Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 22:25
  #1
Medlem
Tror ni alltså att de kan förvränga verkligheten på riktigt så mycket, och tro på något som uppenbarligen inte är sant? Har de inte en liten röst där inne som viskar åt dom hela tiden, "De är män, de är män" trots att de säger sig stödja deras kamp och att de är riktiga kvinnor.

Tror ni de tror helhjärtat på att de är riktiga kvinnor?
Citera
2024-04-26, 22:28
  #2
Medlem
Djungelskribentens avatar
Jag tror bara de gottar sig i lite godhetsknarkande
Citera
2024-04-26, 22:41
  #3
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Tror ni alltså att de kan förvränga verkligheten på riktigt så mycket, och tro på något som uppenbarligen inte är sant? Har de inte en liten röst där inne som viskar åt dom hela tiden, "De är män, de är män" trots att de säger sig stödja deras kamp och att de är riktiga kvinnor.

Tror ni de tror helhjärtat på att de är riktiga kvinnor?

Våran värld idag är så sjuk så skulle inte förvåna mig om dom tror det är sant

Jag personligen ser så här på transkvinnor "Säg inte att jag måste acceptera dig för den du är när du inte kunde acceptera dig själv för den du är"
Citera
2024-04-26, 22:54
  #4
Medlem
triptykens avatar
Ska försöka svara seriöst, men med tanke på var vi är så är det ju litet som att prata med efterblivna chimpanser... men here we go!

Har en hel del transkompisar. Inklusive en nära vän som är en transman.

För det första handlar det om "vad är en man"? Jag hajjar att du och jag antagligen har helt olika åsikter om det (många här på FB har nån sorts Andrew Tate bild av det att en man misshandlar flickor och sen säljer dom till högstbjudande - och då nej... Men å andra sidan är inte jag en man heller, cis eller inte)

Min vän försöker leva sitt liv, om han fysiskt sett har en kuk eller inte, så försöker han vara mannen som folk ser som arketypen. Igen jag pratar om normala människor så inte det incels ser som "alfamannen" eller hela deras grekiska alfabete av stereotyper. Utan det normala personer ser som en man.

Sen finns det det fysiska. Han har bättre skägg än mig. Han kan inte ta lika mycke i bänkpress som mig på långa vägar. Och han har inte en kuk som jag har (men det är det få män som har... amiright fellas? High fives all around)

ÄR han en man? I alla avseende som är relevanta för mig yup. Vad särskiljer honom från andra män? Att han inte har en kuk. Men jag tittar inte på mina kompisars kukar än då. Att han är genomsnittligt kortare än många män? Finns flera cis-snubbar som är också.

Skillnaden mellan er som är abnorma och ofta har väldigt låg IQ om man ske till genomsnittet och normala personer är att ni tror att det dom har eller inte har dinglande mellan benen är relevant för er.
(det här är btw varför FB folk ofta är singlar)
Plus om det är kukmätning som räknas... den lilla penn-stump ni sitter med kanske är orsaken varför transmän skrämmer er?
Citera
2024-04-26, 22:59
  #5
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ska försöka svara seriöst, men med tanke på var vi är så är det ju litet som att prata med efterblivna chimpanser... men here we go!

Har en hel del transkompisar. Inklusive en nära vän som är en transman.

För det första handlar det om "vad är en man"? Jag hajjar att du och jag antagligen har helt olika åsikter om det (många här på FB har nån sorts Andrew Tate bild av det att en man misshandlar flickor och sen säljer dom till högstbjudande - och då nej... Men å andra sidan är inte jag en man heller, cis eller inte)

Min vän försöker leva sitt liv, om han fysiskt sett har en kuk eller inte, så försöker han vara mannen som folk ser som arketypen. Igen jag pratar om normala människor så inte det incels ser som "alfamannen" eller hela deras grekiska alfabete av stereotyper. Utan det normala personer ser som en man.

Sen finns det det fysiska. Han har bättre skägg än mig. Han kan inte ta lika mycke i bänkpress som mig på långa vägar. Och han har inte en kuk som jag har (men det är det få män som har... amiright fellas? High fives all around)

ÄR han en man? I alla avseende som är relevanta för mig yup. Vad särskiljer honom från andra män? Att han inte har en kuk. Men jag tittar inte på mina kompisars kukar än då. Att han är genomsnittligt kortare än många män? Finns flera cis-snubbar som är också.

Skillnaden mellan er som är abnorma och ofta har väldigt låg IQ om man ske till genomsnittet och normala personer är att ni tror att det dom har eller inte har dinglande mellan benen är relevant för er.
(det här är btw varför FB folk ofta är singlar)
Plus om det är kukmätning som räknas... den lilla penn-stump ni sitter med kanske är orsaken varför transmän skrämmer er?

Cool story, men tämligen irrelevant. Om du nu vet att denna person är en man så borde du kunna definiera vad en man är också. Om du inte kan definiera vad en man är hur kan du då veta att det verkligen är en man?

Så, vad är en man? Eller kvinna?
Citera
2024-04-26, 23:05
  #6
Medlem
zombie-nations avatar
Man tror att en person är ett kön på ganska lösa grunder ibland. Har en person mörk röst och platt bröst så får man en känsla av att det är en kille. Så kan det vara en cistjej som bara haft oturen att bli lite lik en man. Har ni aldrig råkat ut för det, att ni tagit fel så att ni måste försöka intala er att personen är det kön hen är?

Det som händer när man träffar en transkvinna är ju att man får känslan av att det är en man om hon har mycket manliga drag, men att man får en känsla av att det är en kvinna om hon har mycket kvinnliga drag.

Den reaktionen kan man ju inte rå för. De flesta känner så.

Trots detta så kallar jag en person hon även om jag upplever henne som man. Därför att jag tror på hennes upplevelse om att hon har en kvinnlig hjärna.

Jag kan alltså behandla henne som kvinna även om jag upplever henne som man. Det är ju bara vanligt hyfs.

Det finns ingen röst som säger att det är en man och att jag får bestämma det. Precis som jag inte får missuppfatta en född kvinna som man för att hon råkar se manlig ut.

Däremot kan kan tänka för mig själv att hon har så och så manliga drag så det är därför jag uppfattar henne som man.

Det finns vissa transkvinnor som man inte kan se mannen i också. Särskilt de som "bytt" kön före pubertet. Då har de tjejröst och det betyder mycket.

Samma åt andra hållet. Jag har försökt att se tjejen i jammidodger på youtube men jag ser honom som kille, trots att han föddes som tjej.

Min radar är helt enkelt inte så avancerad.
Citera
2024-04-26, 23:13
  #7
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Tror ni alltså att de kan förvränga verkligheten på riktigt så mycket, och tro på något som uppenbarligen inte är sant? Har de inte en liten röst där inne som viskar åt dom hela tiden, "De är män, de är män" trots att de säger sig stödja deras kamp och att de är riktiga kvinnor.

Tror ni de tror helhjärtat på att de är riktiga kvinnor?
Jag tror inte att en riktig kvinna kan stötta något så befängt. Det går emot moralen. Transkvinnor är män med allvarligt psykiska problem. Det är inte naturligt att inte vilja vara sig själv och gå med på att operera om sig från topp till tå. Detsamma gäller kvinnor som lägger sig under kniven när det verkligen inte är nöd eller efter graviditet. Det är mindre kvinnor rent generellt.

En riktig kvinna älskar sig själv.

Dom som hejar på dessa sjukligheter är oftast överviktiga galenpannor med rosa hår som försöker vara kompis med allt och alla.

Jag menar, jag kan respektera en transperson och vara trevlig men det betyder inte att jag håller med och tycker att det är rätt att byta kön. Och som svar på frågan så tror jag att dom som hejar på vet att det är fel men tänker ”one love” ”peace” osv. Att man ska acceptera alla osv.
Citera
2024-04-26, 23:15
  #8
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Tror ni alltså att de kan förvränga verkligheten på riktigt så mycket, och tro på något som uppenbarligen inte är sant? Har de inte en liten röst där inne som viskar åt dom hela tiden, "De är män, de är män" trots att de säger sig stödja deras kamp och att de är riktiga kvinnor.

Tror ni de tror helhjärtat på att de är riktiga kvinnor?

Jag tror absolut inte att transkvinnor tror att de är "riktiga" kvinnor. Däremot är det vad de vill identifiera sig som, varför skulle jag bry mig om det(?)
Citera
2024-04-26, 23:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Tror ni alltså att de kan förvränga verkligheten på riktigt så mycket, och tro på något som uppenbarligen inte är sant? Har de inte en liten röst där inne som viskar åt dom hela tiden, "De är män, de är män" trots att de säger sig stödja deras kamp och att de är riktiga kvinnor.

Tror ni de tror helhjärtat på att de är riktiga kvinnor?

Du har förgiftat brunnen med ordet "riktiga". Jag skulle förmoda att de är fullt medvetna om att de inte kan föda barn utan en transplanterad livmoder, jo.
Citera
2024-04-26, 23:46
  #10
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Om man med "riktig kvinna" menar ciskvinna så nej det tror jag inte. Alkoholstärkta karlakarlar som "minsann hAtAr bögarrr" brukar däremot ha lite svårt att skilja på cis och trans och tänker att det kvittar om man kör in den i tvåan.
Citera
2024-04-27, 00:17
  #11
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Om man med "riktig kvinna" menar ciskvinna så nej det tror jag inte. Alkoholstärkta karlakarlar som "minsann hAtAr bögarrr" brukar däremot ha lite svårt att skilja på cis och trans och tänker att det kvittar om man kör in den i tvåan.

vad fan är en ciskvinna? prata som normala människor gör och slänga dig inte med massa obegripligheter som man måste ha pluggat genusvetenskap för att förstå
Citera
2024-04-27, 00:24
  #12
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
vad fan är en ciskvinna? prata som normala människor gör och slänga dig inte med massa obegripligheter som man måste ha pluggat genusvetenskap för att förstå
En biologisk och mental kvinna, dvs. vad vi traditionellt menar med kvinna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback