Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 21:10
  #13
Medlem
bcdefgs avatar
Oerhört märkligt att Svanebo inte förankrat (eller som ett minimum informerat) detta med nån av åkarna innan.
Fattar inte Svanebo att Jonna och Wille är rätt mycket viktigare än vad han är?
Citera
2024-04-26, 21:56
  #14
Medlem
Det är ju många (nåja) som stundtals varit väldigt högljudda om att förändringar i vallateamet måste ske. Frågan är väl om detta är rätt typ av förändring och vad mer vi kommer att få se när det gäller personalomsättningen. Det är väl inte själva hantverket som varit det största problemet den här säsongen utan snarare vilka produkter och vilken struktur med mera.

Å andra sidan så är ju Perrys åkare bland dom åkarna som faktiskt presterat bäst i vinter i det svenska laget, även om frälsarn varit väldigt upp och ner så har han ju haft några pallplatser. Sen har ju både Jonna och Burman haft sina bästa säsonger i vc, så helt oduglig är väl inte gubben.
Citera
2024-04-26, 23:42
  #15
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Norsk infiltration? Har de köpt vallarna för att medvetet sabotera?
Citera
2024-04-27, 07:51
  #16
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Oerhört märkligt att Svanebo inte förankrat (eller som ett minimum informerat) detta med nån av åkarna innan.
Fattar inte Svanebo att Jonna och Wille är rätt mycket viktigare än vad han är?
När Lille Skutt fick sluta mot Ebbas vilja så minns jag att du tyckte att det var helt rimligt och Ebba var naiv som ifrågasatte det i media.

Det är fascinerande att Perrys skicklighet överdrivits så mycket. Klart att han är duktigt men det var ju trots allt Björgen som stod på skidorna.
Citera
2024-04-27, 08:19
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Norsk infiltration? Har de köpt vallarna för att medvetet sabotera?


Snarare svågerpolitik, se och lär från Franska och Norska skidor ansvaringar t.ex. I stort sätt alltid superb skidor.
Citera
2024-04-27, 09:53
  #18
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Perry Olsson får inte förlängt kontrakt då vallachef Anders Svanebo vill "göra en förändring" inför kommande säsong och passar i och med det på att inte förlänga kontrakt som går ut, dvs Perry Olsson som var personlig vallare åt bland annat Jonna Sundling, får gå.

Vad tycker ni? Rätt eller fel? Vid tävlingar som när det kräksnöade i Falun så var väl ändå Jonna bland de få som faktiskt hade material som fungerade? Varför göra sig av med en person med så pass mycket erfarenhet? Vad ska man testa härnäst istället?

https://www.svt.se/sport/langdskidor...skidlandslaget

Det måste kännas för jävligt orättvist att inte få fortsatt anställning när man är så otroligt ung som Perry är!
68 år ung, och med ett helt arbetsliv framför sig...
Citera
2024-04-27, 10:03
  #19
Medlem
Gepardens avatar
Undrar hur t.e.x Jonna tänker här? Ger hon Perry en anställning för att valla hennes skidor?
Citera
2024-04-27, 10:21
  #20
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
När Lille Skutt fick sluta mot Ebbas vilja så minns jag att du tyckte att det var helt rimligt och Ebba var naiv som ifrågasatte det i media.

Det är fascinerande att Perrys skicklighet överdrivits så mycket. Klart att han är duktigt men det var ju trots allt Björgen som stod på skidorna.
Nu minns jag inte vad jag skrev då (jag minns inte ens vem lille skutt är), det jag tycker idag är att man borde ha informerat åkarna om detta, för jag får intrycket att de inte visste något.
Om man borde förlänga med Perry har jag ingen åsikt om. Han är i den åldern där vissa tappar prestationsförmågan rätt fort.
Citera
2024-04-27, 10:58
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Undrar hur t.e.x Jonna tänker här? Ger hon Perry en anställning för att valla hennes skidor?

Hur ska det funka rent praktiskt tänker du då?
Citera
2024-04-27, 11:19
  #22
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det måste kännas för jävligt orättvist att inte få fortsatt anställning när man är så otroligt ung som Perry är!
68 år ung, och med ett helt arbetsliv framför sig...

68 år är väl inget - världens ”viktigaste” jobb innehas av en man som är över 80 år - så, vad är problemet?
Citera
2024-04-27, 11:45
  #23
Medlem
Public Enemys avatar
Kanske dags att föryngra personalen.
Det var några tävlingar i vintras med ordentliga vallamissar som kanske var "mästervallarens" verk.
Citera
2024-04-27, 13:37
  #24
Medlem
Nu får ALLA lika dåliga vallare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback