2025-10-03, 15:25
Medlem
Jag såg videon medan jag gjorde annat. Mrn plötslig kände jag mig snål och elak. Så jag nöjde mig med videon i alternativlistan och höll musen över, Då spelades videon utan reklam och utan ljud.

Men jag har tröttnat på hans videor. Han ger expressiv titel men sedan kommer samma tjatande. Figuren kondenserade en video om 1 tim 3 min till några rader. Det räcker för mig.

Deb här veckan har de svenska innehaven sjunkit medan AMD o Nvida sjunkit. Får man gissa att låneutrymmet på usa-bolagen ökat så att AA kunnat köpa ännu fler Hexa till de nya låga kurserna.
Citera
2025-10-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift

Men jag har tröttnat på hans videor. Han ger expressiv titel men sedan kommer samma tjatande. Figuren kondenserade en video om 1 tim 3 min till några rader. Det räcker för mig.

Inte bara det.
Oavsett om det är nått tänkvärt han säger (händer ju även det ibland) eller det mest självklara (allt som oftast) så ska han ju förklara och bryta ner allt till minsta lilla atom
Antagligen en medvetet strategi bakom detta?
För är man något sånär normalbegåvad, så hinner man ju tröttna innan man ens börjat lyssna snudd på
Är man däremot inte den vassaste kniven i lådan, så är det kanske bra att han är så långrandig med att förklara och upprepa sig, och det är väl just den kategori medlemmar som tycker han är det mest fantastiska som hänt YB, och gärna betalar medlemsavgiften just därför
Så all cred till AA som insåg att detta saknades, och därför fyllt ett tomrum
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-10-03 kl. 16:29.
Citera
2025-10-03, 16:00
Medlem
Citat:
Får man gissa att låneutrymmet på usa-bolagen ökat så att AA kunnat köpa ännu fler Hexa till de nya låga kurserna.

Ja AMD och Nvidia har gått bra i veckan, men man får inte glömma bort valutaeffekten. Ingen större rörelsen iofs, men likväl en försvagning mot kronan.
Citera
2025-10-03, 17:16
Medlem
Citat:
...
Men jag har tröttnat på hans videor. Han ger expressiv titel men sedan kommer samma tjatande.
...

Du menar:

- Hemtjänstbolaget
- Pandemi-krisen
- Tog kredit, stoppade in totalt 1M
- Red vågen upp till 5+M
- "Arbetsfri" under fyra år
- Älskar Youtube
- Hexatronic

Tror inte jag missat något.

...samma jävla historia varje gång. "Groundhog day", eller "Grevinnan och betjänten"
Citera
2025-10-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Du menar:

- Hemtjänstbolaget
- Pandemi-krisen
- Tog kredit, stoppade in totalt 1M
- Red vågen upp till 5+M
- "Arbetsfri" under fyra år
- Älskar Youtube
- Hexatronic

...samma jävla historia varje gång. "Groundhog day", eller "Grevinnan och betjänten"

Jag lyssnade på en video för någon dag sedan. Skrek rakt ut NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ och kastade hörlurarna åt sidan av ren panik att få höra samma upprepande igen. Flickvännen satt som ett frågetecken och undrade vad jag höll på med. Fick förklara vem analytikern är och varför jag gjorde som jag gjorde
Citera
2025-10-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becken9
Jag lyssnade på en video för någon dag sedan. Skrek rakt ut NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ och kastade hörlurarna åt sidan av ren panik att få höra samma upprepande igen. Flickvännen satt som ett frågetecken och undrade vad jag höll på med. Fick förklara vem analytikern är och varför jag gjorde som jag gjorde

Du skrek inte "OOOOMAAAAJGAAAADDD" då?
Citera
2025-10-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD

Plus en uppmaning att stoppa in 99 kr/mån för att få ca 15 videor per månad med samma innehåll
Citera
2025-10-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Ja AMD och Nvidia har gått bra i veckan, men man får inte glömma bort valutaeffekten. Ingen större rörelsen iofs, men likväl en försvagning mot kronan.

Valuta effekten är fantastisk booster att arbeta med. Jag köper nästan uteslutande svenska aktier nuför tiden och räknar med att valutan kommer stärkas 20% de nästa 3-4 åren. Efter det så kommer jag söka mig mot annat land med undervärderad valuta.
Citera
2025-10-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Valuta effekten är fantastisk booster att arbeta med. Jag köper nästan uteslutande svenska aktier nuför tiden och räknar med att valutan kommer stärkas 20% de nästa 3-4 åren. Efter det så kommer jag söka mig mot annat land med undervärderad valuta.

Kolla upp "Buffet Indicator". Jag har planer att börja köpa Brasilien på allvar.

https://www.gurufocus.com/global-mar...hp?country=SWE
Citera
2025-10-04, 06:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Plus en uppmaning att stoppa in 99 kr/mån för att få ca 15 videor per månad med samma innehåll

Citat:

Hur menar du nu?
Alla svenska bolag som exporterar är ju förlorare på den starka kronan och för företagen som inte exporterar så är ju en krona en krona.
Citera
2025-10-04, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hur menar du nu?
Alla svenska bolag som exporterar är ju förlorare på den starka kronan och för företagen som inte exporterar så är ju en krona en krona.

kronan är fortfarande undervärderad och billig.
Citera
2025-10-04, 08:21
Medlem
Citat:
kronan är fortfarande undervärderad och billig.

Du skulle faktiskt passa bra hos Aktieanalytikern. Du kommer med tvärsäkra uttalanden i jättekomplexa frågor utan något som helst underlag. Det är för övrigt något jag har noterat hos flera som kommer in i tråden och klagar på Aktieanalytikern: de föreslår själva att man skall gå tungt in i någon nischad sektor eller enskilda aktier. Det är som om de inte lärt sig något alls av denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in