2024-04-19, 13:47
Medlem
Enterprises avatar
Nu är frågan om NMR som ett nästa steg vågar sig gå på också de finska zigenarna ("finbyxorna") eller om våldskapitalet stannade vid de rumänska kamineldarna.

Edit: Verkar som att förortsgängen redan skrämt bort många av dom: https://svenska.yle.fi/a/7-10053051
Senast redigerad av Enterprise 2024-04-19 kl. 13:50.
Citera
2024-04-19, 14:01
Medlem
NMR är ett gäng islamistnazistfittor. Har mer gemensamt med muslimerna med sitt judehat och ocivilserade kaosbeteende.

Också ett jävla ynkligt beteende att springa ut maskerade i en skog och riva ner hus som fattiga zigenare byggt upp med papper och pinnar. Tuffa grabbarna.
Senast redigerad av Kimma7 2024-04-19 kl. 14:06.
Citera
2024-04-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej, man får inte bygga kåkstäder som man vill. Du får heller inte bygga en stuga på din tomt utan tillstånd. Men om du gör det så får heller inte jag gå in på din tomt och slå sönder stugan.

Man får hota, men inte hur som helst. Nu kan man väl spekulera i om Expressens talar sanning i sin artikel, men om de gör det är det ett solklart exempel på olaga hot.

Nä man får inte gå in o fördärva grejer på annans tomt. Det är viktigt. Så om detta hände på deras egen tomt är det hemfridsbrott förutom skadegörelse.

Att lagar tillämpas selektivt kommer att oundvikligen medföra att allmänheten förlorar förtroendet för rättsskipande myndigheter. När lagar upplevs ha förlorat sin legitimitet kommer folk att bryta mot dem. Som motmedel mot detta har vi enbart svenskens höga grad av skuldsättning att förlita oss på -den medborgare som har stora lån kommer att vara ovillig att riskera förlora inkomst och betalningsförmåga gm att begå brott. Det betyder att stabil medelklass inte kommer att leva rövare med romska ockupanter. Men det finns numera väldigt mycket icke-medelklass i det här landet och de är mer besvärliga.
Senast redigerad av Leanderine 2024-04-19 kl. 14:27.
Citera
2024-04-19, 14:21
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Nä man får inte gå in o fördärva grejer på annans tomt. Det är viktigt. Så om detta hände på deras egen tomt är det hemfridsbrott förutom skadegörelse.
Vad du än säger så finns det inget i den här historien som talar för att det NMR gjorde var lagligt.
Citera
2024-04-19, 14:28
Medlem
Citat:
Vad du än säger så finns det inget i den här historien som talar för att det NMR gjorde var lagligt.

Jag har missat om någon har påstått i tråden att NMRs agerande var lagligt. Det vore en konstig grej att påstå.
Citera
2024-04-19, 14:32
Medlem
Kaliumdikromats avatar
NMR hävdar att deras aktion var planerad innan Petersons reportage

https://nordfront.se/aktivist-kommen...ar-vansterlogn

Skulle kunna tänka mig att det var någon av dem som tipsade honom om lägret
Citera
2024-04-19, 14:39
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:

Men du klarar ju inte av att peka på en enda specifik sak dom gjorde som var olagligt?
Skriv helt specifikt vilka brott dom utförde, för jag ser inga brott vid att riva kåkstäder som är illegalt byggda, av icke-svenska medborgare, som nog alla har noll laglig inkomst i Sverige.

Det enda teoretiska brottet jag kan tänka mig är våld, men det har jag inte sett på den filmklippen och den andra informationen som presenterades.
Citera
2024-04-19, 14:45
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Jag har missat om någon har påstått i tråden att NMRs agerande var lagligt. Det vore en konstig grej att påstå.
Här har du ett axplock

Senast redigerad av SvenHelsing 2024-04-19 kl. 14:50.
Citera
2024-04-19, 14:48
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Men du klarar ju inte av att peka på en enda specifik sak dom gjorde som var olagligt?
Skriv helt specifikt vilka brott dom utförde, för jag ser inga brott vid att riva kåkstäder som är illegalt byggda, av icke-svenska medborgare, som nog alla har noll laglig inkomst i Sverige.

Det enda teoretiska brottet jag kan tänka mig är våld, men det har jag inte sett på den filmklippen och den andra informationen som presenterades.
Jag hoppas jag inte behöver förklara att vi har ett brott som heter skadegörelse. Säg till i så fall.

Vilket lagstöd lutar du dig mot när du tror att skadegörelse blir lagligt av de faktorer du nämner?
Citera
2024-04-19, 14:48
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Du begriper väl att de inte ska vara här alls? Vill bara dubbelkolla du verkar kär i dem av någon anledning.
Nej, de skall inte vara här alls, men det har vi våra politiker att tacka för att de är i alla fall, och nu när man möjliggjort för dem att vara här så tycker jag det är bättre om de håller sig på kommunal mark än att de ockuperar privatpersoners fastigheter.
Jag utgår även ifrån att du begriper att de knappast kommer lämna landet bara för att ett gäng nassar sparkar sönder grillar och river något skjul, utan som sagt ser jag större risk för att de omgrupperar till ett annat, kanske mer olämpligt ställe.
Citera
2024-04-19, 15:00
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Jag hoppas jag inte behöver förklara att vi har ett brott som heter skadegörelse. Säg till i så fall.

Vilket lagstöd lutar du dig mot när du tror att skadegörelse blir lagligt av de faktorer du nämner?

Men det finns inte något brott som heter "skadegörelse på skadegörelse." Det var det som hände i det här fallet. Det som NMR rev ner, var redan både olagligt, skadegörelse på offentlig mark/naturområde, och miljöbrott.
Citera
2024-04-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
NMR är ett gäng islamistnazistfittor. Har mer gemensamt med muslimerna med sitt judehat och ocivilserade kaosbeteende.

Också ett jävla ynkligt beteende att springa ut maskerade i en skog och riva ner hus som fattiga zigenare byggt upp med papper och pinnar. Tuffa grabbarna.

Det stämmer bra! En ledande profil inom NMR har öppnat upp för samarbete med muslimer. Historiskt är detta inte några konstigheter. Det är bara vänstern som vägrar se/erkänna eftersom de också vill gulla med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in