• 1
  • 2
2024-05-03, 13:52
Medlem
Hallå!

Såg en märklig helikopter nyss. Svart, inga markeringar flög väldigt lågt över Gärdet. Såg ut som en Blackhawk men är ingen expert. Har aldrig under mina snart fyrtio år i stan sett något liknande.

Kanske är jag ute och seglar är det vanligt med dessa observationer? Jag tror att det kanske var Nato helikopter. Kan ha varit på högkvarteret.

Nån som vet mer som kan upplysa vad rör sig om? Kanske inte var black ops/CIA/Illuminati utan en svensk haha....
Citera
2024-05-03, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Hallå!

Såg en märklig helikopter nyss. Svart, inga markeringar flög väldigt lågt över Gärdet. Såg ut som en Blackhawk men är ingen expert. Har aldrig under mina snart fyrtio år i stan sett något liknande.

Kanske är jag ute och seglar är det vanligt med dessa observationer? Jag tror att det kanske var Nato helikopter. Kan ha varit på högkvarteret.

Nån som vet mer som kan upplysa vad rör sig om? Kanske inte var black ops/CIA/Illuminati utan en svensk haha....
Enda på FR är gamla vanliga EC45 (LADD) lyfte 13:35 från KS

Hämta nån Skalby / Lövsta typ
Citera
2024-05-03, 14:19
Fmv på gärdet har en helikopterplatta så det är definitivt inte omöjligt att det var just en blackhawk.
Citera
2024-05-03, 14:20
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina-2
Enda på FR är gamla vanliga EC45 (LADD) lyfte 13:35 från KS

Hämta nån Skalby / Lövsta typ

Var en ambulanshelikopter, följt av räddningstjänst. Landade vid en skola.
Citera
2024-05-03, 14:20
Medlem
En POL5420 ser ut att ha gjort en sväng över där.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=4aaa12
Citera
2024-05-03, 14:47
Medlem
Psykiatrireformers avatar
Intressant ämne fast nu har du liksom skrivit på internationella internet om en kanske militär helikopter. Vart den synts. Dess utseende och sätt att flyga. Är det smart att skriva så mycket på öppna publika internet om man inte vet om Ryssland, Nordkorea och Kina läser allt som publiceras här?
Senast redigerad av Psykiatrireformer 2024-05-03 kl. 14:48. Anledning: Ordnade ett stavfel.
Citera
2024-05-03, 15:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag tror att det kanske var Nato helikopter. Kan ha varit på högkvarteret.
Hur ser en "Nato helikopter" ut?
Citera
2024-05-03, 17:02
Medlem
Med största sannolikhet såg du en svensk helikopter 16, även känd som Blackhawk. Den har markeringar men på långt håll syns de inte pga låg kontrast. Svarta markeringar mot mörkgrå bakgrund.

Slut. Frågor på det?

https://www.forsvarsmakten.se/sv/inf...helikopter-16/
Citera
2024-05-03, 18:06
Medlem
Den var svart och inte "millitärfärgad". Varför flyget man så lågt? "Strök över taken"....
Citera
2024-05-03, 18:08
Medlem
Citat:
Den var svart och inte "millitärfärgad". Varför flyget man så lågt? "Strök över taken"....

Tack för svar... Tror ändå på "men in black" Alien hybrider. Frågor på det?

Släng trådjäveln då...
Citera
2024-05-03, 19:22
Medlem
Har sett svarta "black hawk" helikoptrar många gånger i närheten av polishögskolan i Solna. Troligtvis en sån som de övade med.
Citera
2024-05-03, 19:36
Medlem
Jag vet vad det var. Men det är jag förhindrad att säga pga rikets säkerhet.

Skämt o sido. Det var amerikanska diplomater som flögs från centrala Stockholm utan att avslöja i detalj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in