Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 17:56
  #1
Medlem
Paddan1000s avatar
Det har hänt två gånger nu att knappcellsbatterier som jag beställt från Kina inte kommit fram. Paketen kan spåras till Sverige, men sedan fastnar dem där. Anledningen till att jag beställer från Kina förutom priset är att jag då lätt kan få tag på en del udda storlekar som jag behöver samt i just de antal jag behöver.

Finns det någon regel som säger att man inte får skicka batterier med Posten och gäller det då också knappcellsbatterier som ändå är ganska harmlösa?
Citera
2024-04-20, 18:03
  #2
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag har beställt många från wish, temu och amazon. Alla har kommit fram!
Citera
2024-04-20, 18:11
  #3
Avstängd
TredjeDikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Det har hänt två gånger nu att knappcellsbatterier som jag beställt från Kina inte kommit fram. Paketen kan spåras till Sverige, men sedan fastnar dem där. Anledningen till att jag beställer från Kina förutom priset är att jag då lätt kan få tag på en del udda storlekar som jag behöver samt i just de antal jag behöver.

Finns det någon regel som säger att man inte får skicka batterier med Posten och gäller det då också knappcellsbatterier som ändå är ganska harmlösa?
Självklart får man köpa batterier! Låter som att du haft otur med tullen bara.

De släpper igenom tusentals vapen, handgranater och tonvis med knark men just knappcellsbatterier är de stenhårda med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback