Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-13, 15:02
  #13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Aldrig i hela mitt liv har jag varit med om en politiker som har fått så mycket gratis uppmärksamhet som Trump, och de som pratar mest om honom är de som hatar honom. Han har inte varit president på 4 år, och under de 4 åren har alla pratat om Trump. Jag gillar Trump, men tom jag är trött på att höra om honom konstant.

Kommer folk tröttna till slut, eller kommer denna debatten fortsätta långt efter hand död?
Självklart kommer folk till sist att sluta prata om Donald Trump. Dock kan hända att någon annan familjemedlem tar upp tråden.
Citera
2024-05-13, 18:03
  #14
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Självklart kommer folk till sist att sluta prata om Donald Trump. Dock kan hända att någon annan familjemedlem tar upp tråden.
Eftersom republiQanerna villigt och fullständigt förvandlat sig själva till Donalds lydiga undersåtar, och inte ens vågar ha egna åsikter längre, så är det tyvärr omöjligt att ta upp eller nämna partiet utan att få med honom som bagage: Det är fråga om en ren personkult.

Vilket inte hade varit något större problem om det var någon irrelevant rörelse, men nu har en misslyckad "affärsman" och tv-programledare (samt hans ryska medhjälpare) på något vis lyckats helt ta över USAs näst största parti, och försöker använda detta till att sabotera landet så mycket det bara går. Så trots att tjockisen egentligen inte kan någonting så kommer det nog pratas om honom en handfull år framöver:
https://www.thedailybeast.com/trump-...ami-is-new-no2
Trump Remains Russia’s Favorite
“The last time, we had installed President Trump for Americans, but our bet didn’t quite work out. Why not try again?”
Mussolini nämns ju tex. fortfarande i diverse sammanhang och det var väl ändå ett ~sekel sedan?
Citera
2024-05-13, 18:33
  #15
Avstängd
Ashleybidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Många av dem har ju byggt hela sin identitet kring sitt Trump-hat. Utan Trump är de bara ett tomt skal. Det borde skrivas doktorsavhandlingar om dessa människor, för som samhällsfenomen betraktat är de ju onekligen intressanta.

Inte mindre än 254 trådar har startats om Trump efter att han lämnade vita huset. Jämfört med 205 trådar om Biden under samma period, som ju alltså är den nuvarande presidenten. Eller blott 18 trådar som startats om Obama under de drygt åtta år som gått sedan han lämnade vita huset.
Haha, det är helt galet hur besatta dessa människor är. De kan ju knappast må bättre med allt det hatet de har inom sig?

Antar att vi lär få se dokumentärer i framtiden från folk som lyckats lämna sekten. Ett ytterst intressant fenomen dock.
Citera
2024-05-13, 18:34
  #16
Medlem
Antar att man inte kommer att få uppleva livet utan prat om Trump om man envisas med att röra sig på de sidor som handlar just om Trump. De som gillar Trump har i regel inte intresse av politik men är förälskade i mannen. De har hittat sin alfahanne kan man säga. Det ger dem en känsla av att ha någon sorts proxymakt i alla fall. Så svaret blir nog nej om man hela tiden söker sig till ställen där det pratas om Trump. Frågor på det?
Citera
2024-05-13, 18:36
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleybiden
Haha, det är helt galet hur besatta dessa människor är. De kan ju knappast må bättre med allt det hatet de har inom sig?

Antar att vi lär få se dokumentärer i framtiden från folk som lyckats lämna sekten. Ett ytterst intressant fenomen dock.

Det som också kan ses som lite galet är ju hur många som är fokuserade på de som de kallar TDS. Det verkar vara en livslust att hela tiden möta upp TDS i diskussionsforum. Ett ytterst intressant fenomen dock. Varför är det så viktigt med TDS-människor?
Citera
2024-05-13, 18:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Många av dem har ju byggt hela sin identitet kring sitt Trump-hat. Utan Trump är de bara ett tomt skal. Det borde skrivas doktorsavhandlingar om dessa människor, för som samhällsfenomen betraktat är de ju onekligen intressanta.

Inte mindre än 254 trådar har startats om Trump efter att han lämnade vita huset. Jämfört med 205 trådar om Biden under samma period, som ju alltså är den nuvarande presidenten. Eller blott 18 trådar som startats om Obama under de drygt åtta år som gått sedan han lämnade vita huset.

Och det krävs inte mycket till trådstart förrän Trumpgillarna måste in och kalla andra för TDS. Det är fantastiskt att man hela tiden går i försvarsställning när någon startar en tråd eller skriver ett inlägg bara. Det är som ärtor som trillar ner i byttan, en efter en måste ni in och försvara donalds.
Citera
2024-05-13, 18:48
  #19
Medlem
Tiden kommer att utvisa hur Donald Trump kommer att bedömas av historien.
https://youtu.be/Q-HB0_94hMk
Citera
2024-05-13, 19:17
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Många av dem har ju byggt hela sin identitet kring sitt Trump-hat. Utan Trump är de bara ett tomt skal. Det borde skrivas doktorsavhandlingar om dessa människor, för som samhällsfenomen betraktat är de ju onekligen intressanta.

Inte mindre än 254 trådar har startats om Trump efter att han lämnade vita huset. Jämfört med 205 trådar om Biden under samma period, som ju alltså är den nuvarande presidenten. Eller blott 18 trådar som startats om Obama under de drygt åtta år som gått sedan han lämnade vita huset.

Ha ha du klagar på hur folk har byggt upp sin identitet på Trump men sitter själv och räknar trådar under olika tidsperioder. Och lägger ner tid på analys av användare.
Citera
2024-05-13, 21:31
  #21
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Nej Trump lär gå till Historien i det republikanska partiet. Se på Ronald Reagan.

Och ju mer tid som går desto lättare kommer det bli att tvätta bort de mindre angenäma bitarna.
Jag håller helt med.
När det republikanska partiet (som just nu bara har 28 procent medlemskap) till slut kollapsar så kommer Trumps anhängare att följa med neråt likt skeppet Titanic.

Efter nästa val är jag säker på att ingen här kommer att vilja prata om Trump mer.
möjligtvis en minoritet i usa.
företrädesvis medelålders män i mellanvästern
Citera
2024-05-14, 08:38
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Och det krävs inte mycket till trådstart förrän Trumpgillarna måste in och kalla andra för TDS. Det är fantastiskt att man hela tiden går i försvarsställning när någon startar en tråd eller skriver ett inlägg bara. Det är som ärtor som trillar ner i byttan, en efter en måste ni in och försvara donalds.
Försvarsställning är väl snarare om man känner sig tvungen att försvara sitt hat mot Trump istället för att bara ignorera en tråd som denna?

Däremot så känns det väl ganska så relevant att ta upp TDS i en tråd som ju specifikt handlar om människors besatthet av just Trump. Faktiskt svårt att föreställa sig ett sammanhang där TDS är mer relevant än just här.

Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Ha ha du klagar på hur folk har byggt upp sin identitet på Trump men sitter själv och räknar trådar under olika tidsperioder. Och lägger ner tid på analys av användare.
Jag tyckte det kändes viktigt att backa upp min tes med verifierbara fakta. Speciellt när Flashback har en sökfunktion där de data som jag hänvisar till bara är några klickningar bort. Bör dock nyansera mitt tidigare utlåtande med säga att alla som kritiserar president Trump givetvis inte är att betrakta som psykiskt sjuka. Tvärtom, jag har själv kritiserat Trump i diverse sammanhang där jag anser det vara befogat.

Men jag känner en genuin oro för vissa användare i detta forum som uppenbart är sjukligt besatta av sitt hat mot Trump och där jag befarar att det finns en stor risk för självskadebeteende eller i värsta fall självmord i en del fall, och jag tycker det är viktigt att man pratar om det.
Citera
2024-05-14, 11:22
  #23
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Aldrig i hela mitt liv har jag varit med om en politiker som har fått så mycket gratis uppmärksamhet som Trump, och de som pratar mest om honom är de som hatar honom. Han har inte varit president på 4 år, och under de 4 åren har alla pratat om Trump. Jag gillar Trump, men tom jag är trött på att höra om honom konstant.

Kommer folk tröttna till slut, eller kommer denna debatten fortsätta långt efter hand död?


Så ser ju världen ut idag, ju knäppare desto mer uppmärksamhet.
Trump är ju tidernas störste pajas .
Men du vet kanske inte att han är president-kandidat?, det ger ju en del uppmärksamhet om man säger..
__________________
Senast redigerad av RealTide 2024-05-14 kl. 11:25.
Citera
2024-05-16, 11:59
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Så ser ju världen ut idag, ju knäppare desto mer uppmärksamhet.
Trump är ju tidernas störste pajas .
Men du vet kanske inte att han är president-kandidat?, det ger ju en del uppmärksamhet om man säger..
Han är en pajas enligt de människor som har vant sig vid oärliga politiker som inte pratar sanning. När det då kommer en som säger sanningen angående allt, låter detta "knäppt" för vissa. Han är utan någon som helst tvekan den mest populära presidenten i USA:s historia, och han gjorde ett väldigt bra jobb som president, trots att han hade väldigt många som motarbetade honom.

Ni ser Trump som tidernas största pajas, samtidigt som den nuvarande presidenten inte kan gå ordentligt, bajsar på sig, och inte kan leverera ett ordentligt tal. Sist men inte minst är det väldigt tydligt att han är en pedofil, med tanke på hur han beter sig runt små flickor, och med tanke på vad hans egen dotter har skrivit om honom.

Jag har skrivit det många gånger förr, och jag skriver det igen. "Motståndet mot Trump handlar endast om ren avundsjuka". Ni vet mycket väl att han inte har gjort något korrupt (om han hade gjort det hade han åkt dit för länge sedan, med tanke på hur många mäktiga män som vill ha bort honom. Det finns idag en rörelse i väst som växer väldigt snabbt, och det är den rörelse som faller inom populism, konservatism och nationalism. Trump, Orban, Farage, Milei är några av dem som verkligen utmanar globalisterna, då globalisterna pissar på folket, och har pissat på dem väldigt länge. Ni med vänster-åsikter är idag väldigt frustrerade, och anledningen till att ni är det, beror på att massmedia (som domineras av människor med vänster-åsikter) har skyddat era kandidater från all typ av kritik och hån. Men idag har ni tappat narrativet, då väldigt få litar på massmedia längre. De flesta lyssnar på oberoende journalister när de söker efter sanningen. Ni är vana vid att media kallar en kandidat för rasist, och sedan är det över. Men de dagarna är slut för länge sedan. Ord som "rasist" och "fascist" betyder inte längre någonting för någon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback