Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-17, 21:52
  #1
Medlem
Symboliken i att hela riksdagens arbetsdag går åt till att debattera könsfrågor samtidigt som Sverige slår nya rekord för den blodigaste veckan någonsin känns påtagligt dystopisk.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt utöver att uttrycka min frustration och dela med mig av den magvridande känslan av besvikelse och maktlöshet som jag känner just nu. De senaste åren blir den allt starkare och svårare att skaka av sig.

I vissa av trådarna kring detta ämne har jag återkommande sett önskemål om att folk ska dö, skjutas, vi borde införa dödsstraff, osv... Även detta är ledsamt att läsa då det verkar som att de som faktiskt vill se ett slut på detta elände är lika våldsbejakande dom.

Oavsett om eller hur politiken nu tar hand om de kriminella eller stryper deras inkomster så är det nu en generation av ungdomar utan samhällsnyttiga kunskaper som blivit vuxna. Om man på något sätt får bort deras inkomst från narkotikaförsäljningen så är de fortfarande kriminella, och kommer söka sig till andra brott, vilket kommer att skada civilbefolkningen mer.

Och slutligen mina tankar om hur vi begränsar skadan till de vi redan förlorat och inte låter framtida generationer hitta möjligheter i en lukrativ kriminell karriär:
Sverige har ett enormt problem med psykisk ohälsa, vilket driver narkotikaanvändningen. Om du måste knarka, försök att kolla upp ifall det går att beställa på nätet, men framför allt, lägg dina pengar på samtalsterapi. Är du under 25 år finns det gratis samtalsstöd på ungdomsmottagningen, utan begränsningar på hur mycket man får prata.

Om vi inte är stabila själva får vi ingen stabil nation.
Citera
2024-04-17, 22:03
  #2
Medlem
Det är en naturlig konsekvens av lagförslagens beredningsordning, inget annat. Men med det sagt är könslagen inte i takt med vare sig partiföreträdare eller väljare, helt klart. Men så har det alltid varit, partierna står långt till vänster om sina väljare, det gäller alla partier.
Citera
2024-04-17, 22:36
  #3
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Så här blir det när en micropromille idioter håller media och politiken samt folket fångna med sina galna woke-fantasier och galenskaper. Detta är ett j-a skämt, räcker med att titta hur j-a fuckat USA blivit de senaste 3-4 åren pga denna galenskap.

Helt klart genialiskt av de som påtvingat detta för att få boskapen att fokusera på annat än de viktiga
frågorna. Kommer bara eskalera efter detta godkännande för nu har de fått fotfäste att bedriva igenom mer tokerier.
Citera
2024-04-17, 22:49
  #4
Avstängd
YP4XQs avatar
De fixar inget annat med vågat eller utmanande, så värdelösa är dom.

Eller vill dom bara stå och käbbla i fyra år eller mer för att sedan åtnjuta ännu högre positioner trots deras befängda arbete de utfört...
Citera
2024-04-17, 23:03
  #5
Avstängd
triptykens avatar
Jag VET tänk om SD bara hade hållt käften och inte haft sitt gråtrace en hel dag i talarstolen, röstningen hade gått igenom och sen hade nästa grej tatt vid - men nej nej SD och KD måste försöka jaga väljare trots att bättre jobb kunde gjorts.

Hoppas SD-väljare som bryr sig om brottsligheten kommer ihåg deras dolkstöt i ryggen på Svenska folket idag.
Citera
2024-04-18, 00:02
  #6
Medlem
Human-Kapitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olzar
Symboliken i att hela riksdagens arbetsdag går åt till att debattera könsfrågor samtidigt som Sverige slår nya rekord för den blodigaste veckan någonsin känns påtagligt dystopisk.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt utöver att uttrycka min frustration och dela med mig av den magvridande känslan av besvikelse och maktlöshet som jag känner just nu. De senaste åren blir den allt starkare och svårare att skaka av sig.

I vissa av trådarna kring detta ämne har jag återkommande sett önskemål om att folk ska dö, skjutas, vi borde införa dödsstraff, osv... Även detta är ledsamt att läsa då det verkar som att de som faktiskt vill se ett slut på detta elände är lika våldsbejakande dom.

Oavsett om eller hur politiken nu tar hand om de kriminella eller stryper deras inkomster så är det nu en generation av ungdomar utan samhällsnyttiga kunskaper som blivit vuxna. Om man på något sätt får bort deras inkomst från narkotikaförsäljningen så är de fortfarande kriminella, och kommer söka sig till andra brott, vilket kommer att skada civilbefolkningen mer.

Och slutligen mina tankar om hur vi begränsar skadan till de vi redan förlorat och inte låter framtida generationer hitta möjligheter i en lukrativ kriminell karriär:
Sverige har ett enormt problem med psykisk ohälsa, vilket driver narkotikaanvändningen. Om du måste knarka, försök att kolla upp ifall det går att beställa på nätet, men framför allt, lägg dina pengar på samtalsterapi. Är du under 25 år finns det gratis samtalsstöd på ungdomsmottagningen, utan begränsningar på hur mycket man får prata.

Om vi inte är stabila själva får vi ingen stabil nation.

Allting hänger ihop
Om fler fått chansen att bli kvinnor så hade vi säkert haft en lägre brottslighet.
Frustrationen att vara född i fel kropp kan säkert ge upphov till kriminalitet och asocialt beteende.
Citera
2024-04-18, 05:07
  #7
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Human-Kapital
Allting hänger ihop
Om fler fått chansen att bli kvinnor så hade vi säkert haft en lägre brottslighet.
Frustrationen att vara född i fel kropp kan säkert ge upphov till kriminalitet och asocialt beteende.

Jag är villig att sätta vad som helst på att det är främst svenska barn som känner sig "förvirrade" och ska bli transor.
Invandrare har fortfarande ett manligt idealt eftersom de kommer från konservativa kulturer och därför växer deras barn upp med ett mer manligt och dominant beteende.
Svenska tjejer är oftast dom mest vänster och skriker högst om hela den här toxic masculinity och transgrejen, men i slutändan så är det män som dessa kvinnor vill ha och söker sig till män med machokaratkär, de väljer därför invandrare före de feminina svenskarna.

Så ja det är ganska poetiskt. Svenskar lever i rädsla från att bli avrättade, och riksdagen klubbar igenom lagar som ska göra männen mer steriliserade i samhället.
Citera
2024-04-18, 05:10
  #8
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag VET tänk om SD bara hade hållt käften och inte haft sitt gråtrace en hel dag i talarstolen, röstningen hade gått igenom och sen hade nästa grej tatt vid - men nej nej SD och KD måste försöka jaga väljare trots att bättre jobb kunde gjorts.

Hoppas SD-väljare som bryr sig om brottsligheten kommer ihåg deras dolkstöt i ryggen på Svenska folket idag.

Röstade ej sist, men vem ska jag rösta på nästa val för att eliminera brottslighet?
Citera
2024-04-18, 05:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag VET tänk om SD bara hade hållt käften och inte haft sitt gråtrace en hel dag i talarstolen, röstningen hade gått igenom och sen hade nästa grej tatt vid - men nej nej SD och KD måste försöka jaga väljare trots att bättre jobb kunde gjorts.

Hoppas SD-väljare som bryr sig om brottsligheten kommer ihåg deras dolkstöt i ryggen på Svenska folket idag.
Så svagbegåvat inlägg. Om inte vänsterextremister kidnappat Riksdagen så vore Sverige ett bättre land. I denna fråga så röstar inte ens partierna som de själv önskar. Ja förutom i C där en majoritet har denna uppfattning. Är detta beslut, eller dess följder, ens i juridisk samklang med att ej myndiga inte äger sina egna beslut? Man undrar vad/vem som styr Sveriges Riksdag att rösta mot sina egna, sitt partis och svenska folkets åsikter?
__________________
Senast redigerad av KamratBlue 2024-04-18 kl. 06:04.
Citera
2024-04-18, 08:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Human-Kapital
Allting hänger ihop
Om fler fått chansen att bli kvinnor så hade vi säkert haft en lägre brottslighet.
Frustrationen att vara född i fel kropp kan säkert ge upphov till kriminalitet och asocialt beteende.

"Könsatypiskt beteende är vanligt hos yngre barn, och ungefär 7 procent av pojkar uppfattas som extremt flickaktiga och något färre flickor som extremt pojkaktiga. Det är inte heller ovanligt att barn uttrycker att de vill vara, eller att de tillhör, det motsatta könet. "

https://lakartidningen.se/klinik-och...barn-och-unga/

eller så borde fler få göra lumpen, ungefär som på 60 och 70-talet
Citera
2024-04-18, 10:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag VET tänk om SD bara hade hållt käften och inte haft sitt gråtrace en hel dag i talarstolen, röstningen hade gått igenom och sen hade nästa grej tatt vid - men nej nej SD och KD måste försöka jaga väljare trots att bättre jobb kunde gjorts.

Hoppas SD-väljare som bryr sig om brottsligheten kommer ihåg deras dolkstöt i ryggen på Svenska folket idag.

Vad fan snackar du om ditt jävla mongo riksdagen har inte befolkningen med sig i denna frågan ens så vad är det för dolkstöt du hallucinerat fram egentligen?
Citera
2024-04-18, 11:25
  #12
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olzar
Symboliken i att hela riksdagens arbetsdag går åt till att debattera könsfrågor samtidigt som Sverige slår nya rekord för den blodigaste veckan någonsin känns påtagligt dystopisk.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt utöver att uttrycka min frustration och dela med mig av den magvridande känslan av besvikelse och maktlöshet som jag känner just nu. De senaste åren blir den allt starkare och svårare att skaka av sig.

I vissa av trådarna kring detta ämne har jag återkommande sett önskemål om att folk ska dö, skjutas, vi borde införa dödsstraff, osv... Även detta är ledsamt att läsa då det verkar som att de som faktiskt vill se ett slut på detta elände är lika våldsbejakande dom.

Oavsett om eller hur politiken nu tar hand om de kriminella eller stryper deras inkomster så är det nu en generation av ungdomar utan samhällsnyttiga kunskaper som blivit vuxna. Om man på något sätt får bort deras inkomst från narkotikaförsäljningen så är de fortfarande kriminella, och kommer söka sig till andra brott, vilket kommer att skada civilbefolkningen mer.

Och slutligen mina tankar om hur vi begränsar skadan till de vi redan förlorat och inte låter framtida generationer hitta möjligheter i en lukrativ kriminell karriär:
Sverige har ett enormt problem med psykisk ohälsa, vilket driver narkotikaanvändningen. Om du måste knarka, försök att kolla upp ifall det går att beställa på nätet, men framför allt, lägg dina pengar på samtalsterapi. Är du under 25 år finns det gratis samtalsstöd på ungdomsmottagningen, utan begränsningar på hur mycket man får prata.

Om vi inte är stabila själva får vi ingen stabil nation.
Bara för att den normale Flashbackskribenten inte klarar att hantera mer än en fråga i taget innebär faltiskt inte att landet ska styras utifrån en fråga
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback