2025-04-14, 17:59
Jag hittade ett av hans gamla skräpinnehav i förlorarlistan idag. Inte första gången det händer, förvisso. Denna gången var det ägare i "Qlosr Group" som fick se sitt innehav där minska med 25%.
Då slog mig tanken att han hade tur igen. Genom att tvingas sälja skiten tidigare så slapp han ju det raset åtminstone. I just hans fall så kanske tvångsförsäljningar inte bara är av ondo!
Citera
2025-04-14, 21:19
Medlem
Klockon slår, nu ere dags

All bekymber försvinder strax

Bästa båoti för kropp och själ

Fyra väggar i träpanel
Citera
2025-04-15, 16:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Lyssnade nu på hans 400% video.

Han nämner att han blivit miljonär flera gånger.. Men det är ju inte särskilt imponerande att bli miljonär om man sen förlorar pengarna.

Då handlar det ju mer om gambling, de streamers jag följer som spelar går ibland plus 100k USD på en kväll men följande dag är det ju borta igen för man jagar hela tiden större vinster.

Lägg till det att en miljon kronor är en struntsumma i förmögenhetssammanhang nu för tiden.
Citera
2025-04-15, 16:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Lägg till det att en miljon kronor är en struntsumma i förmögenhetssammanhang nu för tiden.

Ja, det hänger kvar sen lång tid tillbaka. Det är väl en anledning till att många förhoppningsfulla pratar om att bli dollarmiljonärer numera.
Det är väl en motsvarande utmaning och ger en motsvarande ekonomisk trygghet.
Citera
2025-04-15, 16:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Jag hittade ett av hans gamla skräpinnehav i förlorarlistan idag. Inte första gången det händer, förvisso. Denna gången var det ägare i "Qlosr Group" som fick se sitt innehav där minska med 25%.
Då slog mig tanken att han hade tur igen. Genom att tvingas sälja skiten tidigare så slapp han ju det raset åtminstone. I just hans fall så kanske tvångsförsäljningar inte bara är av ondo!

Han har gjort en del loppisfynd genom åren, det får man ändå ge honom . Bolag man aldrig hört talas om (av goda skäl) och aktier med minimal omsättning för maximal volatilitet och problem att gå ur när man till slut, oundvikligen, ser sig tvungen att sälja skiten. Många av AA:s guldkorn kan nog bli givna grundbultar i Ringhals3:s öresaktiefond vad det lider.

(FB) Satsa 1000 kr på Flashbacks egen öresaktiefond!
Citera
2025-04-15, 18:11
Medlem
Citat:

En av AAs alla portföljer kallas "chansportföljen". Där har han satsat 53K på 5 olika aktier (förmodligen 50K från början men det har varit någon nyemission i något av bolagen). Portföljen är nu värd drygt 12K dvs -77% sedan den startades i dec 2022.
Ett av innehaven där AA satsade 10K är Qlosr. Det innehavet var värt 200kr inför veckan. Lite mindre nu alltså
Övriga innehav i den portföljen är Angler Gaming, EEvia Helth, Saxlund och Tourn.
Citera
2025-04-15, 18:28
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han har gjort en del loppisfynd genom åren, det får man ändå ge honom . Bolag man aldrig hört talas om (av goda skäl) och aktier med minimal omsättning för maximal volatilitet och problem att gå ur när man till slut, oundvikligen, ser sig tvungen att sälja skiten. Många av AA:s guldkorn kan nog bli givna grundbultar i Ringhals3:s öresaktiefond vad det lider.

(FB) Satsa 1000 kr på Flashbacks egen öresaktiefond!

Stämmer. Man kommer ju ihåg en del andra gamla guldkorn som "Syncro", "Angler gaming" m fl.
Scenariot är i regel att han tar en lagom förlust och tvångssäljer, och därigenom kommer undan ett ras med blotta förskräckelsen. Jag har sett det flera gånger, Syncro rasade med ca 35% nån gång efter att han tvingades sälja. Han har haft fler än nio liv, men någon gång tar turen slut.
Citera
2025-04-15, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
En av AAs alla portföljer kallas "chansportföljen". Där har han satsat 53K på 5 olika aktier (förmodligen 50K från början men det har varit någon nyemission i något av bolagen). Portföljen är nu värd drygt 12K dvs -77% sedan den startades i dec 2022.
Ett av innehaven där AA satsade 10K är Qlosr. Det innehavet var värt 200kr inför veckan. Lite mindre nu alltså
Övriga innehav i den portföljen är Angler Gaming, EEvia Helth, Saxlund och Tourn.

Ha ha, det är stor komik att bara en av portföljerna heter "chansportföljen! Det skulle alla kunna heta, fast med olika nummer, 1-8 t ex.
Extra lustigt blir det med tanke på att de flesta av aktierna där faktiskt har legat i företagsportföljen någon gång. Alla utom "Saxlund", den har jag aldrig hört talas om ens.
Lustigt också att "Qlosr" finns där, då kom han inte undan helt och hållet.
Intressant att se att det gamla guldkornet "Angler gaming" har gjort comeback. Undrar vad han ser för trigger där. Är inte inloggad nu, men kursen i den har väl stått helt still i princip i...3-4 år?
Herregud, denna mannen är verkligen helt uppe i det blå.
Citera
2025-04-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ha ha, det är stor komik att bara en av portföljerna heter "chansportföljen! Det skulle alla kunna heta, fast med olika nummer, 1-8 t ex.
Extra lustigt blir det med tanke på att de flesta av aktierna där faktiskt har legat i företagsportföljen någon gång. Alla utom "Saxlund", den har jag aldrig hört talas om ens.
Lustigt också att "Qlosr" finns där, då kom han inte undan helt och hållet.
Intressant att se att det gamla guldkornet "Angler gaming" har gjort comeback. Undrar vad han ser för trigger där. Är inte inloggad nu, men kursen i den har väl stått helt still i princip i...3-4 år?
Herregud, denna mannen är verkligen helt uppe i det blå.

Alla aktier i "chansportföljen" köptes när han startade den. Sen tror jag inga köp/ sälj gjorts bortsett från att han varit med i någon nyemission. Oklart vad han väntar på
Citera
2025-04-15, 19:07
Medlem
Mannen som glömde stoploss, jag gråter å hans vägnar!
Citera
2025-04-15, 20:57
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Alla aktier i "chansportföljen" köptes när han startade den. Sen tror jag inga köp/ sälj gjorts bortsett från att han varit med i någon nyemission. Oklart vad han väntar på

Ett mirakel?
Så innehavet i ”Qlosr Group” har alltså sjunkit från 10 000kr till mindre än 200kr utan att han har agerat? Grymt jobbat!
Citera
2025-04-15, 21:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ett mirakel?
Så innehavet i ”Qlosr Group” har alltså sjunkit från 10 000kr till mindre än 200kr utan att han har agerat? Grymt jobbat!

"Plötsligt händer/vänder det."

Undrar om han inte hade haft mer pengar i dag om han köpt trisslotter för pengarna han knegat ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in