Citat:
Ursprungligen postat av
Mosquitoseven
Klimathetsen är ju ett sätt att plocka folk på pengar också med avgifter och skatter, dom bygger upp ett domedagscenario. Spelar på rädslor och skuldkänslor med tänk på barnen snacket. Ganska lätt att se igenom faktiskt. Du har ett liv att leva ska man begränsa det ingen kommer någonsin att tacka dig för det. Räcker att undvika att skaffa barn så har man gjort tillräckligt.
Alla teknologiska lösningar som ligger i pipelinen för framtiden bortser man också från för agendan är att få många att köpa in på detta. Kolla journalister som skriver om hur dom ska sluta flyga och hetsar sen så står dom där på Arlanda, det är ett enormt hyckleri. Sen att tro att 10 miljoner människor Sverige gör någon som helst skillnad är skrattretande, ska vi offra oss till ingen nytta.
Det är idioti.
Du är ju totalt hjärntvättad

förstår du inte att du har blivit lurad?
Hur kan du tänka på pengar när det är våra liv som är hotade? Skuldkänslor ska du definitivt ha, så som du resonerar
Du har inga bevis för de journalisterna ska ha hycklat, så som du nämner. Inte heller har du belägg för att vi i Sverige inte kan göra någon nytta. Faktum är att det finns massor vi kan göra som gör stor skillnad. Vi i Sverige måste gå främst i ledet i kampen mot koldioxiden. Det är ifall vi inte gör någonting och bara fortsätter som vi har gjort som vi offrar oss

få in det i skallen
Citat:
Ursprungligen postat av
Storgatan19
Törstiga bilar? Har du missat att elbilarna tar marknadsandelar?
Att köra bil kommer sannolikt inte gå att göra i samma utsträckning som förut. Kanske om produktionen av bilarna blir koldioxidneutral så att de kan produceras i stort antal.
Och vad odlar du själv? Hur mycket av ditt kaloriintag odlar du? Du som är så duktig... Jag gissar du är emot kärnkraft också.
Jag odlar det jag behöver. Det är inget du ska försöka nå med dina långa fingrar. Jag gissar att du är för livsfarliga kärnkraftverk som ska förorena hela vår överblickbara framtid med gammalt radioaktivt avfall.
Dåre