Citat:
Ursprungligen postat av
Storgatan19
Jag håller med om att han är en idiot. Dock förstår jag inte hur det kan vara dåligt för miljön att köra sakta? Min erfarenhet är att bilar drar mindre vid lägre hastigheter?
Och de lär inte köra på 2:ans växel vid 30km/h snarare 3:an?
Citat:
Ursprungligen postat av
Storgatan19
Om du nu är så smart så kan du väl bifoga en källa till dina påståenden?
Jag är ju enligt dig lågbegåvad bara för att jag ställer frågan. Jag antar att du är Gud och vet allt.
Ställer frågan? -Du skriver i ditt första svar till mig att "
din erfarenhet är" att bilar drar mindre vid lägre hastigheter.. Utan några som helst reservationer eller förutsättningar, vilket i detta fallet innebär att din "erfarenhet säger" att det är miljövänligare och bränslesnålare att fisköra i 20km/tim än att köra fortare och ekonomiskt på de högsta växlarna, vilket i min och de flesta andras världar är fullständig galimatias -och en erfarenhet -
ingen kan ha, eftersom det är helt galet och en fullständig självklarhet för 99,9999 % av befolkningen.
Jag tänker inte länka något eftersom det finns hur mycket som helst att Googla i ämnet om att köra ekonomiskt, men länka gärna något som som stöder din tes.
Till Koglin är en idiot vars förslag endast bättrar på miljön om folk helt enkelt helt
slutar åka bil eftersom man inte längre får åka fortare än folk cyklar och
totalt ruttnar på idiotin, och då i en sådan utsträckning att den miljövidriga krypkörningen kompenseras.
Om
UniversitetsNissen på fullt allvar stöder din tes så är han en fullständig katastrof och måste avskedas på stående fot, -
och omöjligt är det inte, -än är inte den sista idioten född.
Oavsett hur han tänker är han en stor idiot som skulle söka sig ett mindre kvalificerat jobb, om planen är att bara få folk att sluta köra bil p.g.a idiotiska regler så finns det bättre medel att ta till... Varför inte förbjuda framlängesåkning t.ex? Skulle folk vara tvungna att backa bilen vart dom än skulle så skulle de flesta snart tröttna och ta cykeln..
Berätta nu lite om hur dina erfarenheter kunnat bli som dom har blivit, det räcker liksom inte att man en gång hört en "förståsigpåare" en gång i något sammanhang säga att "
ju saktare man kör ju ekonomiskare och miljövänligare är det", för att sedan ge sig in och posta i trådar likt denna, risken finns att man gör sig till åtlöje liksom..
Sen sa jag aldrig -Att
Jag var smart. Jag sa bara att
det räcker att vara normalbegåvad för att ha fullständig koll på vad som diskuteras här..... "You do the math" Liksom.
Har du körkort och förstår du varför en bil har flera växlar med en spak så man kan byta växel om man vill?
Man har inte spaken till att röra om i bensinen om du trodde det