• 1
  • 2
2024-05-03, 23:08
Medlem
Undrar om ngon har information om en liten nyetablerad verkar d som sekt med namnet Sonrise. Dom verkar ha sitt ste i och runtomkring Vnersborg
Dom skter stadens hrbrge fr hemlsa
Om ngon vet hur sekten fungerar, s vore jag tacksam ver svar
Citera
2024-05-03, 23:42
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Ur wiki: "In 2009, United Kingdoms Advertising Standards Authority sanctioned the Option Institute for a misleading ad claiming Son-Rise as an autism cure. As of 2017, there was little evidence supporting the program"

S standard byggstenarna r onekligen dr.
Grundat ur religion. Pstenden om mirakulsa lsningar p obotbara tillstnd. Bara sexuella utnyttjanden och grovt maktmissbruk som saknas!
Citera
2024-05-03, 23:46
Medlem
Trakessons avatar
De drivs som en idell frening. Bolagstecknare r en kvinna p Vargn. Uppenbarligen ngon sorts kristna med tanke p fisken i loggan och namnet. Son+rise anspelar vl p guds son som teruppstod.

Vad gr de mer n driver ett hrberge?
Citera
2024-05-03, 23:54
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Ur wiki: "In 2009, United Kingdoms Advertising Standards Authority sanctioned the Option Institute for a misleading ad claiming Son-Rise as an autism cure. As of 2017, there was little evidence supporting the program"

S standard byggstenarna r onekligen dr.
Grundat ur religion. Pstenden om mirakulsa lsningar p obotbara tillstnd. Bara sexuella utnyttjanden och grovt maktmissbruk som saknas!
Varfr sger du att det r obotbart och varfr r det obotbart?

Med tro och bn gr det.

Matteusevangeliet 17:20

Han svarade: "Drfr att ni har s lite tro. Amen sger jag er: Om ni har tro, bara som ett senapskorn, skall ni sga till detta berg: Flytta dig dit bort, och det kommer att flytta sig. Ingenting skall vara omjligt fr er."

"Hur lnge har han varit sdan hr?" frgade Jesus pappan. Han svarade: "nda sedan han var liten. Och den onda anden fr honom ofta att falla i elden eller i vattnet fr att han ska d. Ha medlidande med oss och hjlp oss, om du kan!"
"Om jag kan?" svarade Jesus. "Allt r mjligt fr den som tror."

"Jag tror", utropade pappan. "Hjlp min otro!"

(Jag har inte hrt om Sonrise men lste om nt slags hrbrge i Vnersborg) kanske det var detta.
Senast redigerad av Traveller7 2024-05-03 kl. 23:57.
Citera
2024-05-04, 00:13
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxxne80
Undrar om ngon har information om en liten nyetablerad verkar d som sekt med namnet Sonrise. Dom verkar ha sitt ste i och runtomkring Vnersborg
r den ny?

Lite speciell verkar den dock.
https://www.unicornis.se/2017/04/05/son-rise-sekten/
Citera
2024-05-04, 00:16
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxxne80

Hur ska man kunna veta hur en sekt utan insyn fungerar.
Tnker du dig att ngon fd medlem sitter p Flash och r beredd att svara?

Det lilla man vet finns ju p hemsidan.
httpx://sonrise.se/

Ja dom driver "stadens hrbrge".
Ja det r kommunen som betalar.
Kommunen kanske inte ser dom som en sekt?
Senast redigerad av Ruskigbuss 2025-04-07 kl. 19:50. Anledning: Hemsidan r ej krypterad
Citera
2024-05-04, 11:16
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Autister mste vara det perfekta offret fr.pedofiler. kan inte uttrycka sig ordentligt mnga kan inte ens prata. D3sperata frldrar som slpper ungen p helg 8ch sommarlger fr att f vila upp sig och hoppas p att den nya terapin ska hjlpa.

Hmm. Du har en mkt bra pong dr.

Frgan r om frldrarna fr ngon slags kick-back utver att slippa skiten ngon dag d och d?

Och hur passar hrbrgena in i deras sexuella utnyttjande av autister?
Citera
2024-05-04, 18:11
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Varfr sger du att det r obotbart och varfr r det obotbart?

Med tro och bn gr det.

Matteusevangeliet 17:20

Han svarade: "Drfr att ni har s lite tro. Amen sger jag er: Om ni har tro, bara som ett senapskorn, skall ni sga till detta berg: Flytta dig dit bort, och det kommer att flytta sig. Ingenting skall vara omjligt fr er."

"Hur lnge har han varit sdan hr?" frgade Jesus pappan. Han svarade: "nda sedan han var liten. Och den onda anden fr honom ofta att falla i elden eller i vattnet fr att han ska d. Ha medlidande med oss och hjlp oss, om du kan!"
"Om jag kan?" svarade Jesus. "Allt r mjligt fr den som tror."

"Jag tror", utropade pappan. "Hjlp min otro!"

(Jag har inte hrt om Sonrise men lste om nt slags hrbrge i Vnersborg) kanske det var detta.
Nej det gr inte att bota autism. Det r inte en sjukdom. Dremot gr det mnga gnger att jobba runt de problem som uppstr till fljd av autism.

Men eftersom du tror att det gr att bota med tro och bn kan du vl ge ett exempel p ngon som botats frn sin autism p det viset? Och bara fr att vara tydlig: verser ur din sagobok r inga bevis p ngonting.
Citera
2024-05-04, 18:27
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Nej det gr inte att bota autism. Det r inte en sjukdom. Dremot gr det mnga gnger att jobba runt de problem som uppstr till fljd av autism.

Men eftersom du tror att det gr att bota med tro och bn kan du vl ge ett exempel p ngon som botats frn sin autism p det viset? Och bara fr att vara tydlig: verser ur din sagobok r inga bevis p ngonting.
Jag tror inte det r nn sjukdom ndvndigtvis. Mer en state of mind.

Du kan tycka att nn r sjuk. Nn kan tycka att du r sjuk.

Vad r autism d? Varfr r det inte sjukt?

Ska man frga dig vad som r friskt. Vad vet du om det?
Citera
2024-05-05, 00:37
Medlem
Ngot r iallafall konstigt med SonRise d dem ppnade hrbrget fr ca 1 r sedan med hjlp av vnersborgs kommun genom ett iop avtal Men ndrade besksadressen upp till lvsbyn.
Vad gjorde dem dr. Nu r adressen ndrad igen till hrbrget.

Hade varit spnnande att f svar p vad dem gjorde i lvsbyn p lomtjrnsgatan 8c.
Ngon i lvsbyn som har koll p detta?
Citera
2024-05-05, 00:40
Medlem
https://www.isonrise.com/
Citera
2024-05-05, 00:55
Medlem
https://bizzdo.se/foretag/8025347322/Sonrise
Citera
  • 1
  • 2