Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 19:58
  #1
Medlem
"Vi ska ta över" är ett klassiskt muslimskt uttalande.

Men hur ska muslimer någonsin kunna ta över någonting när de inte ens kunde hålla Gaza? Haha. Har de storhetsvansinne? Är det det som är problemet?

IS? Wiped out.
Hamas? Springer som kärringar.
Muslimer är kassa.

Behöver muslimerna helt enkelt lite mer självinsikt? Är det där det brister?
Citera
2024-04-26, 20:09
  #2
Medlem
Ravenboxs avatar
Du hade sagt det där till exakt noll muslimer i verkligheten. Det säger jag i egenskap av kristen, då jag ser muslimer som ett brödrafolk som förtjänar viss mån av respekt.

Jag tycker det börjar bli tröttsamt att man likställer begreppen muslim och islamism.
Citera
2024-04-26, 20:10
  #3
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Du hade sagt det där till exakt noll muslimer i verkligheten. Det säger jag i egenskap av kristen, då jag ser muslimer som ett brödrafolk som förtjänar viss mån av respekt.

Jag tycker det börjar bli tröttsamt att man likställer begreppen muslim och islamism.

På vilket sätt förtjänar de respekt? Visar de respekt mot det svenska samhället?
Citera
2024-04-26, 20:12
  #4
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
På vilket sätt förtjänar de respekt? Visar de respekt mot det svenska samhället?
För att muslimer underkastar sig Gud och står upp för det som de tror på. Något man inte kan säga om "svensken" generellt sett.
Citera
2024-04-26, 20:14
  #5
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
"Vi ska ta över" är ett klassiskt muslimskt uttalande.

Men hur ska muslimer någonsin kunna ta över någonting när de inte ens kunde hålla Gaza? Haha. Har de storhetsvansinne? Är det det som är problemet?

IS? Wiped out.
Hamas? Springer som kärringar.
Muslimer är kassa.

Behöver muslimerna helt enkelt lite mer självinsikt? Är det där det brister?

Varför tror många vita, kristna, heterosexuella män att de är så himla överlägsna?

Kan det vara för att de drivs av samma hybris som många arabiska, muslimska, heterosexuella män...
__________________
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-04-26 kl. 20:36.
Citera
2024-04-26, 20:20
  #6
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
För att muslimer underkastar sig Gud och står upp för det som de tror på. Något man inte kan säga om "svensken" generellt sett.

Och varför skulle detta förtjäna respekt?
Citera
2024-04-26, 20:25
  #7
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
På vilket sätt förtjänar de respekt? Visar de respekt mot det svenska samhället?

Du menar att muslimer inte visar respekt mot det svenska samhället...
Vilken respekt visar du mot det svenska samhället när du i inlägg efter inlägg sprider rasistiskt trams?
__________________
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-04-26 kl. 20:28.
Citera
2024-04-26, 20:27
  #8
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och varför skulle detta förtjäna respekt?
Varför någon som står upp för det man tror på förtjänar respekt? Samma anledning varför alla som vågar ge sig in i ringen och slåss förtjänar respekt, för att de vågar att utsätta sig för det som är förenat med smärta eller död.

Om du menar min andra punkt så betyder underkastelse av Gud så mycket mer än att idealisera kändisar, vända kappan efter vinden och bli omtyckt av folk man knappt känner.
__________________
Senast redigerad av Ravenbox 2024-04-26 kl. 20:32.
Citera
2024-04-26, 20:28
  #9
Medlem
Profilmannen123s avatar
För de är muslimer kanske?
Citera
2024-04-26, 20:35
  #10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Du menar att muslimer inte visar respekt mot det svenska samhället...
Vilken respekt visar du mot det svenska samhället när du i inlägg efter inlägg sprider rasistiskt trams?

Nu är det såhär lilla gumman att vi har åsiktsfrihet i Sverige även om jag vet hur mycket du och dina gelikar hatar det. Dessutom skriver jag bara faktum. Muslimer kräver att det svenska samhället anpassas efter deras religion och efter hur det är i deras hemland.

Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Varför någon som står upp för det man tror på förtjänar respekt? Samma anledning varför alla som vågar ge sig in i ringen och slåss förtjänar respekt, för att de vågar att utsätta det som är förenat med smärta eller död.

Om du menar min andra punkt så betyder underkastelse av Gud så mycket mer än att idealisera kändisar, vända kappan efter vinden och bli omtyckt av folk man knappt känner.


Underkastelse av en sagofigur förtjänar respekt? Yeah right. Muslimer lever kvar på samma nivå som på 600-talet så de förtjänar ingen respekt överhuvudtaget. Islam har ingen plats i ett modernt samhälle.
Citera
2024-04-26, 20:41
  #11
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nu är det såhär lilla gumman att vi har åsiktsfrihet i Sverige även om jag vet hur mycket du och dina gelikar hatar det. Dessutom skriver jag bara faktum. Muslimer kräver att det svenska samhället anpassas efter deras religion och efter hur det är i deras hemland.

Jag är inte din lilla gumma, lilla ponken.
Alla muslimer kräver såklart inte att man ska anpassa sig efter islam.
Alla muslimer är inte ens troende eller medlemmar i ett muslimskt samfund.

Åsiktsfrihet även att jag har rätt att förklara för dig att du är en sån som gör allt för att slita isär samhället. Du har ingen ting till över för samhället för fem öre, det enda som styr dig är din personliga agenda. Om du på allvar tror att det är ytterkantshögern som står för yttrandefrihet så är du lika borta med vinden som dom som tror att det är ytterkantsvänstern som står för yttrandefrihet.
__________________
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-04-26 kl. 20:43.
Citera
2024-04-26, 20:42
  #12
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nu är det såhär lilla gumman att vi har åsiktsfrihet i Sverige även om jag vet hur mycket du och dina gelikar hatar det. Dessutom skriver jag bara faktum. Muslimer kräver att det svenska samhället anpassas efter deras religion och efter hur det är i deras hemland.




Underkastelse av en sagofigur förtjänar respekt? Yeah right. Muslimer lever kvar på samma nivå som på 600-talet så de förtjänar ingen respekt överhuvudtaget. Islam har ingen plats i ett modernt samhälle.
Man är duperad om man tror att "Gud" är en sagofigur. Gud är allting runtomrking dig. Meningen. Svaret. Allt. Oavsett om Gud är skapad i människas hjärna eller i ett datorprogram så är strävan efter det rätta hedervärt.

Sucidrisken är betydligt högre bland icke-troende av förklarliga skäl, snälla förstå varför jag i egenskap av vit kristen ser muslimer som ett brödrarfolk och dig som ett förvirrat mähä.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback