2026-06-24, 10:14
  #6901
Medlem
Ringhals3s avatar
Hexatronic har dalat ner till 39,50 kr nu.
Förmodligen närmar sig AA överbelåning nu, något han kansketar upp i en video snart?

Låneutrymnet bara för hans 100k Hexatronic är ner runt 60k bara idag.

Och jag säger det igen, varifrån ska han få pengar till räkningarna i slutet av månaden om detta håller i sig?
Citera
2026-06-24, 10:18
  #6902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Jobbigt rött i AAs portfölj ser det ut som. Förutom usd som hoppar upp ordentligt. Skönt att AA är så diversifierad och valutahedgad. 😃
solgte han ikke alt i Hexatronic på 48?
Citera
2026-06-24, 11:26
  #6903
Medlem
Kontrollavgifts avatar
När jag räknar på fingrarna och i huvudet hade han aktier för 6,2 mkr vid senaste avstämningen. I stort sett alla hans aktier har fallit med 4-5%, vi talar om att ca 250 tkr gått upp i rök. Därmed är överbelåningen ett faktum och AA måste sälja.

Rätt ovälkommet för AA, det är inte lätt att motivera en höjning av medlemskapet till 300 kr samtidigt som han tvångsförsäljer.
Citera
2026-06-24, 11:47
  #6904
Medlem
Intrum är upp 9%. Men det kommer att bli tufft närmaste månaden. Dollarn stärks, och det påverkar börsen mycket

Hexatronic är ner 3.5% i skrivande stund, ligger på strax över 39 sek
Citera
2026-06-24, 11:49
  #6905
Medlem
Vill ni att AA ska sälja - stryp då alla medlemsskap
Citera
2026-06-24, 12:03
  #6906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granskauen
solgte han ikke alt i Hexatronic på 48?
Nej han sålde allt Hexatronic han hade i en enda liten portfölj, men fortfarande riktigt tung i Hexan. Som nu går under 40! Det är dagar som den här, som man mår allra bäst.
Citera
2026-06-24, 12:11
  #6907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Nej han sålde allt Hexatronic han hade i en enda liten portfölj, men fortfarande riktigt tung i Hexan. Som nu går under 40! Det är dagar som den här, som man mår allra bäst.
vet ikke om vi kan stole helt på hva aa gjør . Burde være smart nok til å selge alt i Hexa på 48. Gir ingen mening å ikke selge på en topp.
Citera
2026-06-24, 12:15
  #6908
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vill ni att AA ska sälja - stryp då alla medlemsskap
Här är det nog bara vår hjälte Figur som är medlem.
Citera
2026-06-24, 14:25
  #6909
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Här är det nog bara vår hjälte Figur som är medlem.

Vi får crowdfunda honom, han gör en viktig samhällsinsats när han genom sina analyser hjälper till att skapa en motbild till AA:s vinkkade och beskurna bild av sin egen förträfflighet.
Citera
2026-06-24, 14:34
  #6910
Medlem
Ringhals3s avatar
Hårda fakta.
AAs innehav i Hexatronic är just nu ner aningen mer än 20% sedan toppen på 48,58 kr 3 juni.

Kursen är just nu 38,50 kr.
Belåningsutrymmet för hans legendariska 100.000 Hexatronicaktier har därmed minskat med 600.000 kr och värdet av det 100.000 aktierna har minskat med runt 1.080.000 kr.

Varför sålde han inte rubbet 48kr och köpte tillbaka nu på under 39 kr? En sådan expert som AA måste ju kännt till att denna nedgång skulle komma?

Eftersom varje portfölj har sin egen belåning så torde det snart börja knaka åtminstone i någon av dem, vilken ligger sämst till tror ni?
__________________
Senast redigerad av Ringhals3 2026-06-24 kl. 14:40.
Citera
2026-06-24, 16:12
  #6911
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hårda fakta.
AAs innehav i Hexatronic är just nu ner aningen mer än 20% sedan toppen på 48,58 kr 3 juni.

Kursen är just nu 38,50 kr.
Belåningsutrymmet för hans legendariska 100.000 Hexatronicaktier har därmed minskat med 600.000 kr och värdet av det 100.000 aktierna har minskat med runt 1.080.000 kr.

Varför sålde han inte rubbet 48kr och köpte tillbaka nu på under 39 kr? En sådan expert som AA måste ju kännt till att denna nedgång skulle komma?

Eftersom varje portfölj har sin egen belåning så torde det snart börja knaka åtminstone i någon av dem, vilken ligger sämst till tror ni?

Det blir nog målfotodomslut eller jämnt skägg mellan ”privata portföljen” och ”företagsportföljen”.

Han har ju i dessa lite olika andra aktier som under stundom räddat honom på mariginalen. BMG, AMD och Intrum, t.ex. men ingen av dem ”går som tåget”, just nu, så det är jämnt, jämnt mellan dessa…

Frågan är om han klarar veckans nedgångar i BHG och Intrum SAMTIDIGT som nedgångarna i Hexatronic? Och VAD han ska sälja när det blir överbelåning?

I en korg med bara förlorare blir det svårt att ”täcka förlusterna med vinsterna” om man inte har några vinnare, så att säga.
Citera
2026-06-24, 16:30
  #6912
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Det blir nog målfotodomslut eller jämnt skägg mellan ”privata portföljen” och ”företagsportföljen”.

Han har ju i dessa lite olika andra aktier som under stundom räddat honom på mariginalen. BMG, AMD och Intrum, t.ex. men ingen av dem ”går som tåget”, just nu, så det är jämnt, jämnt mellan dessa…

Frågan är om han klarar veckans nedgångar i BHG och Intrum SAMTIDIGT som nedgångarna i Hexatronic? Och VAD han ska sälja när det blir överbelåning?

I en korg med bara förlorare blir det svårt att ”täcka förlusterna med vinsterna” om man inte har några vinnare, så att säga.

Ja det blir spännade, men nu verkar raset minska i Hexstronic från -5% till bara -1%, trenden är dock kortsiktigt negativ.

Lite konfundrrad är man ju hur AA ska finansiera vardagslivet när den eviga värdeökning han behöver för det uteblir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in