Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-29, 12:02
  #1
Medlem
Fistian666s avatar
Vi är en avdelning med 4 programmerare och vi utsätter varandra för en del pranks med jämna mellanrum. Behöver hämnas just nu och behöver förslag på nya pranks att utsätta en eller alla kollegor för. Det behöver inte vara förslag relaterade till programmering. Men det är bra att veta vem målgruppen är tänkte jag. Tackar på förhand, MVH Fistian.
Citera
2024-04-29, 12:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistian666
Vi är en avdelning med 4 programmerare och vi utsätter varandra för en del pranks med jämna mellanrum. Behöver hämnas just nu och behöver förslag på nya pranks att utsätta en eller alla kollegor för. Det behöver inte vara förslag relaterade till programmering. Men det är bra att veta vem målgruppen är tänkte jag. Tackar på förhand, MVH Fistian.

Ett pythonscript du lägger i auto start.

Räkna ut delta i x och y så du får musens riktning, flytta musen några % extra beroende på magnitud. Bara precis så man missar det man är ute efter men inte så mycket att man märker att det är något annat som styr. Inte vid varje musdrag, låt den vila slumpmässiga timmar.
Citera
2024-04-29, 13:07
  #3
Medlem
Du lånar kollegans mobil och ställer om språket till kinesiska. Han kommer aldrig att hitta tillbaka
Citera
2024-04-29, 13:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistian666
Vi är en avdelning med 4 programmerare och vi utsätter varandra för en del pranks med jämna mellanrum. Behöver hämnas just nu och behöver förslag på nya pranks att utsätta en eller alla kollegor för. Det behöver inte vara förslag relaterade till programmering. Men det är bra att veta vem målgruppen är tänkte jag. Tackar på förhand, MVH Fistian.

Försök att logga på datorn många gånger (med felaktigt lösenord). Till slut kommer kontot att låsa sig under en lite längre tid för nya påloggningar av säkerhetsskäl.
Citera
2024-04-29, 13:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Tejpa musen!!!!
Nu tror jag att TS eftersökte bus, inte något som kan förstöra alla sociala relationer på arbetet eller i värsta fall hans anställning.
Citera
2024-04-29, 13:30
  #6
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Tejpa musen!!!!

Hur fan vet du att han har kvinliga kollegor?!

Edit: Eller om du nu menar att TS är kvinna, hur kul prank är det då om hon tejpar musen för det lär ju dom andra kollegorna se då hon givetvis går naken hela tiden på jobbet?!
__________________
Senast redigerad av TinFoilHat 2024-04-29 kl. 13:33.
Citera
2024-04-29, 13:58
  #7
Medlem
Här är några tips som jag googlade upp:

https://www.bekk.christmas/post/2021...per-colleagues

https://www.bekk.christmas/post/2022...per-colleagues
Citera
2024-04-29, 20:51
  #8
Medlem
Googla "annoyatron" om de andra också är prank-oskulder.
Citera
2024-04-29, 21:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Ett pythonscript du lägger i auto start.

Räkna ut delta i x och y så du får musens riktning, flytta musen några % extra beroende på magnitud. Bara precis så man missar det man är ute efter men inte så mycket att man märker att det är något annat som styr. Inte vid varje musdrag, låt den vila slumpmässiga timmar.

Haha, du verkar både erfaren och hemsk
Citera
2024-04-29, 22:30
  #10
Medlem
sommarlovs avatar
Starta kollegans webbläsare, surfa till https://www.windows93.net/ växla till helskärmsläge med F11...
Citera
2024-04-29, 22:38
  #11
Medlem
Ta skärmdump på skrivbordet och lägg som bakgrund. Flytta sen de verkliga ikonerna så bara bilden av dem finns kvar. Gammal klassiker.
Citera
2024-04-30, 11:54
  #12
Medlem
Tejpa fast en Wonderbaum under en stol
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback