2025-07-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har publicerat ett 27 min långt brandtal om hur positiv han är till Hexatronic. Han tycker det ser skitbra ut, detta är en vinstvarning för det som varit men en positiv vinstvarning för framtiden enligt AA. Han fokuserar bara på datacenter o harsh envir inom Hexatronic.

För en tid sedan stoltserade AA med att alla hans investeringar i AMD, Hexatr etc spann på trenden med AI. I nattens video heter det att alla hans investeringar är grundat på den starka utvecklingen inom datacenter

AA kommer köpa fler akiter (om hans ekonomi o belåningsvärde tillåter det) om kursen går under 25kr. Just nu lär ju AA sova. Men när någon pressar upp kursen, ja då har AA vaknat och agerar. Aktien var billig på stängningskursen i fredags enligt AA. Det är rea idag

Hur går det för professorn? Han hade väl också en förkärlek för fallande knivar vill jag minnas? Om han nu har Hexatronic så får man hoppas i mindre omfattning.
Citera
2025-07-07, 10:50
Medlem
Som många andra har jag också blivit blockad för att framfört kritik mot hans 'strategi' att investera i fallande knivar och att alltid var 200% belånad.

Det var en strategi som alla lyckades med under pandemin inkl. AA. Det är inte fel att använda belåning när det uppstår bra lägen som t.ex. i april i år mitt under tullkaoset, tror att de flesta aktiva har en kreditlina att använda när det uppstår unika köptillfällen.

Problemet med AA är att han tror att han var unik med denna strategi, det han är unik med är att han fortsätter att vara 200%+ belånad och tror mig han kommer snart att vara nere på noll igen. Tredje gången gilt...
Citera
2025-07-07, 10:51
Medlem
Oh-be-wans avatar
Högste chefen för alla börsgudar som han kallar sig, hur ser det ut nu. Hexatronic = -27,6 % i skrivande stund. Nordnet har nog tvångslikviderat stora delar av hans fiktiva kapital.
Citera
2025-07-07, 11:08
Medlem
Citat:
AA har publicerat ett 27 min långt brandtal om hur positiv han är till Hexatronic. Han tycker det ser skitbra ut, detta är en vinstvarning för det som varit men en positiv vinstvarning för framtiden enligt AA. Han fokuserar bara på datacenter o harsh envir inom Hexatronic.

För en tid sedan stoltserade AA med att alla hans investeringar i AMD, Hexatr etc spann på trenden med AI. I nattens video heter det att alla hans investeringar är grundat på den starka utvecklingen inom datacenter

AA kommer köpa fler akiter (om hans ekonomi o belåningsvärde tillåter det) om kursen går under 25kr. Just nu lär ju AA sova. Men när någon pressar upp kursen, ja då har AA vaknat och agerar. Aktien var billig på stängningskursen i fredags enligt AA. Det är rea idag

Klassiskt spelberoende.köpa mera o minska gavet.Han har ju redan tillräckligt med aktier i företaget (utan tvekan) Tveksamt om det finns pengar att handla för idag .Han måste förlorat mängder idag .Iaf i förhållande till vad han faktiskt har .Jag tror hexatronic kommer gå ner till 12-14 kr inom ett år .
Citera
2025-07-07, 11:11
Medlem
Trångt i dörren idag , vilken örfil

Herr Åberg sålde i tid iallafall

Och tråden lever vidare ….
Citera
2025-07-07, 11:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Hexan bränns på bål. Jaja, 15 års ytterligare förvärvsarbete är inte hela världen.

Ja ner mer än 28% är en genomklappning, tvångssäljs hans innehav snart?
Citera
2025-07-07, 11:18
Medlem
Citat:

Med kursen på 21,80 får man väl anta att han tankar för allt vad tygen håller, om han nu har något att köpa för?

Det trista är att det tyvärr troligen finns folk som tar hans ”analys” som ett köpråd och får se sina pengar brinna.
Citera
2025-07-07, 11:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Högste chefen för alla börsgudar som han kallar sig, hur ser det ut nu. Hexatronic = -27,6 % i skrivande stund. Nordnet har nog tvångslikviderat stora delar av hans fiktiva kapital.

Han är slut som artist nu.
Citera
2025-07-07, 11:26
Medlem
Hexatronic har en belåningsgrad på 60 procent på Nordnet. Säger ni att det var hans största innehav? Han är väl inte belånad till max längre att döma av vad som rapporteras i tråden. Kanske klarar han sig från stort margin call. Åtminstone om han inte låg med typ halva väskan i aktien.
Citera
2025-07-07, 11:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Om han vet allt, varför klev han inte in idag i Hexatronic när det är rea?
Citera
2025-07-07, 11:42
Medlem
Den mannen är oduglig, men med mycket gott självförtroende. Följer…
Citera
2025-07-07, 13:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappalikegrappa
Den mannen är oduglig, men med mycket gott självförtroende. Följer…

Högmod går före fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in