Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-30, 22:21
  #1
Medlem
Muslimsk kvinna från Gaza får gråta ut sina tårar hos skattefinansierade SVT

SVT bjuder idag, på skattebetalarnas bekostnad, på en snyfthistoria om en muslimsk kvinna från Gaza. Man publicerar även ett videoinslag där kvinnan får komma till tals.

Kvinnans hem ska ha bombats. Hon verkar dock ha rest sig ur ruinerna, fått fram mobilen och visar klippen hon tagit efter händelsen.

Nära en minut av klippet ägnas åt att låta kvinnan få gråta och torka sina tårar, i klass med s-ledaren Magdalena Andersson.



https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...ickas-tillbaka
Fördes till Jerusalem från kriget i Gaza – nu hotas de att skickas tillbaka

Wissam Ahmad al Halbi och hennes familj från Gaza räddades av militärläkare och fördes till Jerusalem för vård.

Nu hotas de att skickas tillbaka – till en plats där de inte har någonting kvar.
SVT avslutar artikeln med:
– De vill skicka tillbaka oss när kriget är som värst.

Vad säger ni om statliga SVTs artikel och video? Tycker ni statliga SVTs rapportering är saklig?

Vad menar statliga SVT att gemene man ska göra åt kvinnans situation? Vill statliga SVT öppna ännu en okontrollerad våg av ekonomiska migranter och spä på Sveriges redan extrema invandringspolitik?
__________________
Senast redigerad av fredag2010 2024-04-30 kl. 22:28.
Citera
2024-04-30, 22:34
  #2
Avstängd
triptykens avatar
Ja det är förjävligt när dom rapporterar från krig utomlands och pratar med civila offer för att få förstahandsinformation till tittarna och på så sätt uppfylla sitt nyhetsuppdrag... du borde skriva ett argt brev.
Citera
2024-04-30, 22:36
  #3
Medlem
Onanikrems avatar
Inget nytt under solen att SVT är palestinavänligt, det har de varit sedan Palmes tid eller ännu längre tillbaka.
Hoppas de lägger ned SVT snart!
Citera
2024-05-01, 00:00
  #4
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vad säger ni om statliga SVTs artikel och video? Tycker ni statliga SVTs rapportering är saklig?

Vad menar statliga SVT att gemene man ska göra åt kvinnans situation? Vill statliga SVT öppna ännu en okontrollerad våg av ekonomiska migranter och spä på Sveriges redan extrema invandringspolitik?
1. jag tror den var utan fel
2. SvT talar inte om vad man skall göra. De belyser olika perspektiv på en fråga. Till skillnad från oseriösa medier som Fria Tider och Sweb TV som har en dold agenda och prånglar ut ett budskap från sina skygga ägare oftast.
--------
Det behövs visa hur utsatt civilbefolkningen är och vad de önskar.
Det sätter i detta fall krav på Israel.
Mycket bra reportage och återigen kritik mot SvT som är gripen ur luften
Citera
2024-05-01, 18:05
  #5
Medlem
TheGhostLords avatar
Jag säger såhär: när man rapporterar om en konflikt så måste man låta BÅDA sidor få komma till tals. Vart är den gråtande judiska kvinnan? Får hon komma till tals?

Sedan, hur relevant är dessa klipp för oss svenskar? Vad kan jag göra för att hjälpa från TV soffan?
Citera
2024-05-01, 18:09
  #6
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
fördes till Jerusalem för vård.
Så inte till något av de närliggande muslimska länderna?
Judisk läkarvård är inte haram?

Hur många judar har fått vård i Egypten, UAE, Libanon eller något annat skitland i regionen?
Citera
2024-05-01, 18:11
  #7
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Muslimsk kvinna från Gaza får gråta ut sina tårar hos skattefinansierade SVT

SVT bjuder idag, på skattebetalarnas bekostnad, på en snyfthistoria om en muslimsk kvinna från Gaza. Man publicerar även ett videoinslag där kvinnan får komma till tals.

Kvinnans hem ska ha bombats. Hon verkar dock ha rest sig ur ruinerna, fått fram mobilen och visar klippen hon tagit efter händelsen.

Nära en minut av klippet ägnas åt att låta kvinnan få gråta och torka sina tårar, i klass med s-ledaren Magdalena Andersson.

Det är förjävligt gjort av SVT att låta en muslimsk kvinna som fått sitt hem sönderbombat i krig få gråta ut i tv. Jag minns att SVT gjorde precis samma sak med en kristen kvinna i Ukraina för något år sedan. Hon hade fått sitt hus sönderbombat och fick också gråta ut i tv. Skämmes tamejfan SVT!!
Citera
2024-05-01, 19:10
  #8
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Muslimsk kvinna från Gaza får gråta ut sina tårar hos skattefinansierade SVT

SVT bjuder idag, på skattebetalarnas bekostnad, på en snyfthistoria om en muslimsk kvinna från Gaza. Man publicerar även ett videoinslag där kvinnan får komma till tals.

Kvinnans hem ska ha bombats. Hon verkar dock ha rest sig ur ruinerna, fått fram mobilen och visar klippen hon tagit efter händelsen.

Nära en minut av klippet ägnas åt att låta kvinnan få gråta och torka sina tårar, i klass med s-ledaren Magdalena Andersson.



https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...ickas-tillbaka
Fördes till Jerusalem från kriget i Gaza – nu hotas de att skickas tillbaka

Wissam Ahmad al Halbi och hennes familj från Gaza räddades av militärläkare och fördes till Jerusalem för vård.

