2024-04-29, 10:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Måste vara ett skitjobb. Jag menar det är ju alltid vallarens fel om det skiter sig. Det är ok att skylla på vallaren.

Sedan kanske just för den här vallaren kommer han ganska snart hitta ett nytt jobb. Om han nu vill det nära 70 och kanske läge för pension. Får han gå frän svenska landslaget finns det många andra landslag att söka sig till.
Citera
2024-04-29, 14:39
Medlem
Giant Squids avatar
Man borde återgå till hur det var förr och låta åkarna valla själva.
Citera
2024-04-29, 15:54
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Måste vara ett skitjobb. Jag menar det är ju alltid vallarens fel om det skiter sig. Det är ok att skylla på vallaren.

Sedan kanske just för den här vallaren kommer han ganska snart hitta ett nytt jobb. Om han nu vill det nära 70 och kanske läge för pension. Får han gå frän svenska landslaget finns det många andra landslag att söka sig till.

Ja det är säkert många andra nationer som vill ha en vallare som bidragit till en av Sveriges sämsta säsonger någonsin sett till materialet.
Citera
2024-04-29, 18:09
Medlem
Är jag i Twin Peaks eller är det sanning ett det finns ett helt team vars enda uppgift är att stå och runka skidor med glidmedel för snö? Och att det finns en jävla talesman för detta team? Och att det är nyhetsvärde som diskuteras på Flashback?

Detta måste vara alla norrländska flashbackare i en och samma tråd, för som sydlänning fattar jag ingenting. Vilken jävla komik egentligen. Skidbögarna kan väl för fan smörja in sina egna plankor?
Citera
2024-04-29, 18:45
Medlem
Perry snarkade så i vallabussen att de andra inte kunde sova. Sen rengjorde han skidorna med finkel så det luktade illa.
Citera
2024-04-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megapolarbear
Är jag i Twin Peaks eller är det sanning ett det finns ett helt team vars enda uppgift är att stå och runka skidor med glidmedel för snö? Och att det finns en jävla talesman för detta team? Och att det är nyhetsvärde som diskuteras på Flashback?

Detta måste vara alla norrländska flashbackare i en och samma tråd, för som sydlänning fattar jag ingenting. Vilken jävla komik egentligen. Skidbögarna kan väl för fan smörja in sina egna plankor?

Verkar fånga ditt intresse trots allt då du besvärar dig med att kommentera
Citera
2024-04-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Verkar fånga ditt intresse trots allt då du besvärar dig med att kommentera

Ja det är klart. Förstår inte hur en sån här tramstråd letar sig till Aktuella ämnen. Antingen är det som jag skrev, Norrlands samlade skara snöintressenter, eller en psyop, en digital olycka eller bara fler i min position: sydlänningar som undrar var fan intresset i den här ICKENYHETEN ligger.

Jag känner mig dement, som om jag missat något viktigt, men jag har absolut ingen aning om vad. Men eftersom jag nästan alltid har rätt så är jag 95% säker på att det är något galet med folk som kommenterar seriösa inlägg i den här tråden.

Är det skidbögarna som sitter med sina multipla flashbackkonton och försöker trumma upp ett falskt intresse för en sport som absolut ingen normal människa orkar följa? OBS: retorisk fråga. Självklart är det så. Jag vet vad ni pysslar med, "vallteamet" [sic].
Citera
2024-04-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ja det är klart. Förstår inte hur en sån här tramstråd letar sig till Aktuella ämnen. Antingen är det som jag skrev, Norrlands samlade skara snöintressenter, eller en psyop, en digital olycka eller bara fler i min position: sydlänningar som undrar var fan intresset i den här ICKENYHETEN ligger.

Jag känner mig dement, som om jag missat något viktigt, men jag har absolut ingen aning om vad. Men eftersom jag nästan alltid har rätt så är jag 95% säker på att det är något galet med folk som kommenterar seriösa inlägg i den här tråden.

Är det skidbögarna som sitter med sina multipla flashbackkonton och försöker trumma upp ett falskt intresse för en sport som absolut ingen normal människa orkar följa? OBS: retorisk fråga. Självklart är det så. Jag vet vad ni pysslar med, "vallteamet" [sic].

Kan ju vara så att olika saker intresserar olika människor. Är man insatt inom längdskidåkningen och har följt senaste säsongen är vallateamets beslut absolut intressant.

Sök dig vidare i forumet.
Citera
2024-04-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Kan ju vara så att olika saker intresserar olika människor. Är man insatt inom längdskidåkningen och har följt senaste säsongen är vallateamets beslut absolut intressant.

Sök dig vidare i forumet.

Jag kan i vanliga fall sympatisera med de flesta perspektiv, även sådana jag inte gillar eller håller med om. Men jag kan inte i någon värld föreställa mig hur någon på allvar tittar på längdskidåkning i annat syfte än att hypnotisera sig själv till sömn eller för att få se lite fin natur som ändå ser bättre ut på National Geographic.

Och jag kan verkligen inte föreställa mig en värld i vilken någon bryr sig om tomtarna som tar hand om dessas förbannade skidor.

Jag tror att vi lever i en digital simulering i vilken det påstås finnas människor som uppskattar att se folk åka, och åka, och åka, och sen åka lite till. I utförsåkning går det ju i alla fall undan.

Ja, nä, jag gör som du säger och letar mig vidare. Tack ändå, min digitalt simulerade och således i verkligheten ej egentligen existerande forumvän.

Mvh,
solipsisten
Citera
2024-05-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buqwer
Det visade sig att Perry inte var kanon på samarbete. Han kunde gå iväg och testa produkter på egen hand och inte följa ledningens direktiv. Och på senare år stod han knappt på några skidor alls. Det finns en anledning att Norge släppte honom. Flera vallare senaste åren har slutat p.g.a. Perrys närvaro eftersom han inte gick att jobba med.

Sen att han hade dubbla lönen mot andra vallare är svårmotiverat och en nagel i ögat mot alla andra.

Det ska ändå sägas att han är en fantastisk skidvallare, en av dom bästa. Men ingen teamspelare så därför passar han inte i ett större vallateam.

Tänk ändå vad just egenskapen samarbetsförmåga har fått för särställning när det är vad som är under skidorna som är det enda viktiga. Kultur och stämning i gruppen trumfar prestation och resultat. I ett A-landslag. Hysteriskt roligt om det inte vore så tragiskt.
Citera
2024-05-02, 19:17
Medlem
Citat:
Jag känner mig dement

Tror du är något på spåret
Citera
2024-05-02, 23:58
Medlem
De har anställt Wallander och Lotten Valla. Båda från Trillavalla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in