Igår, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
Det är en intressant fråga, men det verkar som att frimurarna är ganska hemlighetsfulla, om det du undrar över, får vi nog aldrig veta ??

Det är också komplext eftersom frimurarna har flera förgreningar. En del frimurare kanske inte ens är medvetna om att det finns en "esoterisk" gren inom rörelsen. Frimurarorden är ju en typ av hemlig klubb eller "kaninhål" där varje ny grad avslöjar ytterligare hemligheter om organisationen, vilket säkert är en del av tjusningen.

Men det är sant är att det säljs böcker av bland andra Aleister Crowley, via en frimurares bokhandel. Denna bokhandel säljer esoteriska böcker och sidan innehåller bland annat en "astrologisk kalender" och annat som kan uppfattas som djävulskap. Självklart så är denna esoteriska Frimurar-bokhandel även insprängd i en annan frimurarorganisation, nämligen FN.

Så även om den 'elitistiska' svenska frimurarorden inte skulle syssla med sådant, kan du vara säker på att andra "eliter" och toppolitiker i samhället gör det. Jag misstänker absolut att svenska toppolitiker som förespråkar organisationer som FN och EU, faktiskt har mer kunskap om dessa saker än vad de visar.

https://www.lucistrust.org/

866 United Nations Plaza
Suite 482
New York NY 10017
USA

Kuriosa utlägg:
Jag ser det som att Satan påverkar alla falska religioner. Dessa religioner uppstår och försvinner genom historien, men de delar ofta samma grundläggande andliga byggstenar, där innehållet bara paketeras om. Det är därför många försöker förklara dessa fenomen utifrån ett mänskligt perspektiv och en tidsram.

Jag tror inte på att detta är en slump, eller att det finns en "mänsklig länk" som förklarar likheterna mellan dessa trosuppfattningar. Jag ser många mänskliga förklaringar på nätet som till exempel: "Crowley visste inte allt om Frimurarna, han kopierade det han kände till och försökte efterlikna så gott han kunde." Jag är dock ganska övertygad om att han och andra esoteriker kommunicerar med Satan genom sina rituella "böner".

Det som är intressant i sammanhanget är att "bön" kan likställas med ett transcendentalt tillstånd, som bla Crowley försökte uppnå med dåtidens "freakoffs" (P diddy kom alltså inte på konceptet)
Huvudsaken i detta tillstånd är att personens sinne är vänt åt en riktning och byggs en bro och öppnar sinne, för att då kunna teleportera tankar – det vill säga skicka och ta emot – kvantinformation.

Detta kanske låter som flum eller "hippie-snack", men det är faktiskt ett fullt akademiskt koncept. Våra tankar består av kvantinformation, och kvantinformation kan bevisligen teleporteras. Detta utförs redan av forskare i laboratorier med hjälp av ljus.

Därför kan bibelns beskrivningar, som att "Gud är ljus" och att "Satan kommer som en ljusets ängel", tolkas som ett sätt att förmedla kunskap om kvantteleportering av information.

kortfattat: tecknade filmer där vi har en ängel och en djävul på varsin axel som viskar i våra öron kan alltså vara så det ligger till.
crowley/frimurare lyssnar alltså på samma viskningar och har snarlika byggstenar.

Ja FN och Lucis trust(lucifer) är ”intressant”, där man verkar för en global allomfattande spirituell väckelse, kopplingen till frimurarna går genom grundaren av Lucis trust - Foster Bailey. Även är där en stark koppling till Sverige genom Dag Hammarskjöld, om han var frimurare vet jag inte men spirituella frågor bortom kristendomen verkar han vurmat för, meditations rummet i FN skrapan var Hammarskjölds idé och underhålls av Lucis trust.
I sitt invigningstal nämnde Hammarskjöld att rummet tillägnas guden med många namn, centralt i rummet står en stor svart järn/sten block/monolit som ett altare, referens till den svarta kuben är stark, stenen/altaret är en gåva från Sverige(från vem i sverige?) , designen och ikonografin i rummet häller symbolik liknande inom spekulativa ordensväsenden

I övrigt intressant ang dina tankar/teori angående satan/djävulen - bön - kvantinformation.
Citera
Igår, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Mitt tilltag var fasetterat, alltså inte bara fokus på det som kan tyckas märkligt med en person i tydlig satanist propaganda tillåts vara medlem i en organisation med kristen värdegrund utan också det misstänkta rättegångsjäv frimurare emellan.
Alltså att detta var ”fittsill” fokus i tråden.

Min kommentar var till ”sueht1emorp0” som drog iväg om något helt annat med fokus på sin egen förträfflighet

Gör om, gör rätt.
Citera
Igår, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
Nu är det så här: Frimurarna själva hävdar att de vilar på en kristen grund, synonymt med Guds ord och Bibeln. Därmed borde frimurare ha "en absolut kristen bemärkelse av Satan".

I den bemärkelsen lägger du ord i min mun och är fullständigt ute och cyklar.

Som du själv säger är det ganska tråkigt att bemöta den här typen av påståenden, så du har säkert full förståelse för varför jag inte ens orkar läsa resten av vad du skrev.

Mitt öga snappade upp den sista biten du skrev. Din "oskyldiga hånfullhet" går mig inte förbi, men jag vill att du ska veta att jag inte blir upprörd – jag tycker synd om dig. För din kännedom är det objektiv research som gör att jag kan säga att frimurarna inte har något med kristendomen eller Bibeln att göra. Vilket du faktiskt själv erkänner i din text genom din definition av Satan.

Ni lever och lär i direkt motsats till det som står i Bibeln. Ni dyrkar alltså Satan, genom att strikt följa en satanistisk värdegrund. Ni gömmer er bakom en kristen fasad.

Du säger i princip att du inte är tillräckligt initierad eller har kommit tillräckligt långt inom ditt skrå. Men det är väl ingen hemlighet för dig hur frimurarna fungerar?

Förmodligen är det på den tolfte graden som skrifterna, svart på vitt, proklamerar namnet på "den högsta guden". Och det är inte Jesus Kristus, som det är inom kristendomen.

Som jag sagt tidigare finns det hur många oberoende vittnesmål som alla hävdar att frimurarna följer "thelema"/esoteriska läror. De menar att Satan/Djävulen/Lucifer egentligen offrade sig själv för mänsklighetens skull, för att lära oss en massa saker om denna värld (till exempel "Book of Enoch").

Nej, det finns en separat karriärsbana inom Frimureriet för den som är kapabel att bli Upplyst.

Det svenska frimureriets ledarskap har varit undantagslöst Upplyst länge). När Weishaupts ersättare i Illuminati - Johann Bode - dog så testamenterade han hela Illuminati-dokumentationen till Frimurarna i Stockholm. Han ville inte att tyska myndigheter skulle få tillgång till dokumenten och skickade det till den enda plats där han visste att den skulle skyddas av illuminater - d.v.s. Sverige.

Denna dokumentation fanns i vad som kallas för "Sverigekistan".

Denna har aldrig någonsin omnämnts i svensk media men det finns lustigt nog en Wikipedia-sida:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigekistan

Men en del av det svenska frimureriets hemlighetsmakande är att släppa in tusentals förvirrade, välgödda gubbar som vill leka mystisk herrklubb och känna sig viktiga. De flesta frimurare når aldrig ett Upplyst tillstånd.
Citera
Igår, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sueht1emorp0
Gör om, gör rätt.
??
Citera
Igår, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomvetallt
Nej, det finns en separat karriärsbana inom Frimureriet för den som är kapabel att bli Upplyst.

Det svenska frimureriets ledarskap har varit undantagslöst Upplyst länge). När Weishaupts ersättare i Illuminati - Johann Bode - dog så testamenterade han hela Illuminati-dokumentationen till Frimurarna i Stockholm. Han ville inte att tyska myndigheter skulle få tillgång till dokumenten och skickade det till den enda plats där han visste att den skulle skyddas av illuminater - d.v.s. Sverige.

Denna dokumentation fanns i vad som kallas för "Sverigekistan".

Denna har aldrig någonsin omnämnts i svensk media men det finns lustigt nog en Wikipedia-sida:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigekistan

Men en del av det svenska frimureriets hemlighetsmakande är att släppa in tusentals förvirrade, välgödda gubbar som vill leka mystisk herrklubb och känna sig viktiga. De flesta frimurare når aldrig ett Upplyst tillstånd.
Läste det nästan som ”Johnny Bode”

Intressant det där med ”sverigekistan”
Senast redigerad av Kirev Igår kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in