Nu hotas de att skickas tillbaka – till en plats där de inte har någonting kvar.
SVT avslutar artikeln med:
– De vill skicka tillbaka oss när kriget är som värst.

Vad säger ni om statliga SVTs artikel och video? Tycker ni statliga SVTs rapportering är saklig?

Vad menar statliga SVT att gemene man ska göra åt kvinnans situation? Vill statliga SVT öppna ännu en okontrollerad våg av ekonomiska migranter och spä på Sveriges redan extrema invandringspolitik?

Fy fan!Kvinnans syster och hennes barn är döda. Själv har hon svävat mellan liv och död.
Och du sitter trygg här hemma och ondgör dig över hennes tårar. Jag tror jag spyr.
SVT har för övrigt haft lika skakande reportage om anhöriga till offren för Hamas terrorattack.
Så där har du inte heller något att ondgöra dig över. Men då gnällde förstås antisemiterna här på Flashback. Det finns tyvärr idioter på båda sidor, och du är en av dom.
Citera
2024-05-01, 19:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Fy fan!Kvinnans syster och hennes barn är döda. Själv har hon svävat mellan liv och död.
Och du sitter trygg här hemma och ondgör dig över hennes tårar. Jag tror jag spyr.
SVT har för övrigt haft lika skakande reportage om anhöriga till offren för Hamas terrorattack.
Så där har du inte heller något att ondgöra dig över. Men då gnällde förstås antisemiterna här på Flashback. Det finns tyvärr idioter på båda sidor, och du är en av dom.

Du verkar kränkt för något jag varken tycker eller skriver. Jag har inte ifrågasatt kvinnans upplevelse.

Den här tråden ligger i M&J och handlar om SVTs rapportering. Du är fri att starta en tråd och förespråka att Sverige öppnar gränserna och fortsätter låta palestinier strömma in och leva på skattepengar utan krav på motprestation.

Du får gärna kalla mig idiot igen om det får dig att må bättre.
Citera
2024-05-01, 20:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Muslimsk kvinna från Gaza får gråta ut sina tårar hos skattefinansierade SVT

SVT bjuder idag, på skattebetalarnas bekostnad, på en snyfthistoria om en muslimsk kvinna från Gaza. Man publicerar även ett videoinslag där kvinnan får komma till tals.

Kvinnans hem ska ha bombats. Hon verkar dock ha rest sig ur ruinerna, fått fram mobilen och visar klippen hon tagit efter händelsen.

Nära en minut av klippet ägnas åt att låta kvinnan få gråta och torka sina tårar, i klass med s-ledaren Magdalena Andersson.



https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...ickas-tillbaka
Fördes till Jerusalem från kriget i Gaza – nu hotas de att skickas tillbaka

Wissam Ahmad al Halbi och hennes familj från Gaza räddades av militärläkare och fördes till Jerusalem för vård.

Nu hotas de att skickas tillbaka – till en plats där de inte har någonting kvar.
SVT avslutar artikeln med:
– De vill skicka tillbaka oss när kriget är som värst.

Vad säger ni om statliga SVTs artikel och video? Tycker ni statliga SVTs rapportering är saklig?

Vad menar statliga SVT att gemene man ska göra åt kvinnans situation? Vill statliga SVT öppna ännu en okontrollerad våg av ekonomiska migranter och spä på Sveriges redan extrema invandringspolitik?

Rimlig journalistik, det verkar ju förhållandevis sakligt.
Jag tror inte de menar att du ska göra nåt särskilt åt hennes situation, de rapporterar nog mest om vad som händer från en konflikthärd i världen. Din sista fråga får du nog inte svar på här, det vet väl bara de som bestämde att klippet skulle sändas. Du får ställa din fråga direkt till SVT istället.
Citera
2024-05-01, 20:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Rimlig journalistik, det verkar ju förhållandevis sakligt.
Jag tror inte de menar att du ska göra nåt särskilt åt hennes situation, de rapporterar nog mest om vad som händer från en konflikthärd i världen.
Snyftklippet är inte neutralt utan agendasättande. Privata mediehus som kan ägna sig åt dylikt, däremot ska statliga SVT vara sakliga.


Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Din sista fråga får du nog inte svar på här, det vet väl bara de som bestämde att klippet skulle sändas. Du får ställa din fråga direkt till SVT istället.
Du befinner dig på ett diskussionforum. Om diskussioner om skattefinansierade SVT kränker dig, finns exempelvis facebook, tiktok och familjeliv.
Citera
2024-05-01, 22:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Snyftklippet är inte neutralt utan agendasättande. Privata mediehus som kan ägna sig åt dylikt, däremot ska statliga SVT vara sakliga.


Du befinner dig på ett diskussionforum. Om diskussioner om skattefinansierade SVT kränker dig, finns exempelvis facebook, tiktok och familjeliv.

Att hon är ledsen är ju sakligt, det är ett redovisande av hennes situation för att ge oss andra en inblicki hur hon som civil påverkas av kriget. Sen kan man tycka att hon borde sluta gnälla och skärpa sig, men det är ju bara åsikt och tycke.

Var hittade du kränktheten? Jag svarade på dina frågor. Att du inte fick svaren du ville ha säger mer om dig än mig. För att förtydliga så är det ju nu du som släppte ämnet och började skriva om mig, vilket ju knappast var frågan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback