• 1
  • 2
2024-05-03, 20:21
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Hallå!

Såg en märklig helikopter nyss. Svart, inga markeringar flög väldigt lågt över Gärdet. Såg ut som en Blackhawk men är ingen expert. Har aldrig under mina snart fyrtio år i stan sett något liknande.

Kanske är jag ute och seglar är det vanligt med dessa observationer? Jag tror att det kanske var Nato helikopter. Kan ha varit på högkvarteret.

Nån som vet mer som kan upplysa vad rör sig om? Kanske inte var black ops/CIA/Illuminati utan en svensk haha....

Såg den över Tyresö kring kl 13:20
Riktning nord nordöst.
Citera
2024-05-03, 20:25
Medlem
fellowvessels avatar
Det kanske var Batman eller Knight rider bilen som evolverat och rest i tiden https://en.wikipedia.org/wiki/Knight...1982_TV_series)
Citera
2024-05-03, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykiatrireformer
Intressant ämne fast nu har du liksom skrivit på internationella internet om en kanske militär helikopter. Vart den synts. Dess utseende och sätt att flyga. Är det smart att skriva så mycket på öppna publika internet om man inte vet om Ryssland, Nordkorea och Kina läser allt som publiceras här?
Ja precis, jäkla femte kolonnare. Det jäkeln, putin kramare mm. Tack för du noterade
Citera
2024-05-03, 21:56
Medlem
xx77dds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur ser en "Nato helikopter" ut?

Den har propeller på taket!

Hahahahahahahahaaha!!
Citera
2024-05-03, 22:04
Medlem
Jag tror du såg karlsson på taket i ninjakläder påväg till ninjadojon för träning.
Citera
2024-05-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Var en ambulanshelikopter, följt av räddningstjänst. Landade vid en skola.

Ambulanshelikoptern är gul. Stationerad i Norrtälje.
Citera
2024-05-03, 22:43
Medlem
De "nya" snuthelikopterna är svarta. Och svåra att se polisbeteckningen på från marken. Om de bara far förbi. De gamla blå-vita var enklare att upptäcka.

(de som är stationära på Arlanda flyger över här där jag bor flera gånger per dygn. Och de flyger lågt pga. inflygningszonen till Arlanda för civilflyget. Vi kallar den för Rinkeby-fågeln.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in