Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-30, 20:21
  #1
Medlem
Vad gäller egentligen?
Är han en hjälte eller en vanlig kaosblatte?


Stoppade knivattack i galleria – sprids som dåligt exempel i SD-kampanj

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gedemokraterna
Citera
2024-04-30, 20:21
  #2
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2024-04-30, 20:29
  #3
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Vad gäller egentligen?
Är han en hjälte eller en vanlig kaosblatte?


Stoppade knivattack i galleria – sprids som dåligt exempel i SD-kampanj

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gedemokraterna
Om vi byggde murar hade vi ju inte ens haft en knivattack till att börja med. Ser faktiskt inte på vilket sätt Sd gjort bort sig? Snarare Aftonbladet som är ute och cyklar som vanligt.
Citera
2024-04-30, 20:31
  #4
Medlem
I pöbel aka SD-kretsar så blir han hjälte eftersom han i dessa då räknas som cowboy. Utanför dessa blir han en ligist som trodde för mycket om sig själv och på inga grunder utsåg sig själv till polis.
Citera
2024-04-30, 20:35
  #5
Medlem
Kan någon länka till SD reklamen där han är med?
Citera
2024-04-30, 20:41
  #6
Medlem
Franciscaesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Kan någon länka till SD reklamen där han är med?
Denna tror jag

https://omni.se/invandrare-smygfilma...9-0075c9d81af8
Citera
2024-04-30, 21:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franciscaesque
Denna tror jag

https://omni.se/invandrare-smygfilma...9-0075c9d81af8
Som SD väljare vill man ju inte att SD skall ramla i dom enklaste fällorna.
Det här verkar som en rejält pladask.
Trodde först det handlade om videon med araben som skulle fucka hela Sverige.
Sparka alla SD:s urusla ansvariga för kampanjer, om det här stämmer får ju SD snarare negativ publicitet.
Citera
2024-04-30, 21:41
  #8
Medlem
Flummigheters avatar
Stoppade knivattack i galleria – sprids som dåligt exempel i SD-kampanj

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gedemokraterna

Jaha, en invandrare slog en stol i huvudet å sparkade en (troligen) liggande människa. Pratar om att det är fel att prata negativt om invandring.

Skiter egentligen i vad uppsåtet var, vem fan manglar stol mot någons skalle/sparkar på folk och pratar om det så öppet? Välkommen till 1000-talet, liksom, sabla igetkommare.

Mod får gärna flytta om det behövs eller om det tagits upp.

Jag vill gärna också diskutera huruvida detta "scoop" hade gjorts om offret hette något Svenskt, inte muham etc. Inga relevanta sökningar på arrens namn hittade jag iaf...lät skotskt det efternamnet, haha
Citera
2024-04-30, 21:53
  #9
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Skiter egentligen i vad uppsåtet var, vem fan manglar stol mot någons skalle/sparkar på folk och pratar om det så öppet?
Någon som förhindrar att en annan människa blir mördad.

GM hade liksom kniv och försökte hugga folk.

Så länge GM utgör ett hot (t.ex. genom att hålla i kniven) så tycker jag att det kan vara godtagbart med fortsatta sparkar tills dess att han släpper sitt vapen och/eller slutar ta sig upp. Någon med kniv anses väl vara dödligt farlig inom en radie på några meter, och det kan gå på någon sekund.

Har inte en del poliser instruktioner om att skjuta för att döda om någon med kniv kommer närmare än några meter?

Den här personen hade ingen pistol, så att hålla nere GM med en stol och sparkar kan vara ett rimligt försvar tycker jag.

Men jag vet inte, jag är ingen domare. Men om jag vore så hade jag nog friat!

Hoppas han får någon belöning och tack!

Citat:
När filmen publicerades var det många som kommenterade att den tagits ur sitt sammanhang, vilket ledde till att Sverigedemokraterna plockade ner klippet.
”Syftet med videon var att illustrera en situation där ordningsvakter behövde ingripa mot en hotfull gärningsman på ett köpcenter. Vår avsikt var inte att framställa den rådiga privatpersonen i dålig dager, utan snarare att belysa den hotfulla situationen”, skriver partiet i ett mejlsvar.
🤣 Sämsta förklaringen jag hört
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2024-04-30 kl. 22:11.
Citera
2024-04-30, 21:53
  #10
Medlem
kalkryggars avatar
Ja det var ju kanske inte så roligt för mannen. Men varför måste Aftonbladet i sin tur falla totalt när de lägger en förnedrande röst på det som är SD-s citat?

På något sätt så ska alltid den "goda" sidan i slutändan göra det värre. Så trött på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Flummigheter
igetkommare.

Vad betyder det?
__________________
Senast redigerad av kalkryggar 2024-04-30 kl. 21:57.
Citera
2024-04-30, 22:22
  #11
Medlem
Jobbar man dock i skolan och även poängterar att man jobbar med värdegrund, pappagrupp mm

Då skriker man inte ( tänkte nu skriva det korrekta citatet som fanns i Aftonbladets artikel, men nu verkar vara borttaget!)

Så jag får skriva från minnet.. det var typ ” din fucking horunge… jag ska fucking knulla dig…

Varför togs det bort?
Citera
2024-04-30, 22:31
  #12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Till Politik inrikes.

Aktuella brott och kriminalfall --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback