• 1
  • 2
2025-03-01, 18:27
Medlem
Har sjlv varit volontr dr och vill ge mitt "insider-perspektiv".

Jag har jobbat med mnniskor i 10 rs tid och sg p Facebook att de skte volontrer s jag kontaktade dem och anmlde mitt intresse d jag tyckte det lt som en bra sak. Kom dit och presenterade mig och blev inbokad p ett par pass. Dock har dem inte hrt av sig mer efter det trots att dem sjlva skriver och sger att de har brist p volontrer. Frstr inte den logiken? Finns en manlig volontr som de ringer om han inte dyker upp men mig erbjuder dem inga pass? Frstr inte varfr det r skillnad p person och person? En kvll nr jag var dr s var det vldigt kaotiskt med polisbesk och uttagerande beteende. Jag har inga problem med detta d jag jobbat med den problematiken i mnga r s r van. Men frn ansvariga p Sonrises akutboende var det knpptyst, ingen uppfljning eller ngonting. P min arbetsplats har vi som rutin att vi kollar lget med varandra om vi varit med om en jobbig hndelse p arbetspasset, bde kollegialt och frn chefernas sida. Men ingenting frn Sonrises sida. Mrkligt kan jag tycka som nd jobbat med mnniskor s lnge. Dessutom gr jag till Sonrise ideellt. Om de verkligen vrnar som sina volontrer borde de tminstone kunna ringa och stmma av lget? Ifall man behver prata av sig eller har frgor eller funderingar?*
Citera
2025-03-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orangetiger
Har sjlv varit volontr dr och vill ge mitt "insider-perspektiv".

Jag har jobbat med mnniskor i 10 rs tid och sg p Facebook att de skte volontrer s jag kontaktade dem och anmlde mitt intresse d jag tyckte det lt som en bra sak. Kom dit och presenterade mig och blev inbokad p ett par pass. Dock har dem inte hrt av sig mer efter det trots att dem sjlva skriver och sger att de har brist p volontrer. Frstr inte den logiken? Finns en manlig volontr som de ringer om han inte dyker upp men mig erbjuder dem inga pass? Frstr inte varfr det r skillnad p person och person? En kvll nr jag var dr s var det vldigt kaotiskt med polisbesk och uttagerande beteende. Jag har inga problem med detta d jag jobbat med den problematiken i mnga r s r van. Men frn ansvariga p Sonrises akutboende var det knpptyst, ingen uppfljning eller ngonting. P min arbetsplats har vi som rutin att vi kollar lget med varandra om vi varit med om en jobbig hndelse p arbetspasset, bde kollegialt och frn chefernas sida. Men ingenting frn Sonrises sida. Mrkligt kan jag tycka som nd jobbat med mnniskor s lnge. Dessutom gr jag till Sonrise ideellt. Om de verkligen vrnar som sina volontrer borde de tminstone kunna ringa och stmma av lget? Ifall man behver prata av sig eller har frgor eller funderingar?*

Verkar vara en lagls frening, hade kommunen vetat vad som pgick hade de inte velat finansiera det.
Citera
2025-04-07, 10:16
Medlem
Senaste insider information.
Jag var dr frra veckan en snabb svng d jag sprang in i en av de som sover dr. Trffade frestndaren fr boendet och frgade om jag fick komma och jobba ngra timmar. Han sa bara att jag fick ringa/smsa s skulle vi boka en tid. Skrev dagen drp och fick nyss fljande svar:

"Efter vidare eftertanke s tror vi att dina tjnster fr g till ngon annan. Det r en komplicerad milj med svra gster p SonRise och av skyddsskl s behver vi tacka nej. Du r en duktig tjej p mnga stt och jag hoppas att du tar detta p rtt stt. Du har inte gjort ngot fel. Tack fr det du gjort fr oss. Mvh Jan

Sen undrar dem varfr det r brist p volontrer. Jag om ngon borde ju vara rtt person som r utbildad elevassistent, blivande underskterska och jobbat med funktionshinder sedan 2017 och elever med srskilda behov.

Frgade vad jag kunde gra bttre i framtiden. Jag vill inte g in i detalj ver detta. Det blir inte till ngon hjlp fr dig. Vi frbehller oss rtten att vlja volontrer och det r mycket som spelar in hr. Mnga volontrer har brjat och slutat av mnga olika anledningar. Hoppas att du kan nja dig med det svaret.

Ja, det finns ju uppenbarligen en tystnadskultur p boendet.

De var ven fullt medvetna om min autismdiagnos, terkommande depressioner mm. Knner mig diskriminerad frn dem utifrn mina diagnoser, arbetslivserfarenhet och utbildningar.
Senast redigerad av orangetiger 2025-04-07 kl. 10:42. Anledning: Extra information
Citera
2025-04-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxxne80
Undrar om ngon har information om en liten nyetablerad verkar d som sekt med namnet Sonrise. Dom verkar ha sitt ste i och runtomkring Vnersborg
Dom skter stadens hrbrge fr hemlsa
Om ngon vet hur sekten fungerar, s vore jag tacksam ver svar
Amerikanska fundis sekter ska hllas utanfr Sverige dem har inget med Svensk kristendom att gra.
Citera
2025-04-07, 16:22
Medlem
HaxanDrarUpps avatar
Smart att genom att positionera sig vid samhllets svagastee, s kan man fnga fler flugor och se det som en vg in eller en vg ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in