Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-28, 15:54
  #1
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Det är kvinnor som gör så vi har "saft och bulle" straff i samhället.

Så jag tänkte så här, om vi förbjuder kvinnor från att jobba som domare, advokater mm och förbjuder kvinnor från att studera juridik och så får domstolarna fria händer att döma ut vilka straff de vill.

När kvinnor försvinner så kan de ersättas av män med jaktvapen, för män med jaktvapen vet precis hur rättvisa ska skipas.

Så detta är frågeställningen:

1. Förbjud kvinnor från att studera juridik.
2. Ge män med jaktvapen från landsbygden tillträde att jobba som domare utan juristutbildning då man inte behöver kunna sådant för att döma ut hårda straff.

Vad tror ni om det förslaget? Bort med kvinnor från rättsväsendet. Ersätt med riktiga karlar från landsbygden.
Kvinnan kan stå hemma i köket. Right?
Citera
2024-04-28, 15:57
  #2
Avstängd
Rebiselles avatar
Då borde soya killarna oxå förbjudas. Så det är väl ingen köns fråga egentligen.

Däremot borde enkäter eller nåt liknande införas för att se vart etiken å moralen befinner sig på skalan.
Citera
2024-04-28, 15:58
  #3
Avstängd
KebabMedWhiskys avatar
Jag anser att kvinnor vet bätre än män om såna här saker. Hur många kvinnor har orsakat krig? Det är bara män.
Citera
2024-04-28, 16:02
  #4
Medlem
Förslaget bör kompletteras med att inga heterosexuella män eller någon som inte har partibok i vänsterpartiet, sossarna eller miljöpartiet får studera till socionom.
Citera
2024-04-28, 16:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Förslaget bör kompletteras med att inga heterosexuella män eller någon som inte har partibok i vänsterpartiet, sossarna eller miljöpartiet får studera till socionom.
Det är väl enklare att lägga ned socionomutbildningen och föreslå att sagda kvinnor istället blir hemmafruar. Mer produktivt och kostar mindre.
Citera
2024-04-28, 16:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Jag anser att kvinnor vet bätre än män om såna här saker. Hur många kvinnor har orsakat krig? Det är bara män.

Vilket totalt bullshit. Vi har demokrati i västvärlden och kvinnor var absolut med i invasionen av Irak som exempel. Krig är ibland nödvändigt och vissa kvinnor är smarta nog att fatta det så de deltar, eskalerar det till och med. Heliga Birgitta var en kvinna som drev på krig som exempel.

Personligen tycker jag att vi ska förbjuda kvinnor helt. Så fort de föds bara rakt in i Kumla. Men att de inte är smarta nog att vilja ha krig är fan taskigt sagt mot kvinnor.
Citera
2024-04-28, 16:15
  #7
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Vad tror ni om det förslaget? B
Nä kvinnliga domare är lite tuffare än männen.
t ex så får våldtäktsmän hårdare straff av kvinnliga domare å män som slänger ut kvinnor från balkongen till höger och vänster får hårdare straff.
Dessutom är skillnaden inte så stor som den är mellan olika personlighetstyper och miljöpartiser och sd:are.
Men man kunde ju se till att inga män fick ta körkort eftersom de kör som dårar.
- men inte alla män kör som dårar, skall alla män bli föremål för den sanktionen då? Orättvist!!
- Jaja, jag bara resonerade som ts i juridikfallet då män i genomsnitt kör sämre å därför får INGA män ta körkort
Citera
2024-04-28, 16:21
  #8
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Jag anser att kvinnor vet bätre än män om såna här saker. Hur många kvinnor har orsakat krig? Det är bara män.
Ja, och krig är ibland nödvändigt för att bevara nationer och civilisationer. Det var ett krig som lyckades döda Hitler och skapa fred i Europa. Det var män som skapade civilisationen. Det var män som förde människan till Månen. Det var män som uppfann elektriciteten. Det var män som tog oss ur grottorna.
Citera
2024-04-28, 16:25
  #9
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Jag anser att kvinnor vet bätre än män om såna här saker. Hur många kvinnor har orsakat krig? Det är bara män.
Du tänker på när Margret Thatcher gav sig på Falklandsöarna? Eller Golda Meir i Israel? Eller Indira Gandhi?
Fredsvänner alla?
Idiot.
Citera
2024-04-28, 16:26
  #10
Medlem
Men Judge Judy är väl ett riktigt föredöme för kvinnor? Hon gillar nog inte låga straffskalor.
Citera
2024-04-28, 22:10
  #11
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Det är ett mycket bra förslag. Nedan kan man läsa hur domare betalar ut miljonbelopp till gängkriminella: https://www.dn.se/sverige/de-sitter-...entals-kronor/

Kolla bara Mari Heidenborg, JK, som betalar ut miljonbelopp varje månad till mördare och våldtäktsmän.
Citera
2024-04-29, 12:08
  #12
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback