fort och vara så flashigt och effektfullt är det faktiskt rätt befriande med nån som bara sitter rätt upp och ner och pratar utan manus framför en rumsavdelare . Man måste ju faktiskt inte se hela videon heller, om man nu tycker att det är långsamt och tjatigt.

Jag brukar sätta på hans videor, lyssna uppmärksamt i några minuter och sen göra annat under tiden, ibland kollar jag lite ekonomisajter eller hur börsen har gått - för att hålla mig till ämnet - ibland nånting helt annat. Men eftersom det inte är värt 99 kr/mån att ta del av hans rätt torftiga "analyser" av en högst spekulativ portfölj - pengarna tjänar han inte där - så blir det inget mer av den varan. Bra då att man kan höra honom prata om stort och smått i en annan kanal för att få sin dos av falkenbergska reflektioner. Och i grunden tycker jag att AA verkar vara en hygglig karl som jag önskar allt gott. Synd att han känner att han måste överdriva så, bara. Det bidrar nog också till att han blir så snarstucken och lättkränkt.

Aktieanalytikern borde läsa in talböcker om aktierna och youtubandet inte räcker till en ny bil eller hoj
Citera
2025-01-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pompomlito

Intressant. Jag har på omvägar tagit del av senaste uppdateringen.

EK i de sju portföljer han förvaltar har sjunkit från 1,734,000 till 1.035.000kr på tre månader. En del är värdeförlust, annat uttag. CA hälften ligger i företaget och måste på något sätt skattas för att tas ut. Det krävs ju onekligen en fantastisk avkastning för att hålla arbetslivet borta. Det räcker med ett mindre minusresulat i år om AA fortsätter bränna pengar i samma takt för att sagan ska vara slut. Blir det en mindre uppgång förlängs plågan.

Bufferten har under tiden minskat från 490K till 240K, men AA planerar att börja månadsspara i fonder så det rättar sig säkert till.

Jag överväger att följa AA på Paetreon eller medlemskap på Youtube. Det är mycket dramatik för lite en liten slant. Jag hoppas att AA lyckas hålla sig arbetsfri men jag vill samtidigt att han får en knäpp på näsan för sin stöddighet.
Citera
2025-01-01, 20:42
Medlem
watcher1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Intressant. Jag har på omvägar tagit del av senaste uppdateringen.

Jag överväger att följa AA på Paetreon eller medlemskap på Youtube. Det är mycket dramatik för lite en liten slant. Jag hoppas att AA lyckas hålla sig arbetsfri men jag vill samtidigt att han får en knäpp på näsan för sin stöddighet.
—————-
Du får gärna informera oss snåljåpar om hur hans bedrifter utvecklar sig. Vägrar att betala för hans tjatiga videos, men det är ändå- på något konstigt sätt- intressant att följa honom!

Är tämligen övertygad om att han måste tänka om- att ständigt ligga maxbelånad i högriskakyier gör ju att han måste sälja nästan varje dag börsen sjunker typ en halv procent..
Hans reklamintäkter blir inte mycket att skryta med framöver, men det verkar ju som en hel del kommer betala 99:- för att få följa förfallet.
Och han skall ju investera de skadestånd som han räknar med skall betalas ut.. Herre min skapare- ibland verkar ju han ju inte vara riktigt med i matchen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in