Citat:
En intressant kognitiv dissonans uppstår när en person som förespråkar självständigt tänkande och kritisk analys, såsom Aktieanalytikern, verkar acceptera ledningens uttalanden om en affärs framgång utan vidare granskning. Detta väcker frågor om de underliggande antaganden och motiv som ligger bakom en sådan hållning. En aktieanalytikers roll är ju att utvärdera information objektivt och att ifrågasätta etablerade narrativ.
När en analytiker tycks överlåta denna uppgift till de som har ett intresse i att framställa affären i positiv dager, kan det ifrågasättas om det råder en konflikt mellan analytikerns självutnämnda roll som oberoende bedömare och hans faktiska beteende.
Hans beteende uppvisar en tydlig dubbelmoral. Å ena sidan uppmuntrar han sina följare in specifik video att ifrågasätta allt och att inte ta någonting för givet. Å andra sidan verkar han själv inte följa denna princip när det gäller ledningens uttalanden. Dom flesta har nog hört uttrycket, "Gör inte som jag gör, gör istället som jag säger"
När en analytiker tycks överlåta denna uppgift till de som har ett intresse i att framställa affären i positiv dager, kan det ifrågasättas om det råder en konflikt mellan analytikerns självutnämnda roll som oberoende bedömare och hans faktiska beteende.
Hans beteende uppvisar en tydlig dubbelmoral. Å ena sidan uppmuntrar han sina följare in specifik video att ifrågasätta allt och att inte ta någonting för givet. Å andra sidan verkar han själv inte följa denna princip när det gäller ledningens uttalanden. Dom flesta har nog hört uttrycket, "Gör inte som jag gör, gör istället som jag säger"
Här sätter du huvudet på spiken och vad som faktiskt blir så fel för sina tittare, AA vill inte tjäna pengar på sitt "huvudkonto" han är bara ute efter att göra sensation, så alla som följer honom och hans råd går åt helvete, men han har andra investeringar som är trygga, men det är inte det intresannta för han har bara pratat om sina högrisk investeringar från detta konto, mao så erbjuder han sina tittare X fakta i investeringar, medans hans faktiskt investeringar döljs.