Igår, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ja det är extremt smart - om inflationen stiger ökar aktievärdena exponentiellt.

Det är så folk med pengar blivit riikaa o hade vågat låna som AA hade de varit mycket
mycket rikare när det varit höga inflationstider.

Vet att ALCRO steg 30 x på 25 år* - med AAs teknik hade räntorna över tid varit peanuts

*sett till Beckers köpkurs vid merge

Beror på situation. På 80-talet var det ju då, men då var skatteregler och ränteavdrag annorlunda också. Och vi hade väl 10% lönedriven inflation per år, har jag för mig. Även om den nominella räntan var hög, gjorde urholkningseffekten i kombination med regelverket, att realräntan i praktiken blev väldigt låg, kanske t.o.m. negativ.

Får vi ett nytt 80-tal där allt exploderar uppåt (inkl räntor och inflation), kanske han kan bli någonslags Finans”valp” 2.0. Får vi ett nytt 2022 - är han nog rökt som ”börsguru”.
Citera
Igår, 11:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Beror på situation. På 80-talet var det ju då, men då var skatteregler och ränteavdrag annorlunda också. Och vi hade väl 10% lönedriven inflation per år, har jag för mig. Även om den nominella räntan var hög, gjorde urholkningseffekten i kombination med regelverket, att realräntan i praktiken blev väldigt låg, kanske t.o.m. negativ.

Får vi ett nytt 80-tal där allt exploderar uppåt (inkl räntor och inflation), kanske han kan bli någonslags Finans”valp” 2.0. Får vi ett nytt 2022 - är han nog rökt som ”börsguru”.

Bra där Olofzzon!
Vi är inte många som förstår skilnaden meljan lönedriven och kostnadsdriven inflation.

Nu väntar några spännande veckor fram till Hexans Q2-rapport. Kan ju gå lite hur som helst dethär men trenden har ju varit dalande sedan 3 juni minst sagt och blankarna har ju uppenbarligen siktet inställt väsentligt lägre än idag. AA är dock tvärsäker så sin sak.
Citera
Igår, 11:32
Medlem
Hur många betalande medlemmar har han? 299 kr/månaden är väldigt mycket.
Citera
Igår, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Som jag minns har han berättat att dom köpte huset för 1,5 mkr genom att skrapa fram sina sista ören. Nu säger AA att huset är värt 6-7 mkr, och enligt den senaste vidon är det maxbelånat.
Vi säger att lånen är 5 mkr. I så fall har han under fire-tiden höjt lånen med ca 3,5 mkr.

Det är alltså höjda huslån som finansierat hans fire-liv. Inte någon analys som närmast garanterar att han "krossar index".

Så är fallet med samtliga boomers födda på 60/70-talet. AA är inte unik på några sätt.
Citera
Igår, 12:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så är fallet med samtliga boomers födda på 60/70-talet. AA är inte unik på några sätt.

AA är ingen "boomer". Begreppet syftar på personer födda under den stora befolkningsökning ("babyboom") som skedde efter andra världskriget, och då talar vi 40- och 50-tal. AA är född 1971, om jag inte missminner mig.

Sedan använder vissa det också som ett allmänt förklenande uttryck om personer som är äldre än de själva och anses gammaldags och mossiga.
Citera
Igår, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Som jag minns har han berättat att dom köpte huset för 1,5 mkr genom att skrapa fram sina sista ören. Nu säger AA att huset är värt 6-7 mkr, och enligt den senaste vidon är det maxbelånat.
Vi säger att lånen är 5 mkr. I så fall har han under fire-tiden höjt lånen med ca 3,5 mkr.

Det är alltså höjda huslån som finansierat hans fire-liv. Inte någon analys som närmast garanterar att han "krossar index".

Mycket talande kommentar.

Jag har för mig att det sagts att huslånet är runt fyra mkr. Men det är ändå minst 2,5 mkr i lån som måste konsumerats upp. Det motsvarar drygt 40 tkr/mån i 5 år. Lägger man till intäkter från YT får man en god bild av hur lite aktiespelet gett AA.
Citera
Igår, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Hur många betalande medlemmar har han? 299 kr/månaden är väldigt mycket.

Han påstår att just nu är det ca 530st som betalar 99kr / månad. 1 juli höjs det till 299kr / månad. För att gå breakeven på upplägget krävs ca 175st generösa personer.

AAs mål är att dra in ca 120K / månad på YT (före skatter, plattformsavgifter etc etc etc). Det kräver ca 400 betalande medlemmar a 299kr/ månad. Finns det så många som är villiga att hosta upp denna summa?

Det är ändå imponerande att få ihop så många som betalar 99kr / månad för AAs ständiga långrandiga upprepningar och riskfyllda chansningar på börsen. Är det så smart att riskera den inkomsten?
Citera
Igår, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han påstår att just nu är det ca 530st som betalar 99kr / månad. 1 juli höjs det till 299kr / månad. För att gå breakeven på upplägget krävs ca 175st generösa personer.

AAs mål är att dra in ca 120K / månad på YT (före skatter, plattformsavgifter etc etc etc). Det kräver ca 400 betalande medlemmar a 299kr/ månad. Finns det så många som är villiga att hosta upp denna summa?

Det är ändå imponerande att få ihop så många som betalar 99kr / månad för AAs ständiga långrandiga upprepningar och riskfyllda chansningar på börsen. Är det så smart att riskera den inkomsten?
Blir en rysare!
För de som är medlemmar idag, som du, betalar man då 99kr för juli eller blir det först from augusti?
Citera
Igår, 14:37
Medlem
Jag har följt med i denna såpopera ganska länge nu. Hur ska detta fenomen sammanfattas? Hela kontexten. 530 personer betalar alltså för detta fullständiga dravel? Det är mycket underhållande att följa , tragikomiskt. Jag förmodar att han hotar frugan med självmord om hon opponerar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Citera
Igår, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Blir en rysare!
För de som är medlemmar idag, som du, betalar man då 99kr för juli eller blir det först from augusti?
Dom får också höjd kostnad direkt. Alla abonnenter nollställs, och måste fatta ett nytt beslut om att fortsätta. Tror han har ett gäng som glömt bort att de betalar.
Citera
Igår, 15:54
Medlem
Momsar han månadspengarna - skattar han av dem ö h t?
Citera
Igår, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Blir en rysare!

Min tolkning av som kommer ske: Just nu finns det möjlighet att teckna 3 olika medlemsskap på YT för AAs kanal, 99kr, 199kr eller 299kr. De två billiga kommer upphöra 30 juni. Har man något av dem tvingas man aktivt teckna nytt medlemskap på 299kr-nivån. Det går att teckna 1 månad för 99kr idag ex, det känns skumt att det bara ska gälla några dagar men det är så jag tolkar det. Det står också på info om de medlemskapen när man tecknar dem att de upphör 30 juni.

Jag har dålig koll på Paetreon. AA påstår att han kan höja priset på ett medlemskap "när han vill" dvs 1 juli. Men det känns oseriöst om man betalat ex idag och han höjer 1 juli under en redan betald månad? Man borde ju få en chans att tacka ja/nej till höjningen? Som sagt jag har inte koll utan refererar bara till vad AA sagt.

Det ska hur som helst bli enormt spännande att följa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